924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 2 z 3 < 1 2 3 >
Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
pan_bulwa
Użytkownik

Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18
Dodane dnia 05-06-2018 21:14
Pumba dzięki za podpowiedź, jedną listwę udało się zdjąć choć przerdzewiałe blaszki nie chciały łatwo puścić. Druga niestety poklejona biteksem. Czy listwa górna też jest montowana na wcisk?


Porsche 924 2.0 '80

pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
pan_bulwa
Użytkownik

Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18
Dodane dnia 05-06-2018 21:16
Mam problem z prawym słupkiem A. Lewy zdjąłem bez problemu po odkręceniu 3 śrub, w prawym też odkręciłem śruby i dół słupka jest luźny, ale u góry dalej coś trzyma. Myślałem, ze koś go przykleił ale gmeranie tam nożem i śrubokrętem skończyło się złamaniem tego drugiego ;/ Nie mam pojęcia co tam morze trzymać.


Porsche 924 2.0 '80

pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
pan_bulwa
Użytkownik

Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18
Dodane dnia 05-06-2018 21:22
Zaczynam się zastanawiać nad źródłem problemu z przeciekaniem wody do środka. Widać że było wiele prób walki: komora akumulatora w biteksie, prawa listwa szyby przedniej w biteksie, podłoga w okolicach pasażera wysmarowana jakąś smołą. Przyglądam się temu i coś mi się zaczyna niepodobać w podszybiu. Listwa podszybia nie ma żadnego rowka, jest płaska przez co cała woda po prostu spływa do komory silnika. Macie może jakieś fotki jak powinno wyglądać podszybie?


Porsche 924 2.0 '80

pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
pan_bulwa
Użytkownik

Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18
Dodane dnia 05-06-2018 21:25
Prawe drzwi też musiały mieć jakąś przygodę. Lusterko pasażera w oryginale było bordowe. Została się też ucięta wiązka ze sterowania elektrycznego.

Lewe lusterko jest sterowane elektrycznie dinksem w lewych drzwiach. Czy lusterka elektryczne były montowane zawsze parami? Jeśli tak, to czy sterowanie prawego lusterka miało osobny dinks w prawych drzwiach (w moich brak)?


Porsche 924 2.0 '80

pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 05-06-2018 21:44
Górna listwa też jest na wcisk.

Podszybie takie właśnie jest - woda ma spływać właśnie do komory akumulatora i silnika wycieraczek, skąd odprowadzane jest przez otwory do komory silnika. A cieknie pewnie spod akumulatora...

Co do lusterków - a jakie byłoby to ulepszenie względem lusterek mechanicznych, jakbyś miał się schylać do 'dyngsa' regulacyjnego w drzwiach pasażera? smiley Ergo: 'Dyngs' jest jeden, w drzwiach kierowcy, a to które lusterko regulujesz, przełączasz ( jeżeli mnie pamięć nie myli, bo teraz mam właśnie te mechaniczne ) na tunelu środkowym.

Co do słupka, za cholerę nie pamiętam smiley

Walcz, kibicuję smiley




Edytowane przez Pumba dnia 05-06-2018 21:45
Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
pan_bulwa
Użytkownik

Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18
Dodane dnia 06-06-2018 19:20
Niby masz rację, ale coś tam jest namieszane. Prawe lusterko na pewno jest z innego auta bo ma inny kolor. Otwór na wiązkę do drzwi w karoserii z prawej strony jest zaślepiony, nie widzę też żadnej wiązki w budzie. Bywało tak, ze lewe lusterko było elektryczne a prawe manualne? Choć do manualnego chyba też dawali dżojstik na linkę?

Kolejna rzecz która wydaje mi się dziwna, to wzmocnienie drzwi. Z prawej strony w drzwiach jest dodatkowe wzmocnienie w formie rury, z lewej brak. To normalne?

Wziąłem się za czyszczenie komory akumulatora z biteksu i silikonu. Czy komora akumulatora fabrycznie była zabezpieczona czymkolwiek innym niż lakierem? Nie wiem czy wszystkie warstwy które usuwam są rzeźbą poprzedniego właściciela.


Porsche 924 2.0 '80

pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
pan_bulwa
Użytkownik

Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18
Dodane dnia 06-06-2018 19:21
Znalazłem otwór odprowadzający wodę do komory silnika o którym wspominałeś. Oprócz tego są jeszcze 2 małe otworki które prowadzą bezpośrednio do wnętrza auta - wygląda jakby to przez nie woda dostawała się do środka.


Porsche 924 2.0 '80

pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
pan_bulwa
Użytkownik

Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18
Dodane dnia 06-06-2018 19:23
Maska podparta z jednej strony smutno opada na bok smiley


Porsche 924 2.0 '80

pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 06-06-2018 21:31
Bywało tak, że lusterka prawego wcale nie było smiley Tylko nie pamiętam do którego rocznika. Pewnie u Ciebie ktoś drzwi wymienił na takie z lustrem, a na elektrykę musi weny zabrakło smiley Wzmocnienie drzwi to też kwestia rocznika, z którego drzwi pochodzą.




Edytowane przez Pumba dnia 06-06-2018 21:32
Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
Qbak
Użytkownik



Postów: 7453
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 06-06-2018 23:36
Wszystkie warstwy to kombinacja w uszczelnianie. Standardowo jest lakier.

Maska - daj na środku jakiś kijek, patyk, cokolwiek. W innym wypadku jak auto
jest na serwisie długo z otwartą maską, a tutaj chyba zapowiada się długi postów,
to potrafi zmieniać kształt lekko. Jak będziesz zdejmował maskę, to bardzo uważaj
żeby nie zbić szyby rogami maski.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
pan_bulwa
Użytkownik

Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18
Dodane dnia 07-06-2018 00:11
Wielkie dzięki za wszystkie informacje!

Też mieliśmy podejrzenia, że całe drzwi mogły być wymienione. Cały prawy bok był po kolizji, słupek C walony, nowa szybko boczna, wymienione lusterko - ale na drzwiach po zdjęciu tapicerki od wewnątrz ani śladu wgnieceń - coś tu śmierdziało. Prawe drzwi są w oryginalnej farbie, ale ten kolor był jednym z bardziej popularnych, więc mogą pochodzić z nowszego/innego egzemplarza.

W bagażniku nie było już naklejki z kodami, ale domyślam się, że kolor to L97A? Da się to jakoś sprawdzić? Malować chciałem na ten sam kolor bo mniej widać ewentualne niedoróbki, ale patrząc na to jak mi idzie demontaż może jednak pokuszę się o zmianę. Najbardziej przypada mi do gustu biały, fajnie komponuje się z czarnym wnętrzem i dodatkami. Czas pokaże w jakim kierunku pójdę.

Maska otwarta tylko na chwilę, w razie czego mam jeszcze drugi pręt którym podpieram z prawej strony smiley

Ciągle nurtują mnie te dwa otworki w komorze akumulatora - jaki jest ich sens? Wyglądają na wywiercone a nie wyżarte smiley, ale przecież woda będzie przez nie wpadała pasażerowi na nogi. Czy macie może zdjęcie fabrycznej komory akumulatora (z wyjętym akumulatorem)?


Porsche 924 2.0 '80

pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
Qbak
Użytkownik



Postów: 7453
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 07-06-2018 02:03
Skoro wywiercone, to może ktoś jakieś audio montował lub po prostu plus chciał
bezpośrednio z akumulatora?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
wit007
Użytkownik



Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11
Dodane dnia 07-06-2018 10:06
Choć jestem wielkim wrogiem srebrnych aut to koloru bym nie zmieniał smiley Jeśli chcesz auto doprowadzić do oryginału w miarę możliwości. Wydmucha do sportu - tu można poszaleć. Ale chyba u Ciebie pierwszy wariant wchodzi w grę?


Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02

www.komunikado.pl agencja public relations
4337926
Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 07-06-2018 10:58
Fajny projekt smiley kibicuję i zaglądam


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
Herbi1303
Użytkownik

Postów: 171
Miejscowość:
Data rejestracji: 12.09.17
Dodane dnia 07-06-2018 12:04
życzę wytrwałości w odbudowie
Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
hubjur
Użytkownik



Postów: 566
Miejscowość: Bystra
Data rejestracji: 30.08.14
Dodane dnia 07-06-2018 16:17
"Ciągle nurtują mnie te dwa otworki w komorze akumulatora"
Chyba są fabryczne, bo jak czyściłem komorę akumulatora to był u mnie jeden zaklejony zaślepką okrągłą, a nie wyglądało żeby tam wcześniej ktoś zaglądał.



924S 150KM
W124 150KM
Saab cabrio 96 kW
Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
pan_bulwa
Użytkownik

Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18
Dodane dnia 07-06-2018 23:48
wit007 napisał/a:
Choć jestem wielkim wrogiem srebrnych aut to koloru bym nie zmieniał smiley Jeśli chcesz auto doprowadzić do oryginału w miarę możliwości. Wydmucha do sportu - tu można poszaleć. Ale chyba u Ciebie pierwszy wariant wchodzi w grę?


Na motorsport nie mam ani czasu ani kasy ani umiejętności, więc wydmuszki nie robię.

Z drugiej strony daleko mi do purystów i "doprowadzić do oryginału" nie oznacza dla mnie "jak z fabryki" smiley auto ma być po prostu sprawne mechanicznie, ogarnięte blacharsko i w miarę kompletne. Jeśli kolor nadwozia albo tapicerki nie będzie się zgadzał z katalogowym albo będzie brakowało jakiś drobiazgów to nic się nie stanie.

Dziś udało mi się wreszcie zdjąć obicie prawego słupka A. Okazało się, że w górnym otworze są 2 wkręty mocujące, jednak jeden ukrył się wewnątrz pianki. W lewym słupku ktoś go już wcześniej wykręcił, dlatego nie wpadłem na to. Trochę zmasakrowałem słupek, podsufitkę i lakier w tym miejscu, na szczęście wszystkie buble będą niewidoczne po złożeniu.

Po podgrzaniu opalarką udało się usunąć biteks z prawej listwy szyby czołowej i zdjąć listwy. Wyskrobałem też większość biteksu z komory akumulatora.


Porsche 924 2.0 '80

pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
pan_bulwa
Użytkownik

Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18
Dodane dnia 07-06-2018 23:49
A tak wygląda komora kusia od spodu.


Porsche 924 2.0 '80

pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
pan_bulwa
Użytkownik

Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18
Dodane dnia 07-06-2018 23:51
Próbowałem też zdjąć do końca deskę, jednak blokuje mnie plastik osłony kierownicy/stacyjki. Zajżałem od tyłu i plastik blokuje się o ten aluminowy odlew, nie da się go odgiąć. Czy jeśli zdejmę segera widocznego na zdjęciu to będzie można zdunąć z kolumny kierownicy aluminiowy odlew stacyjki a następnie plastikową osłonę? Czy jest na to jakiś patent?


Porsche 924 2.0 '80

pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Porsche 924 2.0 '80
pan_bulwa
Użytkownik

Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18
Dodane dnia 07-06-2018 23:52
W międzyczasie kolega kontynuuje szlifowanie karoserii.


Porsche 924 2.0 '80

pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:

Strona 2 z 3 < 1 2 3 >