| Autor |
Porsche 924 Martini edition |
Kacper
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25 |
| Dodane dnia 28-10-2025 21:41 |
|
|
Cześć,
Zachęcony odbiorem mojego postu powitalnego postanowiłem tutaj trochę dokładniej przestawić proces budowy mojego 924. Odnalazłem trochę zdjęć z początku i postaram się przybliżyć co jak i gdzie.
Zaraz po zakupie auto rozebrałem do ostatniej śrubki, przygotowałem blacharsko do malowania, wspawałem mocowania roll bara, pedałów, foteli kubełkowych i pasów bezpieczeństwa. W lakierni padło na kolor: Carrara white, bo od razu wiedziałem, że będę chciał nakleić w późniejszym okresie oryginalne pasy z wersji martini racing z 1977r. Swoją drogą przyszły do mnie wczoraj te naklejki z firmy Carbone i w końcu będę mógł to zrobić.
Kacper dodał/a następującą grafikę:
 |
|
| Autor |
RE: Porsche 924 Martini edition |
Kacper
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25 |
| Dodane dnia 28-10-2025 21:49 |
|
|
W czasie kiedy buda była w lakierni ja zająłem się piaskowaniem i malowaniem tych części zawieszenia, których nie udało mi się zakupić nowych oraz kompletowaniem tych ze sklepowych półek. Wtedy też postanowiłem przerobić 924 na prawdziwe porsche zmieniając rozstaw śrub na 5x130. Zakupiłem piasty od 944, a za tym poszedł plan na wydajniejszy system hamulcowy. Udało mi się dorobić adaptery na tył na dwa zaciski, żeby wstawić hydrołapę. Jak już miałem wszystkie części i budę to jeden weekend przyniósł ogromny postęp i porszaczek znów stanął na kołach.
Kacper dodał/a następującą grafikę:
 |
|
| Autor |
RE: Porsche 924 Martini edition |
Kacper
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25 |
| Dodane dnia 28-10-2025 22:02 |
|
|
Przyszedł czas na silnik. Postanowiłem zrobić generalny remont, po długich poszukiwaniach udało mi się kupić nowe oryginalne tłoki, niestety panewki główne musiałem dorobić bo ich nie udało mi się znaleźć w tamtym czasie. Oczywiście głowica przeszła remont, dostała używane ale w doskonałym stanie szklanki zaworowe oraz sportowy wałek rozrządu od Świątka wersja R. Złożyłem wszystko z nowym rozrządem, uszczelkami, pompą wody itp.
Wtedy zaczął się etap usuwania K-jeta. Listwa paliwowa i adaptery dorobione przez stop k-jet i dopracowanie przeze mnie. Wiedziałem, że będę wszystko uruchamiać na ecumasterze, więc dołożyłem czujnik położenia wału, czujnik temperatury zasysanego powietrza, czujnik stukowy, czujnik położenia przepustnicy, sondę lambdę oraz cewkę zapłonową. Jak już pisałem w poście powitalnym zamontowałem większą chłodnicę silnika i wentylator firmy spal. Przygotowałem też relokację filtra oleju i chłodnicę oleju. Następnie wykonałem nową wiązkę elektryczną całego samochodu.
Kacper dodał/a następującą grafikę:
 |
|
| Autor |
RE: Porsche 924 Martini edition |
Kacper
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25 |
| Dodane dnia 28-10-2025 22:06 |
|
|
Wtryski zamontowane
Kacper dodał/a następującą grafikę:
 |
|
| Autor |
RE: Porsche 924 Martini edition |
Kacper
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25 |
| Dodane dnia 28-10-2025 22:07 |
|
|
Listwa Paliwowa
Kacper dodał/a następującą grafikę:
 |
|
| Autor |
RE: Porsche 924 Martini edition |
Kacper
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25 |
| Dodane dnia 28-10-2025 22:15 |
|
|
Hamulce Przód
Kacper dodał/a następującą grafikę:
 |
|
| Autor |
RE: Porsche 924 Martini edition |
Kacper
Użytkownik
Postów: 12
Miejscowość: Malbork
Data rejestracji: 24.10.25 |
| Dodane dnia 28-10-2025 22:15 |
|
|
Hamulce Tył
Kacper dodał/a następującą grafikę:
 |
|
| Autor |
RE: Porsche 924 Martini edition |
kondzi
Użytkownik

Postów: 1647
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
| Dodane dnia 29-10-2025 00:17 |
|
|
Z tymi hamulcami to trochę nie po mojemu, szkoda że nie pisałeś nic wcześniej to coś by się doradziło, żeby i hamulec był jak trzeba i ręczny na szczękach jak w OE. Nie mówię, że jest źle, ale ja to zrobiłem u siebie inaczej.
Te zaciski co masz na tyle to wyglądają mi na takie jak w 964 były wczesnej na tyle montowane i chyba w Maserati. One mają dość dużą średnicę tłoczka z tego co pamiętam (są mocne). Później w 964 zrobili na tyle 4 tłoczkowe, ale siła spadła (mniejsza suma powierzchni przekroju tłoczków). Przód za to nie wydaje mi się jakoś wyjątkowo mocarny, ale nie wiem z czego zacisk w sumie więc mogę sobie gdybać. Najważniejsze, żeby tył nie blokował przed przodem (a to możesz korektorem zawsze poprawić). Jeśli zostało Ci OE serwo, to z Mercedesa G klasy idzie zamontować pompę 25.4mm - polecam, zupełnie inne odczucie gniecenia pedału jest 
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
| Autor |
RE: Porsche 924 Martini edition |
kondzi
Użytkownik

Postów: 1647
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
| Dodane dnia 29-10-2025 00:19 |
|
|
Ogólnie kupa roboty widzę włożona. Tak z ciekawości ile czasu Ci zeszło od odkręcenia pierwszej śrubki do wyjechania na drogę?
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|