924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 7 z 32 << < 4 5 6 7 8 9 10 > >>
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 29-12-2008 00:06
3

michal928 dodał/a następującą grafikę:

31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 29-12-2008 01:14
Fajne widoki... Miło, że wklejasz aktualne zdjęcia.. W razie czego w Łodzi jest fabryka pierścieni tłokowych.

Aha, musisz sobie sprawić adekwatny breloczek smiley

http://turbokeychains.com/


Don't panic!
8388751
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 29-12-2008 22:56
Korzystalem juz pierscieni lodzkiej primy, bylem zadowolony i prawdopodobnie w tym przypadku tloki rowniez pojda do nich na dorobienie pierscieni i obrobke rowkow. Ogromna zaleta jest to ze maja je w roznych rozmiarach i do kazdgo auta mozna cos dopasowac - kiedys juz zrobilem na nich silnik do 924 i sprawowaly sie dobrze. wkrotce wyjme tloki i bede wiedzial juz co robic.
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 30-12-2008 13:01
Silnik rozebrany. To co znalazlem:

michal928 dodał/a następującą grafikę:

31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 30-12-2008 13:02
I to... smiley

michal928 dodał/a następującą grafikę:

31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 30-12-2008 15:11
michal928 napisał/a:
Bawiac sie w tunning mozna zalozyc te odprezone i podniesc lekko cisnienie doladowaniasmiley ale na razie sciagne oryginalne tloki i zweryfikuje czy sa ok.


No to patrząc na ostatnie zdjęcia chyba nie będziesz miał wyboru. Który to był tłok? Jak wygląda gładź tego cylindra?
Autor RE: 931 z Raszyna :)
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 30-12-2008 16:17
wogole michal wiesz cokolwiek na temat przebiegu tego auta?to zapewne bedzie jego pierwszy remont silnika?jaki stan panewek korbowych i glownych?


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 30-12-2008 18:25
Ech... pomylilem sie - 87mm to oczywiscie drugi nadwymiar a tloki sa pierwszej grupy tolerancji... przebieg nieznany ale niestety te silniki nie sa zbyt trwale...

Edytowane przez michal928 dnia 30-12-2008 18:26
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 30-12-2008 19:24
odnosnie niezawodnosci silnikow 924 turbo to juz kiedys jak rozmawialem o tym z niezbyt lubiana osoba (Slawek "magik"smiley twierdzil ze te silniki sie sypia b.szybko. Jak zapytalem co dokladnie w nich tak szybko pada i co sie sypie to odp. krotko i zwiezle "wszystko" lol smiley,jakis jego klient niby wpakowal 10K zl w remont 924 turbo MK I....


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 30-12-2008 19:52
Moim zdaniem to calkiem mozliwe. Sypia sie tloki, pierscienie, turbiny... Slyszalem tez o pekajacych i przegrzewajacych sie glowicach. Reszta to standard.

Edytowane przez michal928 dnia 30-12-2008 19:55
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 30-12-2008 20:21
turbiny to ponoc zmora w MK I ,w twojej wersji juz jest inne turbo wiec powinienes miec spokoj,przynajmniej na 924 org na nie nie narzekaja smiley.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 931 z Raszyna :)
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 31-12-2008 11:56
Ostatnie zdjęcie - no nieźle, nieźle, nały zonk. Jednak nawet dziś, wiedząc, że tłok jest panięty, zdecydowałbym się na ten samochód. Więc głowa do góry smiley .

pzdr
jacek(pilatus)

ps. Fajnie, że dokumentujesz i na bieżąco wklejasz. Jak nie oglądam seriali, tak ten śledzę z zainteresowaniem smiley .
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 31-12-2008 12:18
Caly czas mysle nad tematem tlokow:
1) orginal serwis - ok 2k szt
2) kute flattop - ok 1k kpl lub kute jepistons ze stanow - cena nieznana)
3) zastosowanie tych pierwszej serii i lekkie podniesienie doladowania do ok 1 bar
namiaru na uzywki na razie brak...
Po przeszperaniu sieci okazuje sie ze druga seria turbo ma tloki takie same jak carreta gt (sprezanie 8,5:1) tylko ze odlewane a nie kute. Carrera ma kute i mozna je wprost zastosowac do tego silnika bo ksztaltem sa identyczne tyle ze lzejsze (530gr / 470gr)
Za i przeciw kazdej opci to:
1) rozwiazanie drogie ale oryginalne
2) duzo mocniejsze i trwalsze tloki od garbusa w wersji kutej - wymagaja tylko przetoczenia otworow swozni tlokowych - w sieci mozna spotkac sporo informacji na temat wkladania tych tlokow do turbo - glownie usa - podobno lepsze niz oryginal i jest mozliwosc wiekszego wyzylowania silnika. Wada jest to ze trzeba do nich ruszyc glowice tzn usunac troche materialu z komor spalania by dopasowac do tlokow stopien kompresji
3) zastosowanie tlokow z pierwszej serii - rozwiazanie w miare proste bo wymaga tylko wymiany bloku bo tloki mam. Zalety to koszt i mozliwosc podniesienia doladowania bez szkody dla silnika - mierzylem komory tych tlokow i sa to tloki o stopniu sprezania 7,5:1.
Wada wszystkich rozwiazan poza oryginalnym jest to ze zaplon w tym aucie jest sterowany komputerem i po wymianie tlokow zmieni sie czas spalania mieszanki zwiazany ze zmieniona kompresja i innym ksztaltem komory spalania. Bedzie to wymagalo zmiany komputera sterujacego zaplonem na programowalny (Megasquirt). Tu tez moze sie pojawic problem z opracowaniem mapy zaplonu bo te silniki sa dosc delikatne i eksperymentowanie z zaplonem moze sie skonczyc uszkodzeniem tlokow lub glowicy... Ale bardzo zastanawiam sie nad tymi rozwiazaniami - co myslice? Bardzo chcialbym oryginal ale mozliwosc przerobki i wzmocnienia silnika np przez kute tloki bardzo kusi... Co myslicie?
Doklejam fotki przerobek z netu:

michal928 dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez michal928 dnia 31-12-2008 16:07
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 31-12-2008 13:12
nie masz cykora ze taki silnik przejedzie pozniej 20-50tys km i bedziesz musial szukac nowej glowicy?Sam sobie caly czas powtarzasz ze te silniki sa b.delikatne i jakakolwiek dodatkowa ingeneracja w polepszenie ich mocy moze skonczyc sie hmmm katastrofa lekko mowiac. Ostatnio widzialem glowice do turbo mk1 za 400euro...tylko tez nei waidomo jaki stan...


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.

Edytowane przez przemek84 dnia 31-12-2008 13:12
2457922
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 31-12-2008 15:50
A tu konieczna przerobka glowicy - i tego najbardziej nie chce robic - chyba sklaniam sie ku oryginalowi z serwisu...

michal928 dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez michal928 dnia 31-12-2008 16:02
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 31-12-2008 15:59
Czemu konieczna przeróbka głowicy - w jakim przypadku?
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 31-12-2008 17:05
W przypadku montazu tlokow vw type 1 flat top tych co na poprzednim zdjeciu trzeba zdjac troche materialu z glowicy by zachowac odpowiedni stopien sprezania - niestety tloki flat top doprezaja silnik... A wlasnie ta koniecznosc przerobki mnie zniecheca - glowica do turbo jest trudno dostepna przez co jej cena wysoka... a dosc trudno jest zebrac z glowicy material tak by wszystkie 4 komory byly identyczne...

Edytowane przez michal928 dnia 31-12-2008 17:06
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 31-12-2008 17:12
Wiesz dokładnie jaki stopień sprężania uzyskuje się przy tamtych tłokach? Jeśli nie jakiś dramatyczny skok to nie wystarczy jakaś grubsza metalowa uszczelka pod głowicę?
Autor RE: 931 z Raszyna :)
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 31-12-2008 17:49
A może uda Ci się znaleźć oryginalne tłoki, tamte wpadły Ci w ręce niemal że same. Szkoda wydać taką kasę na oryginały z serwisu...ech trzymam kciuki za przychylność losu smiley


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 01-01-2009 11:26
Decyzja juz na 99% zapadla - bedzie oryginal. Musze poczekac jakis czas byc moze jakies tloki pojawia sie na ebay`u a bywaly juz - jakis czas temu sam umiescilem na stronie link do tlokow do carrery gt - dokladnie takich tlokow szukam... wtedy jeszcze nie mialem auta a kupilbym teraz... ehh... Jesli nic sie pojawi bede zmuszony do skozystania z oferty serwisu... A tlok ktorego szukam: 924 turbo, 2 seria 8,5:1, 2 nadwymiar 87mm, najchetniej komplet tlokow z carrery gt (takie same tylko kute) rozmiar obojetny. Ma ktos?
31356497
Strona 7 z 32 << < 4 5 6 7 8 9 10 > >>