924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 2 z 17 < 1 2 3 4 5 > >>
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
tona
Użytkownik



Postów: 1540
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 23-04-2012 10:23
Misiek napisał/a:
tona napisał/a:
Gratulacje- deska prawie idealna , moze troszke mozajka lakiernicza ale wnetrze ladne i regulacja nawiewu sugeruje jednak rocznik 83.

Tona od 82r byl juz nowszy typ nawiewu wiec rocznik jest ok. Tez mam nowy nawiew i 82 rok. W 81 mialem stary i byl raczej kiepski.
Fajne auto i calkiem oki sie prezentuje. Gratulacje.
Widzisz Misiek jak chcesz to znajdziesz..tytlko nie wiem czy zauwazyles w swoim rozszyfrwywaniu VINu ze Model "83.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-

Edytowane przez tona dnia 23-04-2012 10:24
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 23-04-2012 20:07
Tona smiley Stwierdziłem tylko, że od 82r były takie nawiewy... w/g VINu auto rzeczywiście 83rocznik, chociaż według tego co podał Browar wychodzi, że to auto było już gotowe do sprzedania w 82r - a rocznik modelowy 83 smiley jakieś to zamotane hehe.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
wit007
Użytkownik



Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11
Dodane dnia 23-04-2012 21:42
Czemu zamotane - po przerwie wakacyjnej auta mają już kolejny rocznik w VIN-ie i to jest właśnie rok modelowy.


Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02

www.komunikado.pl agencja public relations
4337926
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
Natalia
Użytkownik



Postów: 490
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 18.03.12
Dodane dnia 25-04-2012 23:08
właśnie się zastanawiałam czemu w VIN-ie przedstawiony jest 83r. smiley
Dzieki za pomoc! pozdro
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
GaZiK
Użytkownik

Postów: 466
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08
Dodane dnia 08-08-2012 13:34
Moja S2-ja ma to samo, pierwsza rej. 89, w VIN-ie 90-ty


944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
Natalia
Użytkownik



Postów: 490
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 18.03.12
Dodane dnia 08-08-2012 13:36
Z związku z tym jak wcześniej wspominałam biorę się za to autko poważnie, przyszedł czas na remont silnika. Przedstawiam zdjęcia z dnia wczorajszego smiley
Oczywiście będę na bieżąco informować o dalszych działaniach i efektach pracy nad brązowym! smiley


Różowy 924 '82
Szybsze 924
928 S '84
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
Natalia
Użytkownik



Postów: 490
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 18.03.12
Dodane dnia 08-08-2012 13:42



Różowy 924 '82
Szybsze 924
928 S '84
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
Natalia
Użytkownik



Postów: 490
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 18.03.12
Dodane dnia 08-08-2012 13:45





Różowy 924 '82
Szybsze 924
928 S '84
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1705
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 08-08-2012 14:00
Ale numer!!!! Widziałem ten samochód 2 razy już na żywo i się nie połapałem, że to jest ten z Radomia, którym byłem zainteresowany, ale ostatecznie wybór padł na Szaraka xDDDDDD hahahahaha! No Jasne, że to ten ;D.

Remont? Faktycznie idziesz na poważnie smiley), ale to bardzo dobrze! Po remoncie to będzie coś XD. W końcu widzę kogoś, kto robi klasyczny, piękny szpan wóz, za którym się wszyscy oglądają na ulicach i wypytuja o rocznik życząc powodzenia z autem.

Ostatnio na tym forum widzę, jak ludzie wycinają targi, wyrywają wykładziny spawają rury do środka i nic więcej... Czy to tędy droga?? Też jestem fanem ścigania, ale chyba niedługo nie będzie już normalnego, niedotrzaskanego Prosiaczka z przytulnym wnętrzem. Jest tyle innych klasyków dobrych do wybebeszenia i ścigania, nie tylko Porsche smiley. Coraz częściej niestety palić gumę na torze jadą ładne i wyjątkowe sztuki, a nie truposze, które tylko w ten sposób udało się ocalić przed złomowaniem.

Nie to, że Was siostry i bracia nie rozumiem, bo sam mam od dłuższego czasu ochotę i aż potrzebę coś wybebeszyć, wstawić klatkę, wzmocnić zawias i wyprężyć silnik, żeby się ścigać, bo wiem jaką to frajdę przynosi. I ja będę miał taki samochód, ale nie będzie nim żaden transaxle z nazwą zaczynającą się na P.

Życzę powodzenia z autkiem i z niecierpliwością wyczekuję rezultatów darzenia go szacunkiem, na jaki zasłużył smiley.


Porsche 924 2.0 Szarak

Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 08-08-2012 14:29
Ech, Szaraku bez obrazy, ale pitolisz jak potłuczony smiley

Na forum wciąż jest znacznie więcej samochodów robionych na 'muzeum', a nie na tor. Ilość projektów torowych możesz zliczyć na palcach smiley No i powiem Ci od razu, ze nic innego nie da Ci takiej frajdy, jaką daje Transaxle zaczynające się na P. I ostatnie - to nie są samochody, których wyprodukowano 500 sztuk, żeby się nad ich 'kolekcjonerskością' rozwodzić. Tu produkcja szła masowo. Zrobienie wydmuszki z Capri czy Malucha jest taką samą zbrodnią.

Natalia jak zwykle się nie rozpisała smiley
Remontowi podlegać będzie głowica ( zużycie oleju ), sprzęgło ( nowy komplet ), uszczelnienia bloku, rozrząd z pompą wody. Konieczna jest też wymiana poduszek silnika, bo popadały. Dodatkowo zmienione zostaną huczące łożyska tylne kół. No i szansę dostanie zaworek powietrza otrzymany od Miśka.

Wcześniej remontowany był układ hamulcowy oraz łożyska kół przednich.

Tak, tytułem rozwinięcia smiley




Edytowane przez Pumba dnia 08-08-2012 14:34
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1705
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 08-08-2012 14:51
Pitolę .. wiem haha! Dają frajdę, jak żadne inne smiley fakt, ale dla mnie są jakieś takie za ładne, na tor ;D.

A teraz tak z ciekawości: ile on brał oleju przed remontem? I dlaczego powodem brania oleju jest głowica? Zaworek powietrza czemu służy, czy to jest jakaś modyfikacja K-Jeta?

Jak mogę, to pytam dzięki smiley. Ostatnio w swoim dolewałem i chcę wiedzieć, czy może mój też za dużo "źre".


Porsche 924 2.0 Szarak

Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 08-08-2012 17:03
Zawor powietrza to raczej przy starcie silnika ma znaczenie ale u niej startowal wzorowo!! Pumba tylko nadzorujesz projekt czy wogole sam wyciagales ten silnik?


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
Qbak
Użytkownik



Postów: 7450
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 08-08-2012 20:02
Dużo brał oleju? Ja bym jednak skusił się na rozebranie dołu silnika. Zobaczył
z którego roku są panewki, w jakim są stanie. Dodatkowy koszt uszczelki miski
olejowej, a można spojrzeć na najważniejszy punkt czyli tłoki i pierścienie.

Prawdopodobnie blok będzie ok, jeżeli silnik był prawidłowo użytkowany smiley
Mój silnik brał duże ilości oleju 1litr na 1000km przy spokojnej jeździe. Remont
trafił się z innego powodu (jeżeli kogoś interesuje zapraszam do mojego tematu)
niż spalanie oleju, ale pierścienie dosłownie latały w tłokach... Naprawa została
przeprowadzona najprościej jak się dało, czyli rowki w tłokach zostały przetoczone
tak, żeby były równe i zostały dobrane odpowiednie pierścienie. Tak, grubość
pierścienie wzrosła, ale były teraz bardzo dobrze dopasowane. Zostały spasowane
na ciasno i teraz nie mam żadnych problemów ze znikaniem oleju. Dopiero po
wizycie na torze coś lekko znika, ale w takich ilościach że nawet czasem nie zauważam.
Generalnie na samym spalaniu oleju od remontu sporo zaoszczędziłem smiley

Ok, rozpisałem się, a może Twój projekt będzie tylko polegał na wymianie
uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy i jej remontu? smiley
Może komuś innemu się w takim razie wiedza ta przyda smiley

Poduszki silnika? Jakieś źródło lewej? Moja niby ok, ale może bym jakiś
zapas zrobił smiley

Sprzęgło - prewencyjnie czy coś się dzieje? smiley

Szarak, ja rozumiem obydwa obozy - kierunek oryginał i sport. Ja jestem
aktualnie po środku, ale coraz bardziej się łamię. Każdy kto nie zamierza
się ścigać powinien (moim skromnym zdaniem) zbliżać się jak najbardziej
do oryginału i utrzymywać auto w ruchu, oczywiście wszystko zależy od
możliwości. Jestem przekonany że jeżeli przyjedziesz kiedyś na imprezę
to zrozumiesz tych od sportu smiley Tutaj namiastka tej filozofii -
http://www.youtube.com/watch?v=Kh3A1ERsvY4

Sorry za OT smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.porscheshop.pl
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 08-08-2012 21:16
Dostałem opierdziel za udzielanie bardziej szczegółowych informacji niż Natalia w danym momencie miała ochotę udzielać, więc niniejszym przestaję - teraz już będę tylko 'ochy' i 'achy' wygłaszał... smiley smiley

Wracając do tematu wydmuszek - pomysł zrobienia z Czerwonego wydmuszki jest autorstwa nikogo innego, jak Natalii smiley

Przemku - udzielę po raz ostatni informacji technicznej - Natalii bolid pali świetnie na ciepłym, na zimnym gorzej. Zaworek, stwierdzone zostało, nie chodzi. Ja ograniczam się w tym projekcie do pomocy w zamawianiu i wyszukiwaniu części - ewentualnie czasem coś uda się załatwić, czy pomóc.
Nie podejmuję się zadań, na które nie mogę dać gwarancji - dłubanie ograniczam do swojego bolidu, w razie czego nie będzie miał nikt do mnie pretensji smiley Z resztą - wiesz, jak u mnie z dostępnością garażu i kanału jest smiley

I na koniec, nowo-tradycyjnie: Och, Ach! smiley




Edytowane przez Pumba dnia 08-08-2012 21:16
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
Natalia
Użytkownik



Postów: 490
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 18.03.12
Dodane dnia 09-08-2012 07:53
Pumba mnie wyprzedził z opisem planu remontu smiley

Brązowy jest pod opieką fajnego mechanika, który zajmuje się starymi autkami, jak tylko dobierze się do silnika, będę wiedzieć czy do remontu są tłoki z pierścieniami czy coś innego za co odpowiedzialny jest ubytek oleju..

Olej miałam wymieniony. Przejechałam z ponad 1000km, a poziom oleju był pod kreską minimum, dlatego remont jest konieczny.

Sprzęgło wymieniam, gdyż jest łatwy dostęp po wyjęciu silnika i robię to przy okazji, mimo, że stare jeszcze jest sprawne.

Głowica, rozrząd, łożyska kół, poduszki silnika i to co było w/w przez Pumbę będzie zrobionesmiley
Sama jestem ciekawa efektu po remoncie!smiley

A co do Czerwonej wydmuszki Pumby - tak to był mój pomysł, ale nie wiedziałam, że na poważnie się do tego zabierze smiley ale i tak nie ma czego żałować bo przyjemność z szybkiej jazdy jest!smiley

... tylko brakuje kubełkówsmiley



Różowy 924 '82
Szybsze 924
928 S '84
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 09-08-2012 16:55
buhahaha to jeszcze mu Natalia napisz o laminatach,poliweglanowych szybach,poliuretanowych tulejach,grubszych drazkach,kierownicy momo z naba i innych sportowych gadgetach to Robert kupi je w mig!!ja dziekuje ale Ty masz na niego dzialanie hehe smiley.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
Natalia
Użytkownik



Postów: 490
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 18.03.12
Dodane dnia 12-08-2012 23:25
Przemku - Ok, postaram się smiley
Mam nadzieję, że w przyszłym roku już wybrniemy na jakieś zawody smiley


Różowy 924 '82
Szybsze 924
928 S '84
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 13-08-2012 07:36
Troszkę się wtrącę smiley w razie gdybyście potrzebowali do prosiaka innego zaworka powietrza to mam jeszcze dwa zbędne więc jeden z trzech na pewno będzie ok, no chyba że jakieś fatum wszystkie załatwiło smiley Mogę je zabrać ze sobą bo w Gdańsku będę za tydzień no i prosiaka też chętnie zobaczyłbym na żywo smiley a nawet kilka prosiaków smiley Jak coś dajcie znać na PW... to wezmę.
Może jeszcze jakieś graty potrzebujecie a akurat mam coś co wam się nada? jak do auta wejdzie to zabiorę.

Co do remontu to też najpierw patrzyłbym na pierścienie - to główna przyczyna problemów z olejem w tych silnikach. A jak już silnik na wierzchu to rzeczywiście dobrze zrobić wszysto wokół. Sprzęgło też jak najbardziej bo dostęp jaki jest to każdy wie. Warto to zrobić i mieć spokój na kolejne 20 lat smiley

Szarak113 - dużo osób tutaj robi prosiaki na oryginał (ja też) ale jednak te robione do sportu dużo bardziej rzucają się w oczy smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
Natalia
Użytkownik



Postów: 490
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 18.03.12
Dodane dnia 16-08-2012 09:25
Misiek - aktualny zaworek działa smiley ale z chęcią przygarniemy z Pumbą pozostałe jeśli nie będą Tobie potrzebne,
dzięki smiley
Jak będziesz w Gdańsku, to pokażę Ci porszaka, choć nie wygląda atrakcyjnie bez silnika smiley

Co do dalszego remontu -
cylindry będą honowane pod drugi nadwymiar tłoków (86,98), dobrane pierścienie, nowe panewki korbowodowe.
Jeżeli chodzi o wał, miejsca panewek głównych okazały się trochę porysowane, ale nadaje się tylko do polerowania więc panewki główne będą w nominalnym wymiarze.

Michał928 - dzięki za pomoc z nadwymiarowymi tłokami, nie wiem co bym bez Ciebie zrobiła !

Przemku84 - dzięki za panewki główne smiley

Części, którymi mnie poratowaliście, jak sami wiece są niedostępne i dzięki Waszej pomocy mogę reanimować swój silnik, a więc spokojnie Brązowy zrobi kolejne 200tys na tym motorze, czyli przy następnym remoncie silnika będzie już mieć 50 lat smiley


Różowy 924 '82
Szybsze 924
928 S '84

Edytowane przez Natalia dnia 16-08-2012 19:50
Autor RE: Natalia - Porsche 924 z Gdańska
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 16-08-2012 10:44
ooo 86.98 smiley ciekawe czy to te tłoki co w jednym bloku ode mnie do wawy przyjechały smiley Jak te to fajnie, że na coś się jeszcze przydadzą.
Zaworki zabiore bo małe a do 931 ich raczej nie wsadzę smiley chyba że oba na raz smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Strona 2 z 17 < 1 2 3 4 5 > >>