924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 9 z 13 << < 6 7 8 9 10 11 12 > >>
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
Qbak
Użytkownik



Postów: 7453
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 08-06-2017 21:05
Pająki z czarnym środkiem (opisane w PET jako black - że niby całe czarne?) były jak
najbardziej oryginalnym wyposażeniem, choć rzadko spotykanym. Ja mam też taki
komplet. W słabym stanie, ale nigdy nie regenerowane i widać że to oryginalne malowanie.
Wyglądają tak: https://www.google.pl/search?q=477601031D&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi95PSP-K7UAhVmQpoKHaJaDwcQ_AUICygC&biw=1440&bih=752#imgrc=VQxBRsLZALTXJM:

Numer części: 477601031D


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
vip3r
Użytkownik



Postów: 6066
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06
Dodane dnia 08-06-2017 21:11
ufff - dzięki kuba wróciłeś mi wiarę w świat - przez te parę chwil nie wiedzałem już w co wierzyć smiley


968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503

911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460

FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/

Edytowane przez vip3r dnia 08-06-2017 21:12
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
kjubus
Użytkownik



Postów: 126
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16
Dodane dnia 10-06-2017 09:25
Tak wygląda felga z zapasu

[img]http://i67.tinypic.com/2mdncpy.jpg[/img]

[img]http://i68.tinypic.com/312e5cm.jpg[/img]

Pytanie, czy takie malowanie to faktycznie coś wyjątkowego i czy warto odnowić drugi komplet zostawiając czarny środek?

Osobiście wole srebrne smiley

[img]http://i67.tinypic.com/xmr7k0.jpg[/img]


Porsche 924 '80 indischrot/LM3A

Edytowane przez kjubus dnia 10-06-2017 09:25
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
Qbak
Użytkownik



Postów: 7453
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 11-06-2017 12:53
To już zależy od Ciebie. Ja miałem dwa różne komplety i na lato były srebrne a na
zimę (no tak raczej umownie smiley ) były czarne. Tylko moje czarne wyglądają słabo,
więc nawet nie brałem pod uwagę ich na lato. Viper ma sporo zdjęć z czarnymi,
porównaj sobie.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
kjubus
Użytkownik



Postów: 126
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16
Dodane dnia 18-07-2017 10:46
Nareszcie światełko w tunelu i nie jest to pociąg smiley Znalazłem blok warty uwagi u znanego na forum porsz'a

Planuje odbiór przez weekend i mam nadzieję do końca wakacji uruchomić 924.


Porsche 924 '80 indischrot/LM3A
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
kjubus
Użytkownik



Postów: 126
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16
Dodane dnia 30-08-2017 13:01
A więc po kolei smiley

Tak wygląda blok silnika smiley

[img]http://i65.tinypic.com/32ztni1.jpg[/img]

a tak czwarty tłok smiley

[img]http://i65.tinypic.com/2i9qzki.jpg[/img]

Co mogło być przyczyną? Przegrzanie? Dodam, że zawory pokrzywiło, a kolektor wydechowy popękał

Nowy blok znalazłem u kolegi porsz'a. Generalnie nowe pierścienie, nowe panewki, blok w super stanie smiley

[img]http://i64.tinypic.com/142cx3d.jpg[/img]

Głowica przeszła kompletną regenerację oraz wymienione zostały zawory za które serdecznie dziękuje koledze pumba smiley

[img]http://i65.tinypic.com/2hfteu1.jpg[/img]

Wszystkie elementy trafiły do innego mechanika, aktualnie czekam na nowe uszczelki i złożenie całości.

W międzyczasie odwiedziłem brudasa smiley

[img]http://i67.tinypic.com/2lkz628.jpg[/img]

[img]http://i67.tinypic.com/eq7ajr.jpg[/img]

[img]http://i66.tinypic.com/eqbc09.jpg[/img]


Porsche 924 '80 indischrot/LM3A

Edytowane przez kjubus dnia 30-08-2017 13:52
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 30-08-2017 14:03
Ależ niezamaco, Twoja paczka-dziękujka przez tydzień karmiła firmę smiley

Kolektor mogę wysłać dopiero niestety w piątek, mam nadzieję, że to nie problem...


Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
kjubus
Użytkownik



Postów: 126
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16
Dodane dnia 05-09-2017 11:47
Walka trwa, zalana przez płyn chłodniczy z pękniętej nagrzewnicy wykładzina trafiła do prania. Zdjęcie zrobione śrubokrętem.

[img]http://i65.tinypic.com/wldfnb.jpg[/img]


Porsche 924 '80 indischrot/LM3A
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
kjubus
Użytkownik



Postów: 126
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16
Dodane dnia 12-09-2017 09:40
Paczka od Tomka z transaxle.pl

[img]http://i64.tinypic.com/2w6b7ms.jpg[/img]

Powoli, ale do celu


Porsche 924 '80 indischrot/LM3A
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
Cember666
Użytkownik

Postów: 613
Miejscowość: Wrocław / czasem Wałbrzych
Data rejestracji: 17.05.14
Dodane dnia 12-09-2017 11:21
Wytrwałości, te auta na pewno warto reanimować smiley


Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
kjubus
Użytkownik



Postów: 126
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16
Dodane dnia 13-08-2018 08:33
Dorobione pierścienie i tulejki korbowodów... Powoli, powoli do przodu smiley

Podpowiedzcie proszę gdzie kupię uszczelkę pompy oleju? Nigdzie nie potrafię znaleźć.




Porsche 924 '80 indischrot/LM3A
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
Qbak
Użytkownik



Postów: 7453
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 13-08-2018 09:08
Nie wszędzie szukałeś smiley
Zapraszam na PW lub j.kadziela@gmail.com
A ta z zestawu zła?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
kjubus
Użytkownik



Postów: 126
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16
Dodane dnia 18-09-2018 09:27
Qbak napisał/a:
A ta z zestawu zła?
Poprzedni mechanik ją uszkodził

Nic nie piszę, bo znów zapeszę smiley Jaką grubość powinna mieć uszczelka pod głowicę?

[img]http://i63.tinypic.com/30w9ye9.jpg[/img]


Porsche 924 '80 indischrot/LM3A

Edytowane przez kjubus dnia 18-09-2018 09:28
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
kjubus
Użytkownik



Postów: 126
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16
Dodane dnia 22-09-2018 09:32
Miało być składanie...

[img]http://i68.tinypic.com/2utn3bn.jpg[/img]

[img]http://i63.tinypic.com/zl8c2h.jpg[/img]

[img]http://i66.tinypic.com/hwfpjt.jpg[/img]

...ale okazało się, że dwa dorabiane pierścienie nie mieszczą się w cylindrach smiley

[img]http://i63.tinypic.com/5zfdjs.jpg[/img]


Porsche 924 '80 indischrot/LM3A
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
Qbak
Użytkownik



Postów: 7453
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 22-09-2018 10:24
Ale to bardzo dobrze, że się nie mieszczą. Teraz możesz sobie idealnie ustawić
zamek. My tak zawsze robimy. Raz tylko przysłali nam "ustawione" pierścienie
i były za duże zamki.

Uszczelka pod głowicę. Im cieńsza tym lepsza smiley
W katalogach producenci podają 1,75mm, natomiast jeden podaje 1,79mm.
Wątpię żeby w praktyce była różnica. Jakbyś dał 1,00mm to by już była lub
w górę 2,75mm.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
kjubus
Użytkownik



Postów: 126
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16
Dodane dnia 22-09-2018 13:45
Dziękuję Qbak za odpowiedź. Jaki powinien być luz na zamku?

I pytanie czy w przypadku gdy dorobione pierścienie są większe i grubsze luzy powinny być takie same jak w oryginale czy coś trzeba modyfikować?


Porsche 924 '80 indischrot/LM3A
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
kjubus
Użytkownik



Postów: 126
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16
Dodane dnia 01-10-2018 20:46
Potrzebuje Waszej pomocy.

Wg książki Haynes luz na zamku powinien wynosić 0,3 - 0,5mm

W kupionym prze mnie bloku luz na zamku wynosiły 0,45mm na pierwszym pierścieniu i 0,25mm na drugim i trzecim.

Pierwsze pierścienie miały spory luz i dorobiłem nowe, jednak żeby wszystko pasowało ich wysokość wzrosła z 2 do 3mm. To dużo.

I pojawiło się pytanie: jaki powinien być teraz luz na zamku? Obawiam się, że wyższe pierścienie będą się bardziej rozszerzać przy temperaturze i w przypadku gdy luz będzie za mały uszkodzą tuleje.

Jaki Waszym zdaniem powinien być luz na zamku na pierwszym pierścieniu jeśli ma teraz 3mm wysokości?


Porsche 924 '80 indischrot/LM3A
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
Qbak
Użytkownik



Postów: 7453
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 02-10-2018 23:14
U mnie była dokładnie taka sama sytuacja, tylko ja dorobiłem wszystkie pierścienie.
Niestety nie zapisywaliśmy danych z Michałem i to On decydował jakie będą luzy,
to już prawie 10 lat... Silnik sprawował się bardzo dobrze, ale nie pamiętam czy
u mnie grubość pierścienia aż o tyle wzrosła. Michał przy ustawianiu luzów brał
pod uwagę przeznaczenie silnika - zawody oraz grubsze pierścienie. Może gdzieś
mam jeszcze wymiary pierścieni, ale o zamki musisz Michała928 pytać.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 02-10-2018 23:53
Grubosc pierscienia teoretycznie nie wplywa na luz na zamku. Ustawiasz taki sam jak haynes podaje. Zamek ma kompensowac rozszezanie pierscienia po dlugosci czyli obwodzie a ten sie nie zmienia ale moze sie zmienic jego temperatura pracy.
grubosc bedzie wplywala na zmiany grubosci i tu trzeba sie przyjrzec pasowaniu tlok/pierscien ktore nie moze byc za ciasne bo pierscien stanie w rowku. Pamietaj ze pierwszy pierscien oddaje sporo temperatury tloka do cylindra ale tez tak gruby bedzie wplywal na wieksze tarcie.
Ja mierze wszystko i staram sie przeanalizowac czy bedzie ok czy nie, zdalnie bez wlasnych pomiarow ciezko stwozyc obraz sytuacji i doradzac tym bardziej ze zmiana grubosci pierscienia zmienia parametry jego pracy ale nie bardzo wiadomo czy go ostudzi czy podgrzeje.
to co moge doradzic to ustaw wg haynesa i bedzie ok lub analizuj zmiane grubosci czytajac madre materialy. Moim zdaniem to pierwsze.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R)
kjubus
Użytkownik



Postów: 126
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16
Dodane dnia 03-10-2018 08:32
Qbak, michal928, dziękuję za Wasze opinie. Potwierdzają one to, co radzą mi znajomi mechanicy - zamek ustawiamy na 0,5mm.


Porsche 924 '80 indischrot/LM3A
Strona 9 z 13 << < 6 7 8 9 10 11 12 > >>