924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 8 z 13 << < 5 6 7 8 9 10 11 > >>
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 06-09-2019 23:22
Myślałem, że w tym roku mam już spokój z serwisem, to jeden mały kamyczek poruszył lawinę.

996 pojechało na korektę wydechu do MG Motorsport. Tam, w ramach gwarancji, wymienili całe środki obu tłumików i wreszcie jest tak jak miało być. Wydech przetestowałem tydzień temu na imprezie PFC w Beskidach (foto) i testy zdał na 6. Buczenie zniknęło, auto bulgocze przy odjęciu, fajnie ryczy - po prostu bajka.

Ze względów logistycznych odbierając 996, postanowiłem zostawić tam... 997.
997 turbo. No tak - genialne auto. Powtarzam to non-stop. Tylko jeden mankament. Dźwięk. Koszmarny. Właściwie jego brak. Seryjne 911 turbo brzmi dramatycznie.
Ale moje już nie! Przyglądałem się dziś montażowi, byłem przy pierwszym odpaleniu i od tego momentu po prostu się zakochałem. Wreszcie auto słychać tak, jak wygląda.
Układ wydechowy w 997 TT jest bardzo prosty - są tam kolektory połączone bezpośrednio z turbiną, zaraz za turbinami są katalizatory i tuż za nimi tłumik końcowy (demontowalne jako jedna całość).
Pracy przy demontażu było sporo - okazało się, że "nasi tu byli" i katalizatory ktoś wstawił takie jakie miał pod ręką (sic!). W dodatku zastosowano niewłaściwe śruby, które praktycznie uległy dezintegracji (wyglądały jak nasmarkany spaw na szpilce) i demontaż starego wydechu zajął chłopakom cały dzień. Wymienione zostały katalizatory na sportowe oraz wykonano modyfikację seryjnych puszek.

Poniżej filmik poglądowy z wygrzewania układu wydechowego.
https://youtu.be/Jh0ELwfFdv4


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez piterson dnia 06-09-2019 23:26
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 06-09-2019 23:37
Miało być o kamyczku i lawinie to trzeba rozwinąć.
Prawo Murphy'ego jak wiadomo w garażu sprawdza się z 200% skutecznością, więc tuż po tym jak padła mi klima w 997, przestała działać też w 996. Szybka diagnostyka 996 i oczywiście oba parowniki do wymiany. A przy okazji montaż skompletowanego "996 console delete kit" z radiem Continental.

997 po weekendzie jedzie na diagnostykę, ale podejrzewam to samo (tym bardziej, że osuszacz i zaworki zostały wymienione rok temu). W dodatku uzbierała się lista drobiazgów do zrobienia. Uszkodzone nadkole, korekta ustawienia świateł, geometria, niedziałający przycisk sportowego zawieszenia, intercoolery, dolot, remap, aftermarketowy komputer zawieszenia. Takie w sumie pierdoły smiley . Będę informował na bieżąco.

Edit - dołożona fotka. Którego byście wybrali? smiley


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez piterson dnia 11-09-2019 00:38
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
vip3r
Użytkownik



Postów: 6066
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06
Dodane dnia 07-09-2019 18:31
Ależ ci strasznie obroty falują! Sprawdzales juz dlaczego? smiley

MEGA - Podejrzewam ze miażdży na żywo - zapraszam na kawę smiley


A i ponawiam porśbe o foto wnetrza c4 przed i po delete kit. Dzieki


968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503

911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460

FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/

Edytowane przez vip3r dnia 07-09-2019 19:08
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
Andrzej77
Użytkownik

Postów: 549
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 27.06.11
Dodane dnia 09-09-2019 23:32
996 na tych felgach wygląda super. No i własnie pokaż zdjęcia z tą konsolą.


Andruszka-PCP
991.1 S
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
Olo924
Użytkownik



Postów: 4754
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 10-09-2019 09:46
Bo to są ładne felgi - Vip3r patrz jak wygląda ładna felga .. smileysmiley


924 '78
944 '83

Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 11-09-2019 00:41
Dziś pożegnałem się z PCM. Ostatnia przejażdżka.
Wrzucam foto poglądowe - tak jest aktualnie. Nie ma już napędu DVD, jest za to półeczka. I akurat tej półeczki będzie mi brakować bo okazała się przydatna na różne drobiazgi (pilot, telefon itp).


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 11-09-2019 00:48
I dziś uzmysłowiłem sobie, że jest w sumie TYLKO jedna rzecz, której mi będzie brakować z PCM - wskazania komputera pokładowego. Choć w sumie może lepiej, żeby nie oglądać takich liczb.

Póki co mój rekord w 911 w krakowskich korkach smiley
A wczoraj to pobiłem chyba swój rekord absolutny - trasę 16km przejechałem w 1:40. Spalanie w Cayenne wyszło 18 - w 911 byłoby na bank pod 30... Miasto do jazdy na codzień jest koszmarne.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
szczurek
Użytkownik



Postów: 1503
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 11-09-2019 06:18
Miejska eko jazda smiley


944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
Olo924
Użytkownik



Postów: 4754
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 11-09-2019 09:02
korki ... nawet słynne 1,9 TDI robi w takim korku powyżej 10 litrów ...


924 '78
944 '83

Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 11-09-2019 23:30
996 już po serwisie.
Założone nowe parowniki klimatyzacji (stare po wyjęciu dosłownie rozpadały się w rękach). Kupa syfu pomiędzy chłodnicami. Było to już kiedyś czyszczone ale bez rozebrania chłodnic chyba nie da się tego zrobić dobrze.
No i zlikwidowana dolna konsola z przeniesieniem panelu klimatyzacji, przycisków grzania. Proces ogólnie bezproblemowy poza oczywiście jednym przeoczonym "szczegółem". Tak się złożyło, że wszystkie poradniki w necie opisywały taką przeróbkę w autach coupe.
A u mnie jest cabrio.
I jest problem.
A problem nazywa się subwoofer!
W cabrio jest w nogach pasażera, w coupe jest za siedzeniami z tyłu. Kompletnie umknął mi ten fakt. Niestety po zamontowaniu oryginalnej tapicerki pojawiła się szczelina, z którą trzeba będzie coś zrobić. Zdjęcie poglądowe poniżej. Brakuje jeszcze klapki na tunelu - ale już jest zamówiona.
To zostaje mi jeszcze tylko nabić klimę, zamontować radio i powoli myśleć o zakończeniu sezonu.
Zdjęcia całościowego nie daję póki co (brakuje jeszcze radia).


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
Olo924
Użytkownik



Postów: 4754
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 12-09-2019 09:27
zadam głupie pytanie - rozumiem że walczysz o więcej miejsca na nogi / wygodniejszą pozycję za kierownicą ????

bo zastanawiam się - po co taka przeróbka



924 '78
944 '83

Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
tsubasa
Użytkownik



Postów: 1646
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16
Dodane dnia 12-09-2019 10:17
Kawałek weluru czy tam ori wykładziny z allegro załatwi sprawę smiley

Przeróbka jest świetna.. sam mam tą dużą tapicerkę do zrobienia tego modu tylko jakoś mi czasu brakuje.. ostatnio u Kajetana w arbuzie znów oglądałem i ta cała deska robi się bardziej oldschoolowa.. no i więcej miejsca na nogi..


Cayenne Classic smiley 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl

Edytowane przez tsubasa dnia 12-09-2019 10:22
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 12-09-2019 10:24
Olo924 napisał/a:
zadam głupie pytanie - rozumiem że walczysz o więcej miejsca na nogi / wygodniejszą pozycję za kierownicą ????
bo zastanawiam się - po co taka przeróbka


Hmm, dobre pytanie. smiley
Sam się czasem zastanawiałem po co to robię. Taki kaprys smiley
Nazwijmy to walką z kompletnie bezużytecznym PCM - z niedziałającą nawigacją i zmieniarką (zresztą niepotrzebnym kompletnie i jednym i drugim). Irytowało mnie to od zawsze. Niby poważny duży sprzęt, a funkcjonalnie zredukowany do samego radia. Tak więc główną decyzją było pozbycie się PCM i włożenie nowoczesnego fajnego radia (ale zdecydowanie 1 din). I tu były dwie opcje - zostawić konsolę tak jak jest (i dołożyć kolejną półeczkę) albo iść na całość i wywalić dolną część. Ponieważ ta druga opcja bardzo mi się spodobała wizualnie, decyzja została podjęta.

A że miejsca na nogi jest o wiele więcej, to oczywistość.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
vip3r
Użytkownik



Postów: 6066
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06
Dodane dnia 12-09-2019 10:55
mysle ze jak wrzucisz foto skonczone to nie bedzie takich pytań smiley

mi osobiscie bardziej sie podoba taka prosta deska - tak czysto sportowo wyglada.

ale chyba nie zdecyduję się u siebie mimo wszystko... owszem drazni mnie dokladnie tak samo taki prechostoryczny system ale chyba nie na tyle zeby tam z kablami walczyć... chociaż może...

zważyłęś ile lżejsze auto będzie? smiley


968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503

911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460

FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 21-09-2019 21:57
Najpierw o 996.
Klima nabita, wieje lodem - jest ok. Radio póki co nie zamontowane - czekam jeszcze na tapicerkę żeby zrobić wszystko za jednym zamachem.

Ale jeszcze jedna rzecz nie dawała mi spokoju i wreszcie udało się znaleźć rozwiązanie.
Zawsze po przesiadce z 996 do 997TT byłem zachwycony zmianą biegów w 997 - taki krótki, twardy, konkretny skok z oporem i klikiem. A w 996 dla odmiany zmiana jak w autobusie.
Poczytałem trochę i okazało się, że mechanizmy lewarka są identyczne w 996 i 997! W dodatku w 997 były opcjonalne fabryczne shortshiftery, ewentualnie można było do każdego auta założyć takie cudo jak mechanizm z 997.2 GT3/GT2. Po otrzymaniu informacji na temat cen tych mechanizmów emocje zdecydowanie opadły (normalny short niecałe 2k, ten z GT3 prawie 2.5k).
Ale przez przypadek wchodząc na alle wpadł mi w oko mechanizm z 997... Z podanymi numerami... Tak, fabrycznego shortshiftera smiley W cenie standardowego. No i już go mam i nie mogę się doczekać pierwszych testów. smiley


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 21-09-2019 22:04
No to jeszcze słowo o 997.
Auto stoi na serwisie. Większość prac jest już zrobiona (w tym wymiana intercoolerów na większe z 997.2 GT2 smiley ) - pełną listę podam jak skończymy.
Czekamy na jedną "pierdółkę" przez którą nie działa klima. Obstawiałem parowniki a padło u mnie coś co praktycznie się nie psuje. Niestety naprawić się nie da, używek w całej PL nie ma (obdzwoniłem chyba wszystkich ludzi z częściami w PL) więc została niestety tylko nówka. W ogóle z używkami do 997TT jest dramat - strach pomyśleć co byłoby, gdyby przytrafiła się konieczność większego remontu. Ceny w serwisie za cokolwiek powalają...

I tu szarada - kto zgadnie co to za część?


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 22-09-2019 07:59
chłodnica paliwa.
W życiu bym nie zgadł! smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
tona
Użytkownik



Postów: 1540
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 22-09-2019 15:20
Chyba osuszacz ale oczywiście niestandardowy.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
ciachu
Administrator



Postów: 4081
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 22-09-2019 16:18
W moim 996 biegi chodza dokladnie tak jak opisales dla 997, jak z shirtshifterem, wiec to moze poprostu zurzyty mechanizm.


www.924.pl
951'88 284KM 421NM
996C4S'02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006
Qbak
Użytkownik



Postów: 7453
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 22-09-2019 16:23
Tona, w 928 też jest chłodnica paliwa wpięta w układ klimatyzacji (od MY 1983).


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Strona 8 z 13 << < 5 6 7 8 9 10 11 > >>