924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 3 z 3 < 1 2 3
Autor RE: 924 '86 - do boju
157886
Użytkownik

Postów: 82
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22
Dodane dnia 23-07-2022 00:33
Prace renowacyjno ulepszające trwają dalej.

Bak wyciągnięty, sprawdzony, dziur nie widać. Ale trochę rdzy było, więc przy okazji czyszczenie:


I malowane:

Doszły nowe wężyki, które prawdopodobnie przeciekały. Mam nadzieję, że teraz będzie sucho smiley Bak już w samochodzie.

Pojawiły się sprężyny Weltmeister od Qbaka.



Z przodu podmalowany błotnik (wgnieciony jeszcze przez poprzedniego właściciela), zamontowana zregenerowana chłodnica (a przy okazji wyczyszczony zbiornik płynu chłodniczego - teraz jest jak nowy smiley




Przybyła rozpórka Shark Motorsport, tu przymierzanie:


Niestety bez zastosowania podkładek dotykała kolektor. Po ustawieniu maksymalnie wysoko (lekko można regulować), i zastosowaniu dwóch podkładek wyszedł taki przeswit:


Maski nie dotyka - trzeba będzie sprawdzić jak sie wszystko bedzie telepało podczas jazdy, czy nic tam nie będzie trzeć.

Uszkodzony wcześniej nosek dostał drugie życie za pomocą młotka, papieru ściernego, sprayu i folii - ale premiera dopiero jak będzie zamontowany. Może wyglądać trochę dziwnie w innym kolorze, no ale trudno, do "po sezonu" musi starczyć.

Dalszy plan:
Nowe tarcze, nowe klocki z przodu, trzeba wrzucić skrzynię biegów, bo została wyjęta przez bak paliwa. No i powinno jeździć smiley
Autor RE: 924 '86 - do boju
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 23-07-2022 15:16
hamulce sobie załóż od razu od 944 bo seryjne nadają się jedynie na krótkie próby.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: 924 '86
157886
Użytkownik

Postów: 82
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22
Dodane dnia 24-11-2022 22:01
Troszkę działo się od ostatniego wpisu.

Po demotywacji spowodowanej uszkodzeniem przodu, trzeba było się otrząsnąć i przejść do działania.

Przód został poskładany w sposób następujący: co się dało wyprostować zostało podprostowane, podmalowane, ewentualnie obklejone folią. Wygląda jak wygląda, grunt że działa, bo z częściami zamiennymi do przodu (spojler dolny, nosek) w dobrym stanie to łatwo nie jest. Dlatego plan był taki żeby poskładać samochód żeby jeździł, a później, po sezonie się pomyśli. Jednemu sie czarna wstawka spodoba, innemu nie, nie ma co dywagować.
Tak też się stało i samochód w miarę wygląda tak:

Funkcje spełnia, trzyma się i to było najważniejsze.
Teraz planuję wymienić i maskę i nosek i spojlerek. I prawdopodobnie te elementy finalnie będą z żywicy (dostanie normalnych w stanie zadowalającym jest praktycznie nie możliwe), ale jeszcze zobaczę, jak wyjdzie.

Od ostatniego wpisu udało się przejechać kilka kolejnych rund (z tego co zdążyłem poczytać tutaj na forum, nie do końca lubianego tutaj) Classicauto Cup, wjechać w płot (na szczęście bez konsekwencji), no i udało się spowodować, żeby klocek EBC Yellow pęknął był:

Kontaktowałem się z EBC, sugerując im, że chyba tak ich klocek po dosłownie 2 jazdach w na torze nie powinien wyglądać (EBC Yellow zgodnie z ich opisem są do tego przeznaczone) - ale firma EBC ma inne zdanie. Moja wina. No trudno. A to, że np wcześniej i później jeździłem na klockach TRW, którym nic sie nie stało, to o niczym nie świadczy. I w sumie różnicy w hamowaniu też dużej nie widziałem. Oczywiście wszystko to na dość krótkich, bo 3-4 minutowych przejazdach.

Jeżeli chodzi o silnik i okolice, myślę że jestem zadowolony - po początkowych problemach z pompą paliwa nie ma już śladu. Bez większego przeglądu samochód przejechał cały sezon i dosłownie na dwa ostatnie przejazdy w ostatnim CA cup - coś się stało, zaczęły falować obroty. Wskazówka skacze jak szalona, zdarza się też przygasanie samochodu. No i teraz jest czas za wzięcie się i za to. Niemniej jednak jestem zadowolony, że aż tyle przejechał bez problemu, mając na uwadze, że za dużo przy silniku robione od czasu zakupu nie było.

Sezon CA się skończył, udało się zająć 1 miejsce w klasie pojemnościowej, no i 2 miejsce w całej grupie. Jak na tak nieprofesjonalnie przygotowane auto, mój brak skilla, tak niskie koszta i robienie wszystkiego na ostatnią chwilę, to jestem zadowolony. Oczywiście też trzeba patrzeć na to z przymrużeniem oka, bo to tylko zabawa, a nie profesjonalne zawody.

Edytowane przez 157886 dnia 03-01-2024 10:55
Autor RE: 924 '86
kondzi
Użytkownik



Postów: 1471
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 24-11-2022 22:35
Mam Spiderweby 15r1; z 924 Turbo 5x130 po regeneracji, jak jestes zainteresowany to daj znac.


Pozdrowienia,
Konrad

--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: 924 '86
kondzi
Użytkownik



Postów: 1471
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 24-11-2022 22:39
A stab 19 na tył to chyba tylko 968CS - mam taki w moim 931. Ma 3 otwory do regulacji twardości. Sprawdź w Porsche, kosztował kiedyś parę stów, ale ceny tam rosną strasznie szybko ostatnio. Sprężyny załóż odwrotnie, bo teraz masz wieksza masę neresorowaną, jak odwrócisz, to gęste uzwojenie będzie bliżej masy resorowanej. Pewnie bez większego znaczenia w jeździe, ale czemu nie zrobic jak należy smiley


Pozdrowienia,
Konrad

--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: 924 '86
AdamWalenda
Użytkownik



Postów: 1138
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11
Dodane dnia 25-11-2022 09:24
Jak przestawiałeś płot to akurat przechodziłem przy mecie, wracałem z WC smiley
Ja też cmoknąłem lekko w ten płot na mecie Lotusem. Źle tą metę ustawili.
Te wszystkie elementy z laminatu to Pahu ma do 924, napisz do niego.
Tu masz namiar a w dziale kontakt telefon.
https://teilecar.com/?grp,47,3
Klocki zakładaj Ferodo zwykłe.
Jak już bedziesz miał dosyć falowania obrotó, nie palenia na zimnym albo ciepłym to po konwersji na 5x130 rozważ wywalenie Kjeta i montaż gaźników webery albo kawasaki ja w moim smiley
Flegi telefony 15'' zakłądaj po konwersji.
Drązki skrętne od S2 mają 28mm z tego co pamietam a można kupić i 30mm
I jak by co na tył do Qubaka możesz napisac albo Simprezeza to wszystkie te poduszki belki na metalowe możesz zamienić jak u mnie.


Autor RE: 924 '86
157886
Użytkownik

Postów: 82
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22
Dodane dnia 25-11-2022 09:25
kondzi napisał/a:
Mam Spiderweby 15r1; z 924 Turbo 5x130 po regeneracji, jak jestes zainteresowany to daj znac.

Jeszcze sam do końca nie wiem co potrzebuję (jaka szerokość), ale odezwę się smiley


kondzi napisał/a:
Sprężyny załóż odwrotnie,

Cenna uwaga, dzięki! Szukałem informacji jak je założyć, ale nie znalazłem nigdzie jasno napisanego. Podpatrzyłem na różnych zdjęciach że ktoś tak miał, zgrało się to z napisami na sprężynach (przy takim zamontowaniu nie są "do góry nogami"smiley - więc wywnioskowałem że tak ma być. Ale jak ma być odwrotnie, to przy zmianie zawieszeń to od razu też zamienię - dzięki smiley

AdamWalenda napisał/a:
Jak przestawiałeś płot to akurat przechodziłem przy mecie, wracałem z WC

A tak, postanowiłem zapobiec większym wypadkom i wziąłem sprawy w swoje ręce, a raczej w swój zderzak smiley

AdamWalenda napisał/a:
Te wszystkie elementy z laminatu to Pahu ma do 924


No właśnie na części z laminatu które podrzuciłeś w innym temacie już patrzę - ceny nawet nie są bardzo odstraszające, popytam tam o dostępność, bo nie wszystko jest od ręki. I myślę że od nich coś wezmę, także dzięki smiley

AdamWalenda napisał/a:
Klocki zakładaj Ferodo zwykłe.

Hm właśnie myślę, czy tu nie trzeba czegoś lepszego, żeby faktycznie maksymalnie wykorzystać te hamulce na torze (czyli może znów jakieś EBC). Tylko tak naprawdę żeby zobaczyć różnicę, to by trzeba było przejechać się i na takich zwykłych i na droższych i zobaczyć czy jest jakaś różnica.

Edytowane przez 157886 dnia 25-11-2022 09:44
Autor RE: 924 '86
AdamWalenda
Użytkownik



Postów: 1138
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11
Dodane dnia 25-11-2022 10:34
Pahu ma więcej tych laminatów nie wszystkie ma na stronie. Jak będziesz brał kilka elementów to co do ceny myśle, że się dogadacie. Ja na jego laminatach kila aut już robiłem. Miedzy innymi to smiley
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11284&rowstart=60



A klocki najzwyklejsze Ferodo, ewentualnie tarcze nacinane lub nawiercane, więcej nie potrzeba,żadne tam ebc. Można jeszcze ewentualnie swap zacisków z boxstera zrobić ale to na wyrost, adaptery proste do wykonania i masz 4 tłokowe Brembo. Bo konwersja od 944 S2/951 robiłem swapując cały zawias i hamulce do karoserii 924 i to chyba na wyrost i drogo smiley

Edytowane przez AdamWalenda dnia 25-11-2022 10:39
Autor RE: 924 '86
kondzi
Użytkownik



Postów: 1471
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 25-11-2022 17:11
Tylną belkę możesz na moich uchwytach zamocować.


Pozdrowienia,
Konrad

--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo

kondzi dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez kondzi dnia 25-11-2022 17:14
www.bearsgarage.pl
Autor RE: 924 '86
157886
Użytkownik

Postów: 82
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 05.04.22
Dodane dnia 16-01-2023 23:50
Zrobiło się trochę cieplej, to można działać.

Nabyłem felgi "cookie cutter", do prostowania i odmalowania. Co ciekawe, żadna firma nie chciała tego zrobić w oryginalnym malowaniu (na zewnatrz srebrne, wnętrze czarne). Zrobiłem wiec srebrne, zobaczę czy mi się podobają takie, czy sam sobie pomaluje środek.

Zawieszenie z przodu jest już 5x130, tak prezentuje się odnowiona felga:


Tył jeszcze czeka na dostawę wszystkich elementów.





Chcę też zabrać się za problem, jaki pojawił się pod koniec ubiegłego roku. Poniżej opis, może ktoś będzie w stanie pomóc w diagnozie:

Samochód na początku po odpaleniu nie pracuje na wszystkich cylindrach - po rozgrzaniu jakby łapał na wszystkie.
Po przejechaniu się i dobrym dogrzaniu obroty falują w bardzo dużym zakresie (samochód przygasa). Tuż po odpaleniu tego nie ma.

Dodatkowe obserwacje:
Występują jakby strzały z rury wydechowej - na zimnym.
Przedmuchów na układzie dolotowym nie widać.
Na kolektorze wydechowym jest delikatny przedmuch, który będzie dopiero usunięty.

Świece mają przejechane do 800-1000 km.
Świece tak jak na zdjęciu 1 i 2 - są okopcone, mokre - tak było po krótkich przejazdach:




Po przejechaniu dłuższego dystansu - wyglądają tak jak na tych zdjęciach:
Są czarne, ale już nie są tak wilgotne.








Ciśnienia sprężania cylindrów - w miarę równe, bez odchyłów, 14 bar.
Dodatkowo, co może nie mieć znaczenia, bo działo się też wcześniej: samochód ciężko zapala na zimnym silniku. Po rozgrzaniu jest ok.


Czy ktoś jest w stanie pomóc, od czego zacząć próbę namierzenia problemów z falowaniem obrotów i tym nie paleniu na wszystkie cylindry? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Strona 3 z 3 < 1 2 3