924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | 911,944 i inne...
Autor bagnety poziomu oleju w 944 - gdzie są różnice?
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 21-11-2016 22:20
W nawiązaniu do moich poszukiwań właściwego bagnetu oleju -> bliżej w wątku: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9032
dokonałem w ubiegły weekend porównań 3 typów bagnetów, które były spotykane w 944'2.
Są to kolejno (od góry zdjęcia poniżej):
1) bagnet starego typu, nr 944 107 221 02
spotykany w 944'1 (od rocznika D-1983) oraz 924S i 944'2 (oba modele - roczniki: G-1986 i część H-1987), wycofany w trakcie roku modelowego H,
bagnet dostępny nadal w ASO;

2) bagnet nowego typu, nr 944 107 025 01
spotykany w większości 944'2 (poza rocznikami: G i H) oraz wszystkich 968,
wprowadzony w trakcie roku modelowego H dla wszystkich odmian silników,
bagnet dostępny nadal w ASO;

3) bagnet 951'86, nr 951 107 021 01
właściwy wyłącznie dla 951 (944turbo) z roczników G-1986 i w części H-1987 (M 44.50/51),
wycofany z magazynów/niedostępny w ASO


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.

simprez dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez simprez dnia 21-11-2016 22:28
2716024
Autor RE: bagnety poziomu oleju w 944 - gdzie są różnice?
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 21-11-2016 22:35
krótka charakterystyka dla każdego z bagnetów:

1) 944 107 221 02:
- najkrótszy,
- uchwyt metalowy w kształcie wieszaka,
- wykonany z drutu rozklepanego na odcinku pomiaru poziomu oleju,
- gumowe uszczelnienie przy wyjściu z tuby,
WYMIARY:
- całkowita długość: 42,3 cm
- odstęp pomiędzy poziomami oleju MIN-MAX: 1,9 cm
- odległość od krawędzi końca tuby osłonowej do poziomu oleju MAX: 37,8 cm

2) 944 107 025 01:
- uchwyt z żółtego plastiku w kształcie oczka,
- wykonany z drutu delikatnie rozklepanego na odcinku pomiaru poziomu oleju,
- tuż przed odcinkiem pomiaru oleju drut jest 2-krotnie zakrzywiony w poprzek,
- w dolnej części bagnetu, nad częścią pomiarową, znajduje się metalowa kulka,
- szerokie plastikowe uszczelnienie przy wyjściu z tuby - przechodzi w uchwyt,
WYMIARY:
- całkowita długość: 53,9 cm
- odstęp pomiędzy poziomami oleju MIN-MAX: 2,5 cm
- odległość od krawędzi końca tuby osłonowej do poziomu oleju MAX: 50 cm

3) 944 107 021 01:
- uchwyt z żółtego plastiku w kształcie oczka,
- wykonany z płaskownika na całej długoiści,
- tuż przed i za odcinkiem pomiaru oleju płaskownik jest zakręcony o 180st (świderek),
- wąskie (węższe niż dla bagnetu 2) ) plastikowe uszczelnienie przy wyjściu z tuby - przechodzi w uchwyt,
WYMIARY:
- całkowita długość: 54,2 cm
- odstęp pomiędzy poziomami oleju MIN-MAX: 1,7 cm
- odległość od krawędzi końca tuby osłonowej do poziomu oleju MAX: 49,5 cm


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.

simprez dodał/a następującą grafikę:

2716024
Autor RE: bagnety poziomu oleju w 944 - gdzie są różnice?
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 21-11-2016 22:38
Bagnety nie są współzamienne.
Tzn. tymczasowo można w sytuacji podbramkowej ratować się podmieniając 2) na 3). Przypuszczam, że w odwrotnym kierunku też może to przejść.
Docelowo na przeszkodzie stoją inne tuby osłonowe.

Najwygodniej sczytuje się poziom oleju z bagnetu nr 3)


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.

simprez dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez simprez dnia 21-11-2016 22:38
2716024
Autor RE: bagnety poziomu oleju w 944 - gdzie są różnice?
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 21-11-2016 22:43
No i najistotniejsze:
niby bagnet nr 3) był dostępny tylko w 951'86 i ewentualnie 951'87, ale wg mojego rozeznania nie jest to ścisłe zaszeregowanie.
Otóż moje 944S"87 US ma 3) typ bagnetu. Przeczesując internety spotkałem inne przykłady tego typu sytuacji, przy czym dotyczyły one zazwyczaj aut (nie turbo) z roczników 86' i 87' i zazwyczaj chodziło o wersje US.


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: bagnety poziomu oleju w 944 - gdzie są różnice?
tsubasa
Użytkownik



Postów: 1646
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16
Dodane dnia 21-11-2016 23:10
kurczę podziwiam smiley

aż jutro pójdę sprawdzić jaki mam, ale zakładam że nr 1


Cayenne Classic smiley 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Autor RE: bagnety poziomu oleju w 944 - gdzie są różnice?
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 22-11-2016 01:47
czyli innymi słowy mając bagnet nr 3 (zalega chyba na strychu???) i odpowiadającą mu rurkę można założyć taki set do silnika M44/52? dobrze rozumuję? w bloku nie ma różnic, ewentualna różnica w odczycie wynikałaby tylko gdyby użyć nieodpowiedniej rurki tak?


_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy smiley
Autor RE: bagnety poziomu oleju w 944 - gdzie są różnice?
tsubasa
Użytkownik



Postów: 1646
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16
Dodane dnia 22-11-2016 07:49
Oczywiście mam nr 1..

Ale w takim razie pytanie.. Skoro piszesz że nr 3 który jest dłuższy od nr 1, jest zarezerwowany dla 8v turbo to jakie są techniczne różnice pomiędzy silnikami 8v N/A a 8v turbo? Blok, głowica, głębsza miska?


Cayenne Classic smiley 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Autor RE: bagnety poziomu oleju w 944 - gdzie są różnice?
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 22-11-2016 17:45
951S - nie odpowiem Ci na to pytanie ze 100% pewnością, ale moim zdaniem można zrobić tak jak piszesz.
Co do różnic odczytów pomiędzy bagnetami 2) i 3) muszę przeprowadzić jakieś pogłębione badania terenowe smiley
Otóż, gdy parę tygodni temu poprzednio sprawdzałem poziom oleju (jeszcze z bagnetem typu 2) w rurce typu 3) ) wydawało mi się, że odczytany poziom jest OK (choć tu jeszcze raz podkreślę, że moim zdaniem widoczność poziomu (zwłaszcza świeżego) oleju na tym bagnecie jest bardzo dyskusyjna).
W niedzielę popołudniu podmieniłem bagnet z 2) na 3). I następnie sprawdziłem poziom oleju bagnetem 3). Nie sprawdzałem bagnetem 2) (mój błąd!). Na 3) poziom był bliski minimum, więc dolałem 0,5l.
Teraz wypadłoby podmienić 3) na 2) i zobaczyć co pokaże 2).
Teoretycznie poziom na 2) powinien być odpowiednio niżej niż na 3). Ponieważ żółty króciec plastikowego uszczelnienia jest w 2) szerszy niż w 3) i zapiera się o wylot rurki. Czyli 2) jest odsadzony w stosunku do 3).

tsubasa - szczegółowych różnic między blokami silników 8v turbo i N/A niestety nie potrafię przytoczyć. Brakuje mi stosownego kompedium smiley. Wiem, że są i są (ponoć) nader znaczące, zwłaszcza w kwestii infrastruktury olejowej (wspólny obieg oleju w silniku i w turbo, chłodnica oleju).
Drobne różnice są nawet w obrębie samych silników 2,5 N/A (warianty m44.05/06, 07/08, 09/10). Nigdy nie miałem okazji siąść nad tym jakoś poważniej. W razie czego, to sądzę, że internety pomogą smiley



944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024