924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor 944s Classic
cwieq
Użytkownik



Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 16.04.10
Dodane dnia 03-05-2011 17:34
Witam wszystkich ponownie po ponad rocznej przerwie z forum spowodowanej ciężkimi (dla mnie) pracami nad autem. Chciałem w tym temacie opisać historie auta, jakie prace zostały wykonane do chwili obecnej oraz jakie są plany na przyszłość. To zaczynamy od przedstawienia co to za auto:

Porsche 944s wyprodukowany na rynek szwajcarski
Silnik 2.5 16V 190 HP
Do samochodu Pan Thomas dokupił następujące opcje:

M164 Tyres 215/60 VR 15 instead of 195/65 VR 15
M298 Preparation for unleaded fuel manual transmission
M341 Central locking system
M418 Side protection moldings
M423 Holder for cassettes and coins
M425 Rear window wiper
M441 Radio preparation
M650 Detachable roof, electrical
M651 Electric window opener
M657 Power assisted steering

Co ciekawe wszystkie opcje nadal są w aucie

Historia auta:
Auto wyjechało z fabryki 22 maja roku 1987 i trafiło w ręce Pana Thomasa. Auto w Szwajcarii miało jeszcze 2 właścicieli i ogółem po szwajcarskich drogach zrobiło do dnia 09.06.04 112263 km (ostatni wpis w książce).
W roku 2005 auto zostało sprowadzone do polski przez Pana Krystiana który po jakimś czasie starał się go sprzedać w programie zakup kontrolowany produkcji TVN turbo (płytkę z programem posiadam)
Główny bohater programu nie skusił się na porsche ale po wyemitowaniu programu nie zastanawiając się długo zakupił go Pan Patryk z Poznania. Patryk z racji tego ze auto częściej stało w garażu niż jeździło postanowił go sprzedać i w roku 2010 Ja stałem się jego właścicielem.

Historia napraw:
Auto zostało sprowadzone do Polski z uszkodzonym lewym przednim błotnikiem. Część za została profesjonalnie naprawiona. W Szwajcari auto zostało przerysowane w okolicach prawego tylnego błotnika i było to również naprawione profesjonalnie na miejscu. Po imporcie do Polski został zrobiony rozrząd, pompa wody, rozrusznik, maglownica, alternator. Niestety naprawy te zostały przeprowadzone w pewnym warszawskim warsztacie o którym swego czasu było dość głośno i Ja po zakupie tego auta musiałem praktycznie wszystkie z tych napraw przeprowadzić ponownie.

Naprawy przeprowadzone u mnie:
Generalnie serwisowaniem mojego auta zajmuje się mój brat i to on od ponad roku przeprowadził w nim nastepujące operacje:
rozrząd
nowa pompa wody
regeneracja maglownicy
regeneracja rozrusznika
pompa paliwowa
uszczelka pod głowicą
świece

Po takiej naprawie auto jednak nie jeździło jak należy dlatego postanowiliśmy oddać go w ręce profesjonalistów a mianowicie do Pana Zbyszka ze szczecina który dokończył dzieła:
uszczelka pod pokrywę
poduszki pod silnikiem
podciągniecie sprzęgła
I ogólna regulacja tego co było niewyregulowane.
Od chwili wizyty u Zbyszka auto narodziło się na nowo stało się całkiem innym porschakiem niż było do tej pory. Dużo lepiej wkręca się na obroty lepiej przyśpiesza jest bardziej elastyczny.

Stan obecny auta oraz plany na przyszłość:
Stan auta można opisać jako kolekcjonerski wszystko w nim jest oryginalne(brak jedynie radia i dyfuzora) i najlepiej jak takie pozostanie. Powłoka lakiernicza jest w stanie dobrym ale przyda jej się jakaś profesjonalna polerka. Spód auta jest w stanie wzorowym auto nigdy nie widziało śniegu soli i tym podobnych dlatego stan podwozia można porównać do stanu 2 letniego auta.
W tej chwili auto jest na ukończeniu pozostaje tylko wymienić gumy stabilizatora z przodu bo coś stuka, sprawdzić przewody paliwowe bo podczas jazdy słychać prace pompy oraz zająć się odświeżeniem wnętrza bo jasna tapicerka trochę się już wybrudziła. Pozostaje mi również dokupienie tylnego dyfuzora aby auto doprowadzić do stanu oryginalnego. Plan na przyszłość jest taki aby auto doprowadzić do stanu w jakim wyjechało z fabryki i aby ten stan utrzymać jak najdłużej, niewiele już tego zostało tak że może się udać.

Pozdrawiam i mam nadzieje że nie wynudziliście się strasznie
Zdjęcie tylko jedno bo jeszcze nie miałem czasu zrobić

cwieq dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez cwieq dnia 03-05-2011 17:34
Autor RE: 944s Classic
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 03-05-2011 17:47
cwieq napisał/a:
Pozostaje mi również dokupienie tylnego dyfuzora aby auto doprowadzić do stanu oryginalnego.


Małe sprostowanie - 944S nie miało w opcji tylnego dyfuzora. Był on oferowany wyłącznie w wersjach S2/turbo.


Autko śliczne, kojarzymy je wszyscy od kilku lat - dobrze że trafiło w odpowiednie ręce.
Mam nadzieję że pojawisz się kiedyś na jakimś spotkaniu - wciąż nie miałem okazji przejechać się zdrową S'ką a mam na to wielką ochotę.
Autor RE: 944s Classic
drwal
Administrator



Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06
Dodane dnia 03-05-2011 17:54
pięknie wygląda... a to zdjęcie to gdzie robione ?


Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87
4640739
Autor RE: 944s Classic
cwieq
Użytkownik



Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 16.04.10
Dodane dnia 03-05-2011 18:07
Zdjęcie zrobione jeszcze przez Patryka chyba w poznaniu a co do dyfuzora jestes pewien że nie powinno go być. Temat sprawdzałem raczej na szybko ale wszystkie eSki jakie widziałem w necie miały dyfuzor

Edytowane przez cwieq dnia 03-05-2011 18:08
Autor RE: 944s Classic
ciachu
Administrator



Postów: 4087
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 03-05-2011 18:17
Na pewno. A auto sliczne!


www.924.pl
951 '88 284KM 421NM
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: 944s Classic
wit007
Użytkownik



Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11
Dodane dnia 03-05-2011 18:31
Moje zwykłe 2.5 ma dyfuzor. Ale to inwencja poprzedniego właściciela smiley Ciachu (i Piterson) ma rację - był seryjny tylko w S2/Turbo. Byłeś na hamowni? S kiepsko trzyma moc (8V też smiley), ciekaw jestem ile koni ma Twój egzemplarz.


Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02

www.komunikado.pl agencja public relations
4337926
Autor RE: 944s Classic
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 03-05-2011 18:55
to stukanie to cos watpie czy gumy stab - raczej tuleje wachacza. Odnsonei yukladu paliwowego to jak jedziesz to tez nie raczej przewody a pompka...ona ma tendencje to glosnej pracy,wszyscy juz sie przyzwyczaili ze ona tak glosnie tj.syczy - ja po wymianie swojej "syczenia" nie mam.

ps: auto b.ladne mimo ze juz nie raz je widzialem na allegro na przestrzeni paru lat.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 944s Classic
cwieq
Użytkownik



Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 16.04.10
Dodane dnia 03-05-2011 19:42
Pompa wymieniona została na nową jakiś tydzień temu i dźwięk nie ustał jest taki sam jak był. Wydaje mi sie że tak nie może być bo czasami jest dzwięk głośniejszy niż silnik. Co do hamowni pomyślimy za jakiś miesiąc po następnej pensji.
Autor RE: 944s Classic
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 04-05-2011 08:15
pompa paliwa w 924 i 944 zwykłym umieszczona jest na zewnątrz zbiornika, nie ma siły, żeby nie było jej słychać. To nie pompa w zbiorniku, która z racji umiejscowienia jest cichsza...
W 944S na 100% nie było dyfuzorów.
był w 944S2 i 944 Turbo, oraz w pakiecie ospojlerowania do 924S w 88 roku.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: 944s Classic
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 04-05-2011 10:19
cwieq napisał/a:
Pompa wymieniona została na nową jakiś tydzień temu i dźwięk nie ustał jest taki sam jak był. Wydaje mi sie że tak nie może być bo czasami jest dzwięk głośniejszy niż silnik. Co do hamowni pomyślimy za jakiś miesiąc po następnej pensji.


A dobrze to auto jeździ ? Bo ja miałem podobne problemy z głośną pompą paliwa. Przy czym czułem wyraźnie że brakuje paliwa przy głębszym wciśnięciu. I to mogło być związane z regulatorem ciśnienia paliwa. Wyjąłem go z listwy, obejrzałem, włożyłem z powrotem i działą... (Może się odetkał albo wytrząsnąłem z niego jakieś farfocle i się odblokował?). Tak na rozum to co piszę ma sens - otwarty na max regulator ciśnienia = powrót do baku całego pompowanego paliwa = hałas.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: 944s Classic
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 04-05-2011 12:03
Bardzo ładne auto! smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 944s Classic
cwieq
Użytkownik



Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 16.04.10
Dodane dnia 04-05-2011 16:39
Dobra chyba doszliśmy co z tym dźwiękiem, wywaliłem wszystko z bagażnika aby dostać sie do tego miejsca gdzie podłączone są przewody paliwowe do baku. Okazalo sie ze jeśli blachę bagażnika przyciśnie sie troche w miejscu w którym jest przewód to dzwięk zanika. Wydaje mi sie że trzeba będzie odkręcić bak obniżyć go lekko i inaczej ustawic przewody i będzie po sprawie.
Autor RE: 944s Classic
cwieq
Użytkownik



Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 16.04.10
Dodane dnia 24-08-2011 14:40
Z racji tego że auto wystawiłem na allegro pojawiły się nowe zdjęcia, którymi chciałem się z wami podzielić. W aucie od ostatniego wpisu zbyt wiele się nie zmieniło wczoraj odebrałem auto od Zbyszka bo był na kontroli rozrządu i generalnie na chwilę obecną nie ma się do czego przyczepiać. Zacząłem eksperymentować z mocniejszą benzyną 98 myślicie że będzie odczuwalna różnica?. Auto w tej chwili w cyklu mieszanym pali jakieś 12 litrów i to chyba dobry wynik(ale ja jeżdzę jak emeryt raczej) Powiedzcie mi czy powinienem odczuć jakąś znacząca różnice czy nie ma sensu tankować droższej?
[img]http://img535.imageshack.us/img535/9937/67509751.jpg[/img]
[img]http://img405.imageshack.us/img405/2163/23407039.jpg[/img]
[img]http://img854.imageshack.us/img854/5741/15475223.jpg[/img]
[img]http://img88.imageshack.us/img88/6926/83554887.jpg[/img]
[img]http://img593.imageshack.us/img593/3536/95121576.jpg[/img]
[img]http://img231.imageshack.us/img231/5844/41189909.jpg[/img]
[img]http://img851.imageshack.us/img851/4850/12573489.jpg[/img]
Autor RE: 944s Classic
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 24-08-2011 16:26
Cześć,

Wydaje mi się, że Twoje auto wymaga min. 98...


Siem
browar
eS
Autor RE: 944s Classic
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 24-08-2011 17:51
ja na klapce (US) mam napisane:
OKTAN MIN.
(RON+MON) / 2 = 91


Zawsze zalewam(łem) U95.
Z tego co pamiętam DME w S-kach nie ma opcji adaptacji na wyższą liczbę oktanową (S2 zdaje się ma coś takiego).
Dorzucam wyciąg z manuala.


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.

simprez dodał/a następującą grafikę:

2716024
Autor RE: 944s Classic
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 01-09-2011 09:15
Obserwuję sobie przebieg aukcji Twojego auta i powiem jedno: jestem zszokowany, że ludzie są u nas gotowi tyle zapłacić za S-kę! smiley
Gratuluję! smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: 944s Classic
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 01-09-2011 09:25
Cena rzeczywiście robi wrażenie. Chyba ostatnie S2 skutecznie przetarło szlaki wyższych poziomów cen. Oczywiście życzę jeszcze wyższych poziomów!


Autor RE: 944s Classic
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 01-09-2011 12:04
Autko widziałem, wiem jak jeździ i w jakim jest stanie - duzo lepszym niż by się mogło wydawać z opisu. Szkoda tylko, że przez jednego kretyna, który umyślnie przytarł mu nadkole, prosiak niewątpliwie stracił na atrakcyjności w oczach wielu.. (sytuacja była ewidentna - auto było zaparkowane głębiej niż oba przyległe zaparkowane auta, a jednak jakimś cudem się komuś obić to auto, podczas gdy oba bardziej wysunięte w stronę ulicy były nietknięte - jak to zobaczyliśmy któregoś ranka, to nam się w głowach nie mieściło jaki typ mógł wykazać się takim chamstwem i perfidią..)

Co do mechaniki - było gruntownie przygotowane przez znanego nam Zbyszka - "najlepszego speca od Turbo w kraju" jak go Tona wcześniej określił i precyzja całego napędu z pewnością przewyższa stan z fabryki.. miałem okazje go prowadzić i jestem przekonany, że moje turbo nie miałoby absolutnie żadnych szans na torze z tą eską...

Powiem tyle - Piotrek doskonale wie jaka perełka mu się trafiła i nie sądze, żeby jakakolwiek cena poniżej minimum jakie sobie wyznaczył była przez niego do zaakceptowania, tak więc kibicujmy dalej.


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley
Autor RE: 944s Classic
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 06-09-2011 10:27
Moim skromnym zdaniem cena jest sztucznie nabijana przez kolegow wlasciciela auta....w DE to mooooze i by dalo rade taka cene uzyskac jaka jest obecnie na aukcji (24tys bodajze) ale nie w PL nawet za bardzo dobry.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 944s Classic
cwieq
Użytkownik



Postów: 32
Miejscowość:
Data rejestracji: 16.04.10
Dodane dnia 08-09-2011 14:23
witam, w odpowiedzi na Przemka post chciałem powiedzieć że jeśli miałbym sprzedać auto za 24 tyś to auta by już nie było. Tylko ze mi nie chodzi o to aby pozbyć się go za takie pieniądze, wiem że wart jest więcej i nie śpieszy mi się. Takie gadania że te auta chodzą za x zł można sobie między bajki wsadzić, doskonale wiem ile wart jest mój samochód wiem co w nim zrobiłem, ile pieniędzy wsadziłem i w jak dobrej kondycji teraz jest. Moim zdaniem przedmiot wart jest tyle ile klient potrafi/chce za niego wydać a nie ile mówią tabelki czy allegro. Cena od jakiej zaczynałem aukcje na allegro była najwyższą ceną za 944 w tym czasie a jednak znalazło się kilka osób które zechciało za auto dać więcej dlaczego? Przecież były tańsze dlaczego ich nie licytowali? Bo auto samo się broni zapraszam niedowiarków na jazdę.
P.S. Średnia cena wszystkich 944S znalezionych w DE do sprzedania to 40 tyś zł liczyłem to w dzień wystawienia aukcji.
Strona 1 z 2 1 2 >