924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor 944 ciągle pracująca pompa paliwa
Caprifan
Użytkownik

Postów: 55
Miejscowość:
Data rejestracji: 06.04.21
Dodane dnia 20-11-2021 15:09
Witam ponownie. Po krótkiej przerwie wróciłem do prac przy aucie. Od początku borykam się z takim problemem. Auto twardo odpala. Wręcz podczas odpalania tak jakby coś go blokowało. Jak odpali to chodzi gładko i bez problemów. Ponadto po przekręceniu kluczyka od razu załącza się pompa paliwa i pracuje ciągle.
Przekaźnik od DME sprawdzony działa dobrze. Ewidentnie komputer podaje masę na styk 85b i uruchamia pompę. Przeanalizowałem schemat sterownika. Masa na styku przekaźnika 85b pochodzi z pinu 20 ze sterownika. Jest to sterowane tranzystorem w sterowniku. Sygnał na ten tranzystor pochodzi z piny 4 sterownika i/lub z części elektronicznej sterownika. Działać to ma tak, że w przypadku kręcenia rozrusznikiem na pin 4 podawany jest sygnał 12V ten sam co na elektromagnes rozrusznika i wtedy sterownik podaje masę na przekaźnik 85b - pompa pracuje. W momencie gdy obroty silnika przekroczą 200obr/min sygnał na ten tranzystor pochodzi części elektronicznej sterownika i wtedy tez pompa pracuje. Jak auto z jakiegoś powodu zgaśnie ( wypadek itp.) pompa się wyłącza.
Problem jest taki że u mnie pompa chodzi cały czas i sygnał ten pochodzi z częsci elektronicznej sterownika. Tak jakby dme wykrywało że silnik jest cały czas w ruchu.
Co zrobiłem do tego czasu.
Sprawdzona kompresja 12, 12, 13, 12.5
Rozrząd sprawdzany wielokrotnie.
Czujnik prędkości i czujnik położenia sprawdzony szczelina ustawiona na 0,8mm sygnały na wtyczce do sterownika w normie.
Generalnie auto jeździ całkiem fajnie, skład spalin w pełnym zakresie obrotów w normie. Chodzi ładnie równo, dobrze się zbiera. Świece ładnie wypalone. Irytuje mnie to twarde odpalanie i ta pracująca pompa bo jak coś nie działa tak jak powinno to mnie męczy.
Najchętniej wziąłbym sterownik drugi na podmianę aby go zweryfikować.
Pozdrawia i liczę na jakieś wskazówki co mam zrobić.
Autor RE: 944 ciągle pracująca pompa paliwa
Caprifan
Użytkownik

Postów: 55
Miejscowość:
Data rejestracji: 06.04.21
Dodane dnia 20-11-2021 20:51
a jeszcze w sterowniku wymieniony tranzystor odpowiadający za sterowaniem przekaźnikiem pompy. Posprawdzane elementy po drodze. Nie mam tylko jak sprawdzić tej części elektronicznej sterownika bo nie do końca wiem jak działa. Jak rozlutowałem ścieżkę sterującą z części elektronicznej to pompa stanęła i chodziła tylko podczas kręcenia rozrusznikiem.
Autor RE: 944 ciągle pracująca pompa paliwa
kondzi
Użytkownik



Postów: 1472
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 20-11-2021 21:56
Może tranzystor o innej polaryzacji ktoś wstawił? Czujnik położenia wału daje sygnał na obrotek i do kompa. Tak jak mówisz, jak silnik nie pracuje (nie ma sygnału z czujnika położenia wału), to pompa nie powinna działać. Obrotek dziala normalnie?


Pozdrowienia,
Konrad

--

'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: 944 ciągle pracująca pompa paliwa
Caprifan
Użytkownik

Postów: 55
Miejscowość:
Data rejestracji: 06.04.21
Dodane dnia 21-11-2021 10:41
tranzystor był jeszcze oryginalny. Wymieniłem go na zamiennik. Bez zmian. Obrotomierz działa normalnie. Fizyczne odpięcie czujników od wiązki nic nie daje. Po przekręceniu zapłonu pompa chodzi.
Autor RE: 944 ciągle pracująca pompa paliwa
kondzi
Użytkownik



Postów: 1472
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 21-11-2021 12:00
Przestrzel wiązkę dookoła przekaźnika DME. Może ktoś miał wcześniej problemy i coś przerobił, że na stałe sygnał na przekaźnik idzie. Albo jeszcze inaczej, znajdź na schemacie który kabel idzie z DME na przekaźnik jako sterujący i tam zobacz co się dzieje jak włączysz zapłon, jak kręcisz itd.
Później wypnij ten kabel z wtyczki DME i zobacz na samym ECU bezpośrednio czy jest tak samo.
To powinno dać odpowiedź, czy to sterownik silnika miesza, czy coś w obwodach dookoła.


Pozdrowienia,
Konrad

--

'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo

Edytowane przez kondzi dnia 21-11-2021 12:02
www.bearsgarage.pl
Autor RE: 944 ciągle pracująca pompa paliwa
Caprifan
Użytkownik

Postów: 55
Miejscowość:
Data rejestracji: 06.04.21
Dodane dnia 21-11-2021 13:04
już to sprawdziłem. Sygnał na przekaźnik DME idzie z pinu 20 sterownika (masa). NO i po zapłonie pojawia się tam masa która odpala pompę. Ewidentnie miesza coś sterownik i to jego elektroniczna część tylko nie mogę znaleźć w necie opisu jak to dokładnie działa.... smiley
Autor RE: 944 ciągle pracująca pompa paliwa
kondzi
Użytkownik



Postów: 1472
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 21-11-2021 13:56
I raczej nie znajdzieszr30; potwierdź, że sprawdziłeś z odpiętym pinem 20 od kompa (tylko ten jeden odpięty, reszta zamontowana, wtyczka wpięta), że po włączeniu zapłonu wtedy pompa się nie odpala, a na pin 20 w kompie bezpośrednio pojawia się masa.
Jeśli tak jest, szukaj kompa na podmianę, a najlepiej - daj komuś swój, żeby potwierdził, że u niego jest tak samo (bezpieczniejsze - jak u Ciebie coś zwalone w aucie, to mniejsze ryzyko, że zepsujesz komuś sprawnego kompa).


Pozdrowienia,
Konrad

--

'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: 944 ciągle pracująca pompa paliwa
Caprifan
Użytkownik

Postów: 55
Miejscowość:
Data rejestracji: 06.04.21
Dodane dnia 21-11-2021 14:16
Dokładnie tak sprawdzałem. Komp podłączony bez pinu 20 i pompa nie chodzi. Poszedłem o krok dalej. Odłączyłem tylko sygnał z części elektronicznej na tranzystor sterujący. Włączam zapłon pompa nie chodzi. Kręce rozrusznikiem pompa chodzi auto zapala ale wiadomo przestaje kręcić poma się wyłącz i silnik gaśnie. Ewidentnie coś jest zwalone w sterowniku.
Autor RE: 944 ciągle pracująca pompa paliwa
Caprifan
Użytkownik

Postów: 55
Miejscowość:
Data rejestracji: 06.04.21
Dodane dnia 08-05-2022 10:14
Po przerwie wracam do tematu...
Temat pompy załatwiony. Była to wina sterownika. Obecnie mam dwa sterowniki do testów 944.618.121.04 i 944.618.121.03. Na obu silnik pracuje poprawnie. Ktoś jest w stanie mi doradzić czym one się różniły? Mój silnik to M44.05.
Orientuje się ktoś co oznaczają dodatkowe oznaczenia na sterowniku typu MWS-01 czy MWN-01 ? To jakaś wersja softu czy jak ?
Pozdrawiam!