924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 3 z 4 < 1 2 3 4 >
Autor RE: Witam. 924 '81
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 21-10-2011 15:24
Przy wymianie płynu zobacz jeszcze czy masz otwarty układ nagrzewnicy (musi być ustawione na ciepło). Odpowietrzyć trzeba - pewnie po tej operacji będziesz jeszcze musiał dolać płynu. A odpowietrzenie jest stosunkowo proste - też nawiew na ciepło, aby cały układ pracował i wyjęty koreczek czerwony z węża od obudowy termostatu - jak zacznie tam lecieć woda to jest oki. Jak coś namieszałem w wypowiedzi to niech mnie ktoś poprawi.


Autor RE: Witam. 924 '81
SamuraY
Użytkownik

Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11
Dodane dnia 21-10-2011 16:57
Kurczę no nie mogę znaleźć tego kraniku.... hm....mógłby ktoś opisać?? albo zdjęcie??


SamuraY

924 '81
Autor RE: Witam. 924 '81
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 21-10-2011 18:43
Korek zaznaczyłem na foto smiley tzn śrubkę, którą trzeba wykręcić. Widok z miejsca silnika smiley
Przy zlewaniu płynu tak jak było wcześniej napisane, trzeba otworzyć na full zaworek od grzania nagrzewnicy - i ma tak zostać otwarty do czasu odpowietrzenia.
Odpowietrza się zalewając na full do zbiorniczka wyrównawczego - jak już nie schodzi poniżej kreski. Włączamy silnik i rozgrzewamy - najlepiej patrzeć by temperatura nie wzrosła do czerwonej kreski. Powinien otworzyć się termostat i trzeba poczekać aż woda zacznie wytryskiwać z węża, na którym jest ten czerwony korek. Wtedy można uznać, że układ jest odpowietrzony i można zakręcić zbiorniczek wyrównawczy i korek na wężu.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Misiek dodał/a następującą grafikę:

7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: Witam. 924 '81
SamuraY
Użytkownik

Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11
Dodane dnia 22-10-2011 13:06
czujnik Wtrysku do K-Jet.

jak można sprawdzić poprawność działanie (bo coś mi mówi że źle chodzi.)
gdzie można by to kupić jeżeli będzi zły??




SamuraY

924 '81
Autor RE: Witam. 924 '81
SamuraY
Użytkownik

Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11
Dodane dnia 22-11-2011 09:54
witam serdecznie.

nadchodzą mrozy, nadchodzi zimne powietrze i pojawiają się nowe problemy.
mianowicie wentylator(ten kabinowy) niby się kręci, osłonka działa jak należy. ale powietrze nie leci.. jakby może zapchany... albo za wolno się kręcił... jak to sprawdzić, ewentualnie jak to naprawić?


SamuraY

924 '81
Autor RE: Witam. 924 '81
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 22-11-2011 12:29
Czujnik wtrysku do K-jet, jakbyś sprecyzował to może coś będę wiedział na ten temat.

Co do zimnego/ciepłego powietrza. Na początek musisz się upewnić że nagrzewnica
i zawór do nagrzewnicy są ok. Następnie faktycznie może przewody są lekko przytkane,
u mnie np. jeden przewód był czymś ściśnięty i w związku z tym także zablokowany smiley

Masz sterowania starego typu? Suwakiem czy przełącznikiem? Wentylator powinien
zasuwać dość szybko. Wydajność jest na poziomie tym nowoczesnych, więc jak
zamkniesz większość kanałów to z jednego powinno porządnie dmuchać smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Witam. 924 '81
SamuraY
Użytkownik

Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11
Dodane dnia 22-11-2011 21:50
K-Jet: nie przepala benzyny- zapach benzyny przy wydechu... ogromne spalanie (rzędu 25l, nie wiem czy to ogromne jak na ten samochód ale tak mi sie wydaje) mechanik coś wspominał o tym że wtrysk rozruchowy (5) działa non stop.

Wentylator: suwaki, ciepłe powietrze leci dopiero po dłuuuugim czasie(chyba tylko raz tak długo chodził bo tylko raz pamiętam żeby w miarę Ciepłe leciało). Coć mi się wydaje, że własnie za wolno się kręci. Przewody sprawdzałem dzisiaj rano... niby wszyto ok, ładnie dopięte, w miarę dobrym stanie (tylko ta "nakrętka co jest na samym czubeczku, co jak się nią pokręci to wentylator też się kręci, jest trochę przyrdzewiała, ale chodzi luźno). No i nawet jak zostawię otwarty tylko jeden zawór to też bardziej "chucha" (chyba tak się pisze smiley ) niż dmucha.


SamuraY

924 '81

Edytowane przez SamuraY dnia 22-11-2011 21:51
Autor RE: Zdjęcia
SamuraY
Użytkownik

Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11
Dodane dnia 22-11-2011 22:11
Tu parę zdjęć Silnika. (wiem ze dużo do zrobienia, czekam na fundusze, bo mnie Ministerstwo Edukacji zrobiło w przysłowiowego.... balona). W związku z Nawiasem zwracam się z prośbą (jako, że pierwszy samochód i w dodatku nie oszukujmy się, wciąż na mechanice się za dobrze nie znam) (uff jaki eufemizm): jakie ogromne obrzydlistwa i straszne, niedopuszczalne zaniedbania widać na pierwszy rzut oka, moi drodzy, starsi stażem, koledzy?


[img]http://img3.imageshack.us/img3/1127/20111122093356.jpg[/img]

[img]http://img805.imageshack.us/img805/9597/20111122093350.jpg[/img]

[img]http://img7.imageshack.us/img7/7638/20111122093342.jpg[/img]


SamuraY

924 '81
Autor RE: Witam. 924 '81
SamuraY
Użytkownik

Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11
Dodane dnia 23-11-2011 10:59
Witam ponownie. Jakie opony całoroczne polecacie? (niestety biorę pod uwagę tylko całoroczne, choć przeczytałem baaardzo dużo dobrych opinii o Navigatorze 2 i 4seassons. Jaki rozmiar... bo teraz mam 185/70/R14. myślałem może o 205?? ale nie znam się na tym a słyszałem ze nie każdy rozmiar można zakładać na R14. Zależy mi na jak najmniejszych felgach...


SamuraY

924 '81
Autor RE: Witam. 924 '81
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 23-11-2011 12:34
Przede wszystkim sprawdziłbym termostat, bo 924 ma to do siebie że się bardzo
szybko rozgrzewa. Piąty wtrysk możesz manualnie odłączyć (tzn. przewód elektryczny
który jest do niego podpięty). Spalanie dużo za duże.

Pod maską względny porządek. Jakiś wielkich cudów nie widzę.

Co do opon. Ja bym nie kupował całorocznych. Latem nie odczujesz duże różnicy,
ale zimą to jest przepaść. Ja bym zrobił tak, używane zimowe (ale dobrej marki),
a potem używane letnie (też dobrej marki). Teraz masz założony standardowy rozmiar,
który ja bym Ci polecał na zimowe. Na letnie możesz zejść lekko niżej 195/65R14.
Można i 205, ale nie wiem jak to będzie wyglądać na 14stakch. Założyć się da bo
felgi są szerokie (6 cali). Może jakieś 205/60R14, ale nie wiem jak to będzie wyglądać.

Zależy Ci na jak najmniejszych felgach? Czy na jak najmniejszej oponie (średnicy)?



924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Witam. 924 '81
SamuraY
Użytkownik

Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11
Dodane dnia 23-11-2011 14:24
hm.. no ale jak odłączę wtrysk rozruchowy to odpali?? no bo z czego rozruch??

Jak najmniejszych Felgach (co te 14) bo mi się to mega podoba... nie wyobrażam sobie 30-letniego samochodu na np. 22. błeee)

tylko kurde wszyscy mówią żeby całoroczne nie a ja nie mam pieniędzy aktualnie, a jako "prezent" to wchodzą w gre tylko całoroczne... smiley smiley


SamuraY

924 '81
Autor RE: Witam. 924 '81
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 23-11-2011 14:54
Może coś w tym jest skoro wszyscy tak mówią.

Co do wtrysku. Jest sterowany w Termo Time Switch. Może podaje cały czas sygnał
i wtrysk leje non stop. A co do rozruchu to piąty wtrysk tylko wspomaga odpalanie,
normalnie działają cztery wtryskiwacze główne. Bez niego będzie ciężej uruchomić
auto, zimą jeszcze ciężej, natomiast ja bym nie zaakceptował spalania rzędu 25l/100km.
Wtrysk rozruchowy powinien działać tylko przez około 8 sekund, więc dużej straty
nie będzie.

Więcej o K-jet: http://924.pl/downloads.php?cat_id=2&download_id=5


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 23-11-2011 14:55
www.qbak.pl
Autor RE: Witam. 924 '81
SamuraY
Użytkownik

Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11
Dodane dnia 23-11-2011 15:44
no wszystko fajnie, ale jak sprawdzić czy wtrysk leje non stop? smiley


SamuraY

924 '81
Autor RE: Witam. 924 '81
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 23-11-2011 16:35
Ja bym sprawdził czy wtrysk jest cały czas sterowany, tylko nie pamiętam czy jest
sterowany prądowo czy napięciowo. Może ktoś pomoże bardziej ogarnięty smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Witam. 924 '81
SamuraY
Użytkownik

Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11
Dodane dnia 27-11-2011 11:56
jak działa wam wskaźnik paliwa?? bo mi lata na lewo i prawo raz rezerwa po 5 min pierwsza kreska. za chwile znów rezerwa.. Co dziwniej "podnosi się" jak pocisnę na wyższych obrotach chwilkę... od czego to może być?


SamuraY

924 '81
Autor RE: Witam. 924 '81
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 27-11-2011 12:30
Instalacja elektryczna smiley + zapewne plywak + zegar wskazania (zimne luty).


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: Witam. 924 '81
eyeless
Użytkownik

Postów: 40
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 27.10.11
Dodane dnia 27-11-2011 19:53
U mnie wystarczyło przeczyścić styki trzech kabli na górze pływaka. Wywal dywanik z wygłuszeniem w bagażniku, ściągnij czarny gumowy dekiel i przeczyść te styki. Może pomoże...
Jak nie, to resztę elementów wymienił kolega wyżej.

Generalnie powinieneś przeczyścić wszystkie masy i konektory ... nówka to nie jest.

Pozdrawiam, Wojtek.
Autor RE: Witam. 924 '81
SamuraY
Użytkownik

Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11
Dodane dnia 10-12-2011 12:54
Witam...

Ile wam palą wasze 924 2.0?? w mieście przy spokojnej jeździe....


SamuraY

924 '81

Edytowane przez SamuraY dnia 10-12-2011 12:54
Autor RE: Witam. 924 '81
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 10-12-2011 12:56
Miasto zawsze bylo 13-15L.
Turbo pali wiecej... Napewno powyzej 15L


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 10-12-2011 12:57
31356497
Autor RE: Witam. 924 '81
SamuraY
Użytkownik

Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11
Dodane dnia 10-12-2011 13:25
no to robotę czas zacząć bo ja mam około 25l.


SamuraY

924 '81
Strona 3 z 4 < 1 2 3 4 >