|  | |
Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
Tomek
Użytkownik

Postów: 560
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-07-2018 00:03 |
|
|
Dzięki Olo,
czyli do 79 -masa własna 1080 kg.
Co do współczynnika to wydaje mi się że trzeba go uwzględniać.
Z prostej przyczyny - DMC przyczepy (dla osobowych) nie może być wyższa niż rzeczywista masa holownika.
U mnie wygląda tak:
holownik: MW 1370 kg i DMC 1880 kg, dopuszczalna DMC przyczepy z hamulcem 1500 kg.
Po uwzględnieniu współczynnika (1,33) DMC przyczepy wynosi 1413 kg (1880/1,33=1413).
Ponieważ MW holownika wynosi 1370 kg, to po uwzględnieniu wagi kierowcy 70 kg (tyle się przyjmuje dla osó , rzeczywista masa holownika musi wynosić 1440 kg.
Czyli spełniony jest warunek, że nawet przy max. obciążonej przyczepie, rzeczywista masa holownika jest wyższa niż przyczepy (1440kg>1413kg) już tylko z kierowcą i chyba o to chodzi.
Można podczepić 1500 kg i nawet jak zatrzyma Policja to szkoda dla nich roboty - dlatego chyba odpuszczają. Mi w wypożyczalni właściciel powiedział abym nie patrzył na współczynnik i brał 1500kg.
Ale tak jak napisał GaZiK - jazda jest na styku i źle się prowadzi taki zestaw, a w razie komplikacji to już chyba nie ma zmiłuj.
Dlatego - DMC przyczepy 1400, minus masa własna lawety 250 kg, daje 1150 kg - czyli 924 do 79 spoko, a powyżej też (1130kg?)
TRANSAXLE - nowe części do Porsche
www.transaxle.pl |
|
Autor |
RE: tow bar - ktoś korzystał? |
GaZiK
Użytkownik
Postów: 467
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08 |
Dodane dnia 10-07-2018 13:49 |
|
|
Ja uważam, że najważniejsza jest homologacja!
Jest w naszym kraju pełno absurdalnych przepisow, o ktorych nikt nie pamięta i nikt nie zwraca na nie uwagi.
Skoro fabryka trudzi sie, aby zatwierdzić taką a nie inną homologację i urząd wbija wyższe DMC na hak niż MW auta, to dlaczego szukać dziury w całym. Tłumaczenie się, ze mogę ciągnąć tak ciężką przyczepę bo zabrałem specjalnie balast na blablacar jest chyba bardziej pokrętne, niż wartość w O1/O2.
Poza tym jesteśmy w EU, nasze głupkowate przepisy często są martwe.
Co mają powiedzieć właściciele X5, tam na haku jest 2,5t albo więcej.
944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest |
|
|
|
|
|
| |