924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Zloty/Imprezy/Wydarzenia
Autor Rajd Zubrów
Olo924
Użytkownik



Postów: 4754
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 30-09-2014 19:01
www.rajdzubrow.pl

kto się wybiera?


wpisowe 1000 zł. 24-25 października, w cenie udział i bal po rajdzie dla 2 osób w hotelu kasprowy w Zakopanem.


924 '78
944 '83

Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...

Edytowane przez Olo924 dnia 30-09-2014 19:03
Autor RE: Rajd Zubrów
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 01-10-2014 00:25
Jeśli chodzi o start - jeszcze nie w tym roku. Ale na następny to chyba już tak. Mam nadzieję, że szmergiel w końcu odchoruje swoje... I choć raz Żubry ukończy smiley (w 2015 minie mu chyba dekada od poprzedniego udziału).
Za to kibicować jak zwykle w tym roku będę!



944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Rajd Zubrów
cooldude
Użytkownik

Postów: 243
Miejscowość: Mokotów
Data rejestracji: 24.03.13
Dodane dnia 01-10-2014 11:46
W tym roku odpuszczam, przekroczyłem budżet.
Byłem w ub. roku, polecam.


944 NA '85 budyń
S202 C43 AMG daily
S202 C280 gruzik
Autor RE: Rajd Zubrów
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 01-10-2014 12:38
Cooldude widziałem właśnie na filmikach z edycji 2013 Twoje autko smiley

Możesz napisać coś więcej o tej imprezie, jak ma się ona do rajdów turystycznych np. Rajd Polski Historyczny? Tam ruch odbywa się na normalnych drogach, jazda zgodnie z intinererem, w zasadzie najtrudniejsze są odcinki na regularność, ale prędkość średnia nie jest wysoka (do 50km/h) - tylko, aby ją utrzymać, szczególnie nocą, albo jeśli się zabłądzi po drodze to trzeba się nieźle napocić smiley Tutaj na filmikach z Żubrów widzę, że odcinki są chyba wyłączone z ruchu i jeździ się zdecydowanie szybciej. Są jakieś próbne przejazdy? Ewentualnie jak jest opisana trasa?

Na chwilę obecną pytam z czystej ciekawości, nie planuję startu w tej edycji, ale chciałbym poznać formułę tego rajdu. Może kiedyś bym się przejechał smiley

Oczywiście to pytanie nie tylko do Cooldude, jeśli Simprez lub ktoś inny ma coś na ten temat do napisania to poproszę, chętnie poczytam.


Autor RE: Rajd Zubrów
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 01-10-2014 13:10
Żubry mają formułę zbliżoną do imprez KJS, czy rajdów (nie TD!) organizowanych przez CA Cup: 6-10 zamkniętych dla ruchu odcinków specjalnych (długości 1-2km) na wąskich dróżkach gminnych pogrupowanych w 2-3 pętle + ~200km dojazdówek (coś na kształt odcinków na regularność, bo trzeba zmieścić się w czasie przejazdu poszczególnych odcinków dojazdowych). Itinerer jest - służy do poruszania się na dojazdówkach, na OS trzeba sobie przygotować osobne opisy trasy (układana podczas zapoznania, czyli próbnych przejazdów trasy OS zgodnie z przepisami ruchu, prawdopodobnie w piątek przed rajdem). Pilot wymagany obligatoryjnie!
Generalnie jest to impreza zdecydowanie szybsza i niebezpieczniejsza od Polskiego Historycznego. Sporo dzwonów, czasem poważnych. O tej porze jest mokro, zimno, mgliście, a im bliżej Zakopca tym bardziej prawdopodobny śnieg.
Kiedyś na Żubrach przeważali lokalsi - spece od tutejszych pojeżdżawek KJS, tj. minimum oklatkowana Astra GSi / Clio / Civic type-R, a często Imprezy i Lancery, czasami jakieś WRC wypożyczone ze stajni z Czech/Słowacji. Sliki, kombinezony, profesjonalne serwisy... i ściganie o złote gacie smiley
Od 2-3 lat trend się zmienia i Żubry otwierają się coraz mocniej na starsze auta. Czyli wolniej, spokojniej, bardziej ekskluzywnie? Nie wiem, ale mi się ta formuła bardziej podoba smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.

Edytowane przez simprez dnia 01-10-2014 13:11
2716024
Autor RE: Rajd Zubrów
cooldude
Użytkownik

Postów: 243
Miejscowość: Mokotów
Data rejestracji: 24.03.13
Dodane dnia 01-10-2014 13:32
Bluebird Tomek napisał/a:
Możesz napisać coś więcej o tej imprezie, jak ma się ona do rajdów turystycznych np. Rajd Polski Historyczny?
(...)
Tutaj na filmikach z Żubrów widzę, że odcinki są chyba wyłączone z ruchu i jeździ się zdecydowanie szybciej. Są jakieś próbne przejazdy? Ewentualnie jak jest opisana trasa?


Nie startowałem w RPH (jest w moich planach na 2015), ale wydaje się, że Żubry są podobne, tyle że krótsze - jedzie się zgodnie z itinererem dojazdówki (kilku kolegów zostało zatrzymanych do kontroli policyjnej - za szybko, albo niemanie tablicy rej.) i do tego zamknięte odcinki specjalne. Po wypadku w 2012 r (Mini wbił się w skarpę, puściły pasy i zginął pilot) w ubiegłorocznej edycji żubrów, OS-y były krótkie i krytykowane (polecam lekturę http://www.kronikarajdow.pl/index.php/rally-legend-team-poland/item/268-podsumowanie-47-rajdu-zubrow.html), a połowa z nich odbywała się na placach.

Dokumenty wydawane są dzień wcześniej i dzięki temu można było zrobić zapoznanie z próbami na drogach publicznych na własną rękę i odpowiedzialność, w normalnym ruchu. Próby na placach ustawiane były w dzień zawodów - bez zapoznania.

Jak zwykle polecam moją fotorelację: https://plus.google.com/photos/107240088078364276185/albums/5939531365716536513?authkey=COqW6dO0u6P5qwE

Filmik z moich przejazdów: https://plus.google.com/photos/107240088078364276185/albums/5939531365716536513?authkey=COqW6dO0u6P5qwE


944 NA '85 budyń
S202 C43 AMG daily
S202 C280 gruzik
Autor RE: Rajd Zubrów
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 01-10-2014 14:09
Dzięki za odpowiedzi, co do RHP to jeśli chce się powalczyć to trzeba mieć haldę, albo bardzo dokładny licznik i pilota-matematyka, który będzie precyzyjnie przeliczał czasy miedzy manewrami. Nie znam tego z życia, bo jeszcze w nim nie jechałem, ale znam trochę specyfikę rajdów na regularność dzięki Classic Cars Łódź i ich rajdom. W ten weekend na rajdzie kończącym sezon widziałem jak działa halda u Arka Wieczorka w 911 SC RS, rewelacja, pomiar w pięciu punktach na kole, dokładność po kalibracji to +/- 1m na kilometrze. Wtedy można jeździć, ale też jest ważny moment zawahania przed manewrem, który może wpływać na wynik, bo to, że mamy przykładowo prędkość średnią zadaną 50km/h, a łączny odcinek ma 75km, nie oznacza, że na mecie mamy być za 1.5h i koniec. Pomiar jest dokonywany w kilku miejscach na odcinku, a każdy zawodnik ma zamontowanego GPSa na czas rajdu i chodzi o to, by tą średnią zachować możliwie przez cały czas. Zabawa świetna, ale wymagająca ciągłego skupienia i po całym dniu jazdy człowiek jest wymęczony na maxa smiley


Autor RE: Rajd Zubrów
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 01-10-2014 15:19
https://www.youtube.com/watch?v=wEQQZWyuuso
takie dzwony były wtedy,
rok wcześniej naocznie widziałem dacha białego 911sc


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Rajd Zubrów
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 15-11-2014 12:31
Przejazdy włoskiej załogi w 924turbo:
https://www.youtube.com/watch?v=Za2klmMDAbo&list=UUgILZWAq91nEOm_hbFr6ZGw
Startowali już chyba w 2011 bodajże. Niestety odpadli na I próbie na parkingu stacji benzynowej (awaria przeniesienia napędu)


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Rajd Zubrów
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 24-10-2017 22:01
zbiór klipów z tegorocznej edycji - smutnawo raczej
https://www.youtube.com/watch?v=XSEnHR3gSmU


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Rajd Zubrów
cichy
Użytkownik



Postów: 742
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08
Dodane dnia 25-10-2017 00:49
Smutne jak całe polskie "RAJDOWE" podwórko...
Niestety.... smiley


944 T 90r. - "Rothmans"

Tor Poznań
2016r.: 1:43.402

Edytowane przez cichy dnia 25-10-2017 00:50