924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Giełda - części i inne
Strona 2 z 3 < 1 2 3 >
Autor RE: koniec
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 10-09-2008 20:29
Jadak - straty są naprawdę duże... Ja już nieraz radziłem Michałowi, żeby załatwił sobie nową budę, bo buda z 78 r. jest za słaba na jego przeróbki (mówię tu głównie o zawieszeniu)...

Może i przykro, ale wyszło na dobre... Na miejscu Michała bym wyciągnął środek i wniósł samą budę na dach swojego domu (albo gdzieś w ogródek), tak na pamiątkę - złomować nie warto - ale naprawiać w zupełności nie...


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: koniec
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 10-09-2008 20:36
Czy mu dam drugie zycie? nie wiem... strasznie duzo roboty i kasy trzeba zeby go przywrocic do zycia... Na pewno silnik, skrzynia, przeniesienie napedu i sterowanie zostana zaadaptowane w nowym projekcie czyli serce choc nie jego oryginalne to zostanie bo jest w perfekcyjnym stanie. Tak samo sterowanie silnika na pewno znajdzie sie w nowym projekcie. Porsc - dzieki za propozycje ale to nie to czego szukam... 944 odpada ze wzgledu na wyzsza mase. Nad 924S sie zastanawiam bo tez nie do konca mi pasuje bo po pierwsze nie ma mocowan na silnik 2.0 na podluznicach a ten silnik chcialbym zastosowac w wersji turbo po drugie nowszy typ tylnego zawieszenia co wymusza na mnie zakup tylnego zawiasu, po trzecie nie wiem czy da sie zaadoptowac sprzeglo na linke bo eska ma hydraulike... Juha - a jaka cena bo jesli atrakcyjna to mozna sie zastanowic nad przerobkami smiley
31356497
Autor RE: koniec
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 10-09-2008 20:53
igor napisał/a:
.. złomować nie warto - ale naprawiać w zupełności nie...


Panowie.. Czytam i nie wierzę. 924.pl - Klub Właścicieli i Miłośników Porsche i TAKIE teksty? Nie warto naprawiać?! Podejście conajmniej interesujące.
Miałem napisać więcej, ale jednak odpuszczę. Brak słów:/
Autor RE: koniec
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 10-09-2008 20:57
Mammoth - widziałem... zresztą - nie skomentuję również Twojej wypowiedzi...

od razu zaznaczam - to nie dotyczy Michała auta - kiedyś Wampir na forum PCP wrzucił dowcip, który utkwił mi w pamięci:
w czasach, gdy znieśli większość podatków na auta z niemiec i tyle osób sprowadzało je do Polski: Blacharz do handlarza aut: Panie! Ja tu klepię i klepię, ale jakbym nie klepał, to jedyne co wychodzi to przystanek autobusowy!!


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: koniec
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 10-09-2008 21:06
mammoth - ja ze swojej strony chce dodac ze bardzo sie zastanawialem nad postawieniem go na nogi bo jestem do niego cholernie przywiazany. I szkoda mi go. Ale gore bierze rozsadek bo niestety uszkodzenia sa ogromne... i spawac auto z dwoch to na wyscigowke nie bardzo sie nadaje a podloznice nadaja sie tylko wyciecia i spawania bo niestety mialy juz bardzo powazna kolizje, wyly pogiete, prostowane i spawane - teraz kolejna stluczka spowodowala ze sa w masakrycznym stanie i tylko to decyduje o tym ze auto nie bardzo sie kwalifikuje bo blachy i zawieszenie to nie problem..
31356497
Autor RE: koniec
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 10-09-2008 22:03
Cóż.. Bardzo dobrze to rozumiem (3 razy przechodziłem przez odbudowę prosiaka - a w finale byłem zmuszony go skasować). Auto po takich "przebojach" jest trudno postawić na nogi - jednak nie jest to niemożliwe - kwestia chęci, czasu oraz funduszy. smiley

Nie odezwałbym się gdyby nie słowa Igorasmiley Są ludzie z pasją, którzy potrafią odbudowywać auto latami - ale to zależy od człowieka i jego podejścia. Dla jednego nie warto - dla innego będzie to sensem życiasmiley

W każdym razie..michal928 życzę szybkiego powrotu auta do stanu używalności (w tej czy innej obudowie).
Autor RE: koniec
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 11-09-2008 01:35
Ja uważam, że jeżeli odbudowujemy auto na niedzielne przejażdżki to oczywiście
można się bawić w jakieś naprawy które będą trwały latami i pochłoną masą
gotówki - na koniec ukazując światu nasz projekt odrestaurowanej piękności smiley

Natomiast widziałem jak Michał śmigał po torze, tutaj potrzeba czegoś co będzie
przede wszystkim bezpieczne i pewne przy tych przeciążeniach i prędkościach. smiley

Cieszę się, że nie będziesz kupował "gotowego" turbo, bo wtedy złamanie 120 sekund
w Poznaniu chyba nie liczyłoby się tak jak zrobienie tego w uturbionym własnoręcznie
2.0 smiley

No i co najważniejsze - przetrzesz (już chyba po raz kolejny) nowy szlak smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: koniec
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 11-09-2008 02:04
Mammorh - nie chodzi tu o pasję... bo rozumiem ludzi, którzy latami przygotowują swoje auto, żeby było super... Też ich szanuję...
Ale chodzi o bezpieczeństwo!! Michał chce z takiego auta wyciągnąć 200ps!! Nie wiem czy wiesz co to jest (nie znam Cię)?? Ale jak na 1000kg to jest naprawdę dużo!! takie auto ma średnio 5/6 sekund do "setki", a ile się rozpędzie - tego naprawdę nikt ni wie. Nie chciałbym żeby mój dobry przyjaciel ZABIŁ SIĘ dlatego, że będzie jeździć autem, które do tego typu wyczynów przygotowane nie jest.

Auto znałem, w dużej mierze po opowieściach (które, tak zresztą, jak historie wielu innych, zachowuję dla siebie), ale widziałem też wypadek - proszę Cię - nie zarzucaj mi tu brak zaufania do marki albo brak wiary w ludzkie siły, bo to jest cios poniżej pasa - ja się po prostu boję (a uczę się cały czas mechaniki, wytrzymałości materiałów i wielu innych podobnych), że spawy nie wytrzymają, że coś się rozwali i będzie większy problem...

Auto Michała ciężko odbudować (z tego co Michał mówi), a on chce robić z tego wyścigówkę 200konną z wagą ok 1000kg... naprawdę szczerze mu życzysz odbudowania tego auta?? z czystym sumieniem??

łatwo mówić: kochamy 924 - nie ma nic ciężkiego - odbudować! Ale tu chodzi również o bezpieczeństwo drugiej osoby - co jak co - ale to dla mnie osobiście jest ważniejsze!!


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 11-09-2008 08:38
Autor RE: koniec
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 11-09-2008 02:09
sorka za tą wypowiedź, ale może być wynikiem tej dużej dawki alkoholu, jaką dziś wypiłem w ramach opijania sprzedaży eSki...


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: koniec
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 11-09-2008 13:13
Tak jak mówiłem wcześniej: Wszystko zależy od : Czasu, Chęci oraz Finansów. Pozatym wiadomo, że auto sklejone z kilku ćwiartek może zachowywać się różnie (takich patentów na naszych drogach akurat jest wiele). Kwestia bezpieczeństwa to temat rzeka, a to nie miejsce, aby się o tym rozpisywać. Auto widziałem na fotach i tragicznie nie wyglądało. To wszystko. Jeżeli ma być do ścigania, to najlepszym wyjściem będzie przerzucenie wszystkiego w drugi młodszy szkielet.

ps.
Naprawdę szczerze życzę odbudowania tego auta. Z czystym sumieniem.

ps.2.
Wiem co to jest 200ps:)
Autor RE: koniec
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 11-09-2008 14:11
nie podlega dyskusji, że już wcześniej auto wymagało przygotowania (chodzi mi o budę - nadwozie i podwozie przy tak twardym zawieszeniu - choć zaznaczam - to akurat znam tylko z wypowiedzi Michała). Teraz wymaga remontu generalnego. A z tym się wiąże mnóstwo robotogodzin i pieniędzy... Obawiam się, że bez dużych nakładów finansowych, może to nie być możliwe do następnej imprezy w Poznaniu... smiley


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 11-09-2008 14:12
Autor RE: koniec
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 11-09-2008 22:50
Panowie! Kupno kolejnego 924 jest tak tanie, że reanimacja pokrzywionego nadwozia nie dość, że przekroczy koszty zakupu kolejnego to efekt będzie niezadowalający. Ja rozumiem przywiązanie itp. ale warto czasem policzyć...

No dobra... Daję dobre rady a swoje stare 924 w opłakanym stanie sobie zostawiłem smiley Liczę na to, że któregoś dnia przyjdzie mi wena w długie zimowe wieczory i będę na nim robił eksperymenty blacharsko lakiernicze... Ze skutkiem nieznanym ale może się czegoś nauczę smiley





2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: koniec
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 12-09-2008 08:49
Mammoth napisał/a:
ps.2.
Wiem co to jest 200pssmiley


pytanie nie brzmiało, czy wiesz co to jest 200ps (bo niejeden wie) - tylko czy wiesz co to jest 200ps przy masie 1000kg! mniej więcej tyle, co w normalnym aucie masz ponad 300...
przy tak niewielkiej masie i tak niskim zawieszeniu siły odśrodkowe są naprawdę duże... konstrukcja jest naprawdę napięta...

924 Michała może służyć jako projekt na wolną chwilę... pobawić się sobie... żeby za parę lat mieć weekendowóz... ale jeśli Michał chce budować właśnie taką wyścigówkę - to na pewno nie w tej budzie...

ps> właśnie - tak sobie policzyłem, że to auto będzie naprawdę mocne!


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Autor RE: koniec
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 12-09-2008 13:33
Jeśli "normalne" auto to dla Ciebie limuzyna, która waży bliżej 2ton to czemu nie. Jednak Porsche to auto sportowe i z takimi autami należałoby je porównywać. Niestety ponad 300 konnym autem nie było mi dane jeździć, ale (żeby nie odbiegać od tematu) jeździłem kiedyś 924 Turbo i wiem jak to auto się zachowuje.
Autor RE: koniec
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 12-09-2008 13:42
944 turbo s ma 1350 kg masy własnej, co mu daje wynik 5,5s do 100km/h - 0,185ps/kg (944 turbo w ogóle nie biorę pod uwagę), 944S2 ma 1300 kg i 211ps - (0,16ps/kg) - przyspieszenie ok. 6 sekund...

924 w wersji Michała ponoć ma mieć 200 koni i 1000 kg... co mu daje 0.2ps/kg (dla porównania 911 Turbo S o mocy 450ps i masie 1500 kg ma 0.3os/kg, a ma 4 sekundy do 100km/h), myślę, że przy takiej masie i takiej mocy, będzie miał poniżej 5 sekund do 100km/h (4,6-5)...

i wyobraź sobie teraz jazdę takim aucie po torze, gdy auto jest całe pospawane... nadal chcesz toczyć batalię?

nie mówię, że autko ma złomować (twierdziłem wcześniej, żeby sobie w na razie np. ogródku postawił, jeśli nie zauważyłeś). Cały czas sugeruję, że na ten projekt auto już będzie zbyt słabe...


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 12-09-2008 13:57
Autor RE: koniec
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 12-09-2008 14:14
Ehh..nieuważnie Igor czytasz i nadal drążysz. Więc zacytuję zdanie, które napisałem wyżej: "Jeżeli ma być do ścigania, to najlepszym wyjściem będzie przerzucenie wszystkiego w drugi młodszy szkielet."

Co do Twoich obliczeń..Teoretycznie jest to możliwe. Jednak nie tylko moc jest w takim przypadku istotna. Jest to kwestia paru innych czynników, które wiążą się z wieloma przeróbkami/zmianami. W 30letnim aucie podniesienie mocy o niemal połowę..cóż..to mówi samo za siebie.
Autor RE: koniec
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 12-09-2008 15:13
Kurcze jakas afera tu wyszla - RATOWAC CZY NIE ??? smiley ja wyraze swoja opinie - moje auto blacharsko i tak bylo w kiepskim stanie. Przy tym silniku ktory teraz mam juz sie szczerze mowiac balem jezdzic po torze bo wiedzialem ze podluznice pogiete, byly juz pekniecia miedzy nimi i buda. Oczywiscie jest szansa na zrobienie go ale w moim odczuciu trzeba by to zrobic od poczatku czyli wyciac stare pogiete od poprzednich wypadkow podluznice, cos pokombinowac i wstawic. Inaczej tego nie widze bo pospawanie na dlugo sie nie zda gdyz sa juz one nawet skorodowane w wyniku prostowania. Jest to zajecie pracochlonne i nie wiadomo co z tego wyjdzie. Auto musze miec bardzo zdrowe na przyszly sezon i na nowy silnik ktory bedzie budowany OD PODSTAW a nie bedzie to podniesienie mocy o polowe w 30-letnim aucie. Do tego dojda wydajniejsze hamulce wentylowane z przodu i tarczowe z tylu. Ale to osobny temat. - Ja juz nie chce powtarzac historii z tegorocznego poznania jak mi sie auto rozejdzie na torze i wtedy bedzie tragedia. Do tego projektu potrzebuje zdrowej budy ktora wytrzyma duza moc i spore przeciazenia a co bedzie z ta - jeszcze nie wiem...
31356497
Autor RE: koniec
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 12-09-2008 15:16
na pewno zanim kupie nowa bude sprobuje cos zrobic z ta - jak nie bedzie szans na sukces to sobie odpuszczam i kupuje drugi szkielet.
31356497
Autor RE: koniec
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 12-09-2008 15:30
no nie , afera strasznasmiley

myślę ze mimo największego przywiązania do czegokolwiek nie ma co za wszelka cene ratować.

widziałem auto przed wypadkiem i mimo włożonego w nie wysiłku michała było nadgryzione zębem czasu.

poza tym temat jest zatytułowany jednoznacznie.

myślę ze za rozsądną kasę można kupić dobra budę lub kompletne auto (ja swoje biale sprzedałem za 1700zl) , rozbebeszyć obspawać karoserie i włożyć do środka niezbędne minimum. smiley


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
4938237 www.agito.pl
Autor RE: koniec
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 12-09-2008 17:11
Michał - a nie zastanawiałeś się nad budą od 924S? będzie to o wiele prostsze, zwłaszcza do przeróbek... smiley smiley

albo np budę od 924S i silnik od 944s2 smiley i go poddać zabawie smiley przy krótszych przełożeniach skrzyni od 924S będzie to torpeda niesamowita smiley

... albo silnik 968 smiley hehehehe

nie wspomnę tu 928 (którego nota bene nie musiałbyś daleko szukać - patrz - swój nick smiley smiley :evil1smiley


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Strona 2 z 3 < 1 2 3 >