924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 10 z 16 << < 7 8 9 10 11 12 13 > >>
Autor RE: 928s 86.5
czerni
Użytkownik



Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09
Dodane dnia 23-01-2014 22:55
tetsumaru napisał/a:
Zmierzyc cisnienie mozesz zwyklym manometrem z wezykiem i odpowiednia koncowka .
Ja taki jak na foto wywalilem ze wzgledu na czeste nieszczelnosci w tym miejscu i grozbe pozaru .


Zgadza się, Nawet niektórzy sprzedawcy zaznaczają że taki manometr ma być montowany na czas testów. Skorzystałem z manometru z wężykiem.

Co do bieżącego stanu to po wymianie pompy wody zmontowałem wszystko, odpaliłem i efekt końcowy był coś nie bardzo. Silnik chodził źle już na jałowych obrotach. Coś jakby nie palił na wszystkie cylindry a przynajmniej ten proces nie odbywał się prawidłowo.

Pierwsza myśl - źle złożony rozrząd. Sprawdziłem jeszcze raz znaczniki na kołach i raczej wszystko jest OK.

Wziąłem więc pod lupę wtyczki. Nie było zwarcia ale stan przewodów był kiepski. Po wymianie wtyczek na wtryskiwaczach i czujnikach temperatury dalej silnik pracował słabo.


_________
https://www.facebook.com/workshopczerni

czerni dodał/a następującą grafikę:

www.zrobzecos.pl
Autor RE: 928s 86.5
czerni
Użytkownik



Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09
Dodane dnia 23-01-2014 22:58
Jako nowe wtyczki użyłem tzw JPT. Moim zdaniem są lepsze od tradycyjnych bo mają możliwość łatwego demontażu poprzez ściśniecie. Oto jedna z nowych. Porządnie zalutowana i zaizolowana.


_________
https://www.facebook.com/workshopczerni

czerni dodał/a następującą grafikę:

www.zrobzecos.pl
Autor RE: 928s 86.5
czerni
Użytkownik



Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09
Dodane dnia 23-01-2014 23:00
Podczas poprzednich zabaw z przepustnica i dolotem wymieniłem większość przewodów gumowych a wyjątkiem łączników na przepustnicy. To był błąd bo dzięki temu pod przepustnicą znowu zrobiła się kałuża oleju. No więc mamy znów niebieskie silikony.


_________
https://www.facebook.com/workshopczerni

czerni dodał/a następującą grafikę:

www.zrobzecos.pl
Autor RE: 928s 86.5
czerni
Użytkownik



Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09
Dodane dnia 23-01-2014 23:05
Kolejnym błędem było zastąpienie oryginalnych, dziwnie powyginanych węży zwykłymi. W efekcie pozałamywały się i raczej nie spełniały swojej roli. Tez poszły do wymiany, tym razem na oryginały.

Ciekawa informacja dla posiadaczy S3 - wąż biegnący od wlewu oleju do dołu przepusticy ma numer 928.107.313.00. ASO tego nie wie smiley

Niestety zmiany te nie przyniosły poprawy działania silnika.


_________
https://www.facebook.com/workshopczerni

czerni dodał/a następującą grafikę:

www.zrobzecos.pl
Autor RE: 928s 86.5
czerni
Użytkownik



Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09
Dodane dnia 23-01-2014 23:12
No więc szukam dalej. Jak planowałem zabrałem się za ciśnienie paliwa. Ma być 2,5 bara

Zmierzyłem ciśnienie na listwie i wynosiło zaraz po wyłączeniu silnika nieco poniżej 2,5 bara. Podczas pracy spadało do 2,1. Wymieniłem filtr spodziewając się że może on coś powoduje.

Przed wymianą filtra ciśnienie na listwie trzymało kilka godzin. Teraz spada w kilka minut. Co jest ???

Rzeczy do sprawdzenia: zawór zwrotny na pompie, regulator ciśnienia no i sama pompa.

No i wyszło na jaw dlaczego pompa była taka głośna. Ale o tym wkrótce smiley


_________
https://www.facebook.com/workshopczerni

czerni dodał/a następującą grafikę:

www.zrobzecos.pl
Autor RE: 928s 86.5
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 24-01-2014 00:12
Zawór zwrotny założony odwrotnie?



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: 928s 86.5
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 24-01-2014 08:10
ej no nie trzymaj nas w niepewności smiley


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: 928s 86.5
czerni
Użytkownik



Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09
Dodane dnia 24-01-2014 08:11
Misiek napisał/a:
Zawór zwrotny założony odwrotnie?

Raczej nie. Nie dotykałem go wcale. Założyłem nowy filtr i wtedy pojawił się problem. Był też wyciek paliwa na jednym z oringów tuż za pompą - no ale raczej zbyt mały żeby zgubić 2 bary w kilka minut.


_________
https://www.facebook.com/workshopczerni

Edytowane przez czerni dnia 24-01-2014 08:12
www.zrobzecos.pl
Autor RE: 928s 86.5
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 24-01-2014 10:04
czerni napisał/a:
No więc szukam dalej. Jak planowałem zabrałem się za ciśnienie paliwa. Ma być 2,5 bara

Zmierzyłem ciśnienie na listwie i wynosiło zaraz po wyłączeniu silnika nieco poniżej 2,5 bara. Podczas pracy spadało do 2,1. Wymieniłem filtr spodziewając się że może on coś powoduje.

Przed wymianą filtra ciśnienie na listwie trzymało kilka godzin. Teraz spada w kilka minut. Co jest ???

Rzeczy do sprawdzenia: zawór zwrotny na pompie, regulator ciśnienia no i sama pompa.

No i wyszło na jaw dlaczego pompa była taka głośna. Ale o tym wkrótce smiley


Jest taka kwestia smiley Na regulatorze ciśnienia jest wężyk podciśnieniowy. A jest on po to żeby jeśli regulator ciśnienia jest 2,5-barowy żeby ciśnienia paliwa było 2,5 bar ale względem ciśnienia panującego w kolektorze ssącym. A więc jak uruchomisz silnik to w kolektorze ssącym panuje podciśnienie więc mimo iż regulator jest 2,5-barowy, ciśnienie na twoim zegarku nie będzie 2,5 bar tylko niższe bo podciśnienie obniży ciśnienie paliwa na regulatorze tak by względem podciśnienia w kolektorze było 2,5 bar.

Nie wiem czy jasno napisałem ale twój zegar mierzy ciśnienie względem atmosferycznego a regulator pracuje względem podciśnienia w kolektorze smiley

Podsumowując - to że na uruchomionym silniku pokazuje ci mniej niż 2,5 a jak wyłączysz silnik to zanim spadnie ciśnienie pokazuje 2,5 - moim zdaniem jest poprawne.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 24-01-2014 10:09
Autor RE: 928s 86.5
czerni
Użytkownik



Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09
Dodane dnia 24-01-2014 11:11
Jak zatem traktować parametry wtryskiwaczy dla których ciśnienie pracy wynosi 2,5 bara ? Spodziewał bym się że na listwie będzie właśnie takie ciśnienie.


_________
https://www.facebook.com/workshopczerni

Edytowane przez czerni dnia 24-01-2014 11:12
www.zrobzecos.pl
Autor RE: 928s 86.5
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 24-01-2014 11:36
Pewnie będzie 2,5 bara na zegarku ale jak a) odłączysz podciśnienie od regulatora ciśnienia albo b ) zaraz po wyłączeniu silnika albo c) po spięciu pompy paliwa na krótko bez chodzącego silnika.

Moim zdaniem pomierzyłeś i więcej tu nie zdziałasz - jeśli masz na jałowym 2,1 a jak ruszysz przepustnicą to się wskazanie się zmienia (pewnie będą drobne skoki w jedną albo w drugą) to znaczy że regulator ciśnienia najprawdopodobniej smiley działa.

Ja mam w kabinie zegar ciśnienia zamontowany - regulator mam 3.0 bar. Na jałowym mam ze 2.0 bar, pod doładowaniem coś pod 4.0 bar. Bo oczywiście pomiar jest względem ciśnienia w kolektorze (akurat ja mam turbo dlatego zarówno jest niższe na jałowym od "ciśnienia" regulatora czyli 3.0 jak i wyższe jak turbina pompuje).


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600

Edytowane przez juras dnia 24-01-2014 11:41
Autor RE: 928s 86.5
czerni
Użytkownik



Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09
Dodane dnia 24-01-2014 18:17
Rozumiem. Czyli po otwarciu wtryskiwacza ciśnienie na jego wejaciu nalezy zsumować z wielkością podciśnienia. Razem powinny dać około 2,5 bara.

Czyli teoretycznie, po otwarciu przepustnicy na maxa manometr powinien pokazać 2,5bara a przynajmniej ciśnienie powinno się zwiększyć. Mniej więcej odpowiada to odłączeniu przewodu podciśnienia od regulatora.

Zatem do zbadania pozostaje problem szybkiego spadku ciśnienia w listwie.


_________
https://www.facebook.com/workshopczerni

Edytowane przez czerni dnia 24-01-2014 18:45
www.zrobzecos.pl
Autor RE: 928s 86.5
czerni
Użytkownik



Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09
Dodane dnia 18-02-2014 20:19
Jeśli chodzi o głośną pompę paliwa to może i ona nie jest najcichsza ale niewątpliwie odgłos ten był zwielokrotniony przez sposób zamocowania. Wieszak z gumowymi dystansami został nie wiem czemu rozcięty i zamontowany w ten sposób że pompa była dociskana do zbiornika który działał jak tuba rezonansowa. Przy takim montażu nie dało się też założyć osłony która na szybko została rozcięta szlifierką kątową w dwóch miejscach i odpowiednio dostosowana. Przez te rozcięcia cały syf z drogi wpadał na pompę.


_________
https://www.facebook.com/workshopczerni

czerni dodał/a następującą grafikę:

www.zrobzecos.pl
Autor RE: 928s 86.5
czerni
Użytkownik



Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09
Dodane dnia 18-02-2014 20:21
Po zespawaniu wieszaka i poprawnym montażu jest znacznie ciszej. Pozostaje mi jeszcze zaspawać osłonę i pomalować proszkowo.


_________
https://www.facebook.com/workshopczerni

czerni dodał/a następującą grafikę:

www.zrobzecos.pl
Autor RE: 928s 86.5
czerni
Użytkownik



Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09
Dodane dnia 16-03-2014 19:52
No więc można powiedzieć że historia wymiany pompy wody i z nią związanych problemów została zakończona. Po sprawdzeniu zestrojenia głowic (dwukrotnym), wymianie wtyczek, zbadaniu pompy paliwa, pomiaru kompresji dalej było źle i chyba bym się jeszcze dalej bujał z problemem gdybym przez przypadek nie starł oznaczenia z przewodów zapłonowych. Jako że nie byłem pewny czy to 1 czy 4 zerknąłem do dokumentacji i .... okazało się że źle oznaczyłem dwa przewody podczas demontażu w zeszłym roku. Spiąłem poprawnie i silnik odzyskał wigor smiley

Dla pewności wymieniłem olej, bo nie wiem ile tam paliwa się dostało.

Przykra wiadomość jest taka że pompa wody znowu zaczyna hałasować.




_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
www.zrobzecos.pl
Autor RE: 928s 86.5
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 16-03-2014 20:01
Skoro problem z pompą znow się pojawia może oznacza to bledny montaż - za mocno naciagniety pasek rozrządu? Regulacja jest manualna... Ja nie miałem jeszcze żadnego problemu z pompami z Bolesławca - jedna od Cichego zaczęła delikatnie podciekać ale przy tylu zrobionych prawidłowo jedna to wyjątek od reguły.
Wlasnie mija 2 lata od zalozenia wątku i... Ja widze samo dłubanie bez frajdy z jazdy...


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 16-03-2014 20:03
31356497
Autor RE: 928s 86.5
czerni
Użytkownik



Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09
Dodane dnia 18-03-2014 16:13
Michał, nic bardziej mylącego. Jest frajda z dłubania i była frajda z jazdy. Może jazdy mogło być więcej niż dłubania, ale że z obu czerpię przyjemność więc jest OK.

Co do pompy. Poprzednia zregenerowana w Bolesławcu ciekła ze względu na wadliwy uszczelniacz w którym brak było sprężyny dociskającej grafitowy element do ceramicznego. Tak mi to opisał człowiek z którym rozmawiałem. Zamiast niej dostałem pompę z półki. Być może tam też został zastosowany uszczelniacz z tej samej serii.

Naprężenie paska jest ustalone za pomocą "Kempf tension tool" więc zakładam że jest OK i nie ma wpływu na pompę.


_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
www.zrobzecos.pl
Autor RE: 928s 86.5
czerni
Użytkownik



Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09
Dodane dnia 02-06-2014 20:19
Nacieszywszy się kilkoma wiosennymi przejazdami, auto wróciło do garażu na rekonwalescencje półosi. Jeden mieszek była pęknięty a reszta została wymieniona przy okazji.

Odrobina zabawy, zestaw naprawczy od transaxle.pl, 5 litrów ropy, kilka szmat i wyglądają i pracują aż miło.


_________
https://www.facebook.com/workshopczerni

czerni dodał/a następującą grafikę:

www.zrobzecos.pl
Autor RE: 928s 86.5
czerni
Użytkownik



Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09
Dodane dnia 02-06-2014 20:34
Przy okazji korzystając z konieczności zdemontowania tłumika, został on nieco połatany (jak widać po raz kolejny smiley ) i pomalowany. Musi jeszcze wytrwać odrobinę.

Na wszystkich tłumikach znak producenta: Bischoff, a więc chyba 28 letni oryginał.

Co do tłumika to jest to również rzecz specyficzna dla S3. Od silnika biegnie tak jak w S4 lecz na końcu ma tłumik jak w S2, z tym że wchodzą tam dwie rury a nie jedna. Oczywiście zamienników brak.


_________
https://www.facebook.com/workshopczerni

czerni dodał/a następującą grafikę:

www.zrobzecos.pl
Autor RE: 928s 86.5
Lajka
Użytkownik

Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08
Dodane dnia 02-06-2014 22:10
fajnie, kibicuję jak zawszę !
W razie "W" mam chyba dwa ostatnie tłumiki luzem.
Strona 10 z 16 << < 7 8 9 10 11 12 13 > >>