924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
browar
Użytkownik

Postów: 744
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 02-01-2020 14:30
Poproś o nazwę dokładną tego środka czarnego i czerwonego oraz gdzie to czerwone użył.


Siem
browar
eS
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
mata70
Użytkownik

Postów: 119
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 05.01.17
Dodane dnia 03-01-2020 15:34
Jako, że u nas jeszcze nie sypali solą, a i pogoda dzisiaj była dobra to postanowiłem sprawdzić jak u mnie sytuacja wygląda w 944 S2.
I tak na rozgrzanym silniku i oleju ciśnienie według wskaźnika pomiędzy 4,5 a 5, na jałowym pomiędzy 3 a 3,5.
Przy ciepłym silniku ale olej jeszcze chyba nie osiągnął odpowiedniej temperatury ciśnienie 5, a na jałowym ponad 4.
Olej 10W40.




Edytowane przez mata70 dnia 03-01-2020 15:35
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
Przemek1234
Użytkownik

Postów: 512
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11
Dodane dnia 12-01-2020 17:07
Zacznę od tego, że udało się znaleźć ciśnienie smiley

Przyczyną niskiego ciśnienia był zawór upustowy, postaram się opisać co nie zagrało.

Info dodatkowe:
U mnie w aucie zamontowany jest blok 82 a reszta elementów jest 86. Z wyjątkiem obudowy balansów, pompy wody, plastikowej maskownicy rozrządu oraz czujnika temperatury bloki są zamienne. Obejrzeliśmy je dokładnie i nie znaleźliśmy więcej różnic. (to nie znaczy że więcej różnic nie występuje).

Do rzeczy:
Otworzyliśmy otwór rewizyjny zaworu upustowego oleju, pokazała nam się bardzo ładna sprężynka i tłoczek, na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało na sprawne i działające. Moja chłodniczka i zawór są 86 zamontowane w bloku 82.
Postanowiliśmy znaleźć oryginalną chłodniczkę 82 i wyciągnąć z niej korek rewizyjny. Do korka chcieliśmy przyspawać coś sztywnego zamiast sprężyny aby zamknąć zawór na 100%. Taki eksperyment, wykluczający z układanki sprężynkę.
Ku naszemu zdziwieniu po odkręceniu korka 82 zobaczyliśmy że jest on o 2 cm płytszy niż korek 86!! To znaczy że oba korki wywierają inny nacisk na sprężynę. Wkręciliśmy korek 82 i ciśnienie wróciło do normy. Mierzone manometrem:
2,5-3 na biegu jałowym
4,5-5,5 na obrotach
zawór raz po wymianie oleju otworzył się przy 7 barach.

Podsumowując, jest jakaś różnica w bloku, która przy tej samej sprężynce wymaga innej głębokości korka.

Super, że udało się bez poważnych napraw, ale mieliśmy masę farta z tym że chcieliśmy zrobić ten eksperyment z innym korkiem, bo byśmy długo nie znaleźli problemu.
Podsyłam zdjęcie korków.

Informacyjnie podam modele bloków:
82- 44/01
86- 44/05



924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7

Przemek1234 dodał/a następującą grafikę:

www.arctic-klimat.pl
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
kondzi
Użytkownik



Postów: 884
Miejscowość: Warszawa/Świerczów
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 12-01-2020 21:45
Super


Pozdrowienia,
Konrad

--

'89 Porsche 944 Turbo
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
PorscheManiak1976
Użytkownik

Postów: 237
Miejscowość: Piastów
Data rejestracji: 20.02.16
Dodane dnia 13-01-2020 15:10
👍
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
piterson
Użytkownik



Postów: 3457
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 15-01-2020 00:07
Zawory upustowe są dwa - wczesny i późny. Różnią się właśnie długością.
Sprawa znana od lat i opisywana choćby tu:
http://www.clarks-garage.com/pdf-manual/lube-02.pdf

Ale na myśli mi nie przyszło, że mogliście wymienić jeden na drugi smiley


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
958 4.2D '14
ex:
944 S2 '89
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
gtszudi
Użytkownik



Postów: 88
Miejscowość: Pruszcz Gdański
Data rejestracji: 03.12.18
Dodane dnia 04-09-2020 08:35
ja przedwczoraj zmienilem olej w swoim 924 , bo po przejechaniu 10 km cisnienie na wolnych mniej niz 0,5 i sie lampka zapalala. zlalem olej ktory w ktorym wyczuwalnie bylo czuc paliwo , po zalaniu 10w40 motula cisnienie na wolnych 1,5 bara odrazu i podczas jazdy ladnie na 5 bar sie utrzymuje


ASS Serwis skrzyń biegów - Mechanika + Klimatyzacja 501 414 633

http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11209
Strona 2 z 2 < 1 2