924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Pasek klinowy
dimitr
Użytkownik

Postów: 128
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 10.11.15
Dodane dnia 17-07-2017 20:58
Jaki powinien być pasek klinowy do Porsche 924? Zmieniłem na Boscha AVX 10x888 i strasznie piszczy. Napięty jest prawidłowo więc stawiam, że zły zamontowałem. Niestety ze starego nie da się odczytać wymiarów.


Porsche 924 '82
Autor RE: Pasek klinowy
Qbak
Użytkownik



Postów: 7453
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 17-07-2017 21:23
Bardzo dobry rozmiar 10x888, ja bym jednak sprawdził jeszcze raz to napięcie.
W 924 masz pod alternatorem gumową poduszkę, może przy naciąganiu ją rozciągasz
a potem jak puszczasz to ona kompensuje część napięcia paska?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 17-07-2017 21:24
www.qbak.pl
Autor RE: Pasek klinowy
dimitr
Użytkownik

Postów: 128
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 10.11.15
Dodane dnia 11-08-2017 17:11
Napiąlem maksymalnie jak się da i nadal piszczy. Kupiłem nowy pasek i zauważyłem, że jest dłuższy i szersze od tego zdemontowanego, więc wychodzi na to że 10x888 jest złym rozmiarem smiley Przyznam, że trochę zgłupiałem, mam inny silnik?


Porsche 924 '82

Edytowane przez dimitr dnia 11-08-2017 22:21
Autor RE: Pasek klinowy
Qbak
Użytkownik



Postów: 7453
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 11-08-2017 21:15
To może zacznijmy od napinania. Jak duży luz ma pasek po zakontrowaniu śruby
na regulacji naciągu przy alternatorze? Czuć że jest napięty?

Rozmiar zawsze był ten sam.
Na samiutkim początku 924 miały też 10x900, ale to chyba tylko pierwszy
rocznik. Może masz inny alternator? Lub koło pasowe na pompie wody?
Może jakieś zdjęcia zrobisz? Alternator prosty? Tak przy okazji.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Pasek klinowy
slawek290
Użytkownik

Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13
Dodane dnia 11-08-2017 22:33
Też miałem taki przypadek . Kupiłem nowy pasek do jeepa i po tygodniu zmieniłem na taki co ma 20 lat smileyten nowy strasznie głośno piszczał i w miarę naciągania też się naciągał jak guma w majtkach smiley
Takie mamy czasy i trzeba to polubić , przy opodatkowaniu rzędu 60 % i takim obłożeniu biurokracją producent musi mieć czas na wszystko ino nie na to co powinien robić smiley
Jest jeszcze ekologia a ta jak wiemy nie idzie w parze z trwałością ani użytecznością smiley

Załóż stary pasek i naciągnij to pewno przestanie piszczeć i pojeżdzisz na nim do końca swoich dni smiley

A swoją droga to co to ten Bosch ? Jak żona chciała pralkę to były takie w supermarkecie .... na jednych pisało Bosch - made in rosja a na innych Bosch made in turkey w drugim markecie pisało Bosch made in poland smiley
Globalizacja a towar chujowy jak mało kiedy i mało trwały .


Sumarycznie jest 3724;-)

Edytowane przez slawek290 dnia 11-08-2017 22:37
Autor RE: Pasek klinowy
dimitr
Użytkownik

Postów: 128
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 10.11.15
Dodane dnia 12-08-2017 07:54
888 jest za długi, więc 900 też pewnie będzie

napisane jest bosch "made in germany", więc chyba niemieckie smiley

kiedyś pracowałem w Boschu u nas w Łodzi i przyznam, że kontrola jakości jest na wysokim poziomie smiley


Porsche 924 '82
Autor RE: Pasek klinowy
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 12-08-2017 08:01
Tak jak Kuba pisze w ostatnim zdaniu - alternator osadzony jest prawidłowo? Zdarza się, że tuleje na których jest założony są już tak nadgryzione zębem czasu, że nie da się poprawnie napiąć paska. Nie mówię już nawet, że dla pompy wody i samego alternatora taka sytuacja nie jest optymalna smiley




Edytowane przez Pumba dnia 12-08-2017 08:01
Autor RE: Pasek klinowy
pimi
Użytkownik



Postów: 467
Miejscowość: Warszawa Kabaty
Data rejestracji: 12.05.09
Dodane dnia 12-08-2017 10:03
sprawdź także powierzchnie robocze kół pasowych, bo też się z czasem zużywają i wtedy ani Bosch ani Continental ani... nie pomoże


944 '86 śliczny był, srebrno-błękitny
Autor RE: Pasek klinowy
dimitr
Użytkownik

Postów: 128
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 10.11.15
Dodane dnia 12-08-2017 18:41
Powierzchnie kół wydają się ok. Mam wrażenie że pasek jest też za szeroki.


Porsche 924 '82

dimitr dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Pasek klinowy
Qbak
Użytkownik



Postów: 7453
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 14-08-2017 15:48
Ten cały syf jakby ze "ściętego" paska w rolce rozrządu to właśnie z tych ostatnich
prac przy aucie?
Na zdjętym pasku ruszałeś kołami pasowymi pompy wody i alternatora? Nie czuć dużego
oporu?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Pasek klinowy
dimitr
Użytkownik

Postów: 128
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 10.11.15
Dodane dnia 16-08-2017 16:38
Ten syf właśnie chyba od paska, wcześniej go nie widziałem. Pompa o alternator chodzą luźno, jak się naciśnie na pasek to koła od alternatora i pompy się obracają.


Porsche 924 '82
Autor RE: Pasek klinowy
Qbak
Użytkownik



Postów: 7453
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 16-08-2017 21:12
Jak się naciśnie na pasek? W sensie że jak jest napięty tak jak teraz i jeszcze mocniej
go naciśniesz, to dajesz radę obrócić kołami pasowymi? No to tak być nie może.

Tutaj chyba trzeba jakiegoś świeżego spojrzenia na sytuację. Może ktoś kto choć troszkę "siedzi w autach" zerknie na miejscu i zauważy coś czego my nie potrafimy
na odległość.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Pasek klinowy
dimitr
Użytkownik

Postów: 128
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 10.11.15
Dodane dnia 16-08-2017 22:26
Wydaje mi się, że ktoś mógł coś kombinować kiedyś z kołami pasowymi i zamontowanie krótszego paska (poprzedni ma ok 860mm) powinno rozwiązać problem.


Porsche 924 '82
Autor RE: Pasek klinowy
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 16-08-2017 23:05
Ale się zapuściłem w starocie... nie wygląda jakbyś miał problem z niewłaściwymi kółkami...




Pumba dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: Pasek klinowy
wojass92
Użytkownik



Postów: 10
Miejscowość: Krosno Odrzańśkie
Data rejestracji: 30.11.14
Dodane dnia 30-08-2017 20:40
Witam, mam identyczny problem. Pasek zmieniałem już dwa razy. Często jak jest większe obciążenie na alternatorze np. włączone światła pasek zaczyna piszczeć mimo, że co jakiś czas naciągam go. W tej chwili mam wykorzystany max naciąg i muszę zmienić pasek znowu na 10x888. Chcę kupić teraz jakiś inny alternator, bo ten być może przy wyższych obrotach jest przyhamowywany przez stare łożyska, a pozatym mam problem ze wzbudzeniem alternatora(nie działa kontrolka ładowania), a samo ładowanie pojawia się po przekroczeniu 2800obr/min. Ktoś może pomóc czy dostępne są gumowe tulejki alternatora?? smiley