924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Giełda - samochody
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: [K] 924 turbo ’79
kecaj73
Użytkownik

Postów: 1061
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.17
Dodane dnia 18-03-2021 20:30
kondzi napisał/a:
Przynajmniej Teoje by było, a nie skarbu państwa...

Nie powielaj proszę internetowych bzdurnych opinii. Wpis do ewidencji nie ma powiązania ztym że pojazd nie jest naszą własnością.
Autor RE: [K] 924 turbo ’79
gaber
Użytkownik

Postów: 14
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 15.11.19
Dodane dnia 18-03-2021 22:34
Białą kartę, to małżonka machnęła w 3-4 dni.
Już jest wpisany. Bez rzeczoznawcy.
A jest to niezbędne do zwolnienia z akcyzy. smiley
Autor RE: [K] 924 turbo ’79
kecaj73
Użytkownik

Postów: 1061
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.17
Dodane dnia 18-03-2021 23:00
Następne przekłamanie 😉 Wpis do ewidencji nie ma nic do akcyzy.
Autor RE: [K] 924 turbo ’79
kondzi
Użytkownik



Postów: 1474
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 18-03-2021 23:05
kecaj73 napisał/a:
kondzi napisał/a:
Przynajmniej Teoje by było, a nie skarbu państwa...

Nie powielaj proszę internetowych bzdurnych opinii. Wpis do ewidencji nie ma powiązania ztym że pojazd nie jest naszą własnością.


No to powiedz mi co się dzieje jak auto na żóltych sprzedajesz za granicę?
Co się dzieje, jak nie masz gdzie trzymać (Twojego własnego) auta ani nie masz kasy na remont i niszczeje sobie pod chmurką?


Pozdrowienia,
Konrad

--

'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: [K] 924 turbo ’79
kondzi
Użytkownik



Postów: 1474
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 18-03-2021 23:06
A z akcyzją to tylko auto musi być kolekcjonerskie. Na to znowu jest osobna definicja i wymogi. Tak więc same żółte akcyzy nie załatwią od razu.


Pozdrowienia,
Konrad

--

'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: [K] 924 turbo ’79
kondzi
Użytkownik



Postów: 1474
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 18-03-2021 23:07
rys napisał/a:
Kondzi mozna miec zolte i bez konserwatora smiley

No bo można mieć kolekcję i wtedy nawet nowe z salonu żółte dostanie ;-)


Pozdrowienia,
Konrad

--

'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: [K] 924 turbo ’79
gaber
Użytkownik

Postów: 14
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 15.11.19
Dodane dnia 18-03-2021 23:27
Moźliwe, że wydział komunikacji i US się mylą. smiley
Autor RE: [K] 924 turbo ’79
kecaj73
Użytkownik

Postów: 1061
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.17
Dodane dnia 19-03-2021 07:07
kondzi napisał/a:
kecaj73 napisał/a:
kondzi napisał/a:
Przynajmniej Teoje by było, a nie skarbu państwa...

Nie powielaj proszę internetowych bzdurnych opinii. Wpis do ewidencji nie ma powiązania ztym że pojazd nie jest naszą własnością.


No to powiedz mi co się dzieje jak auto na żóltych sprzedajesz za granicę?
Co się dzieje, jak nie masz gdzie trzymać (Twojego własnego) auta ani nie masz kasy na remont i niszczeje sobie pod chmurką?

Następne nieprawdziwe historie.
Miałem,sprzedalem,wywiozłem problemów i odmowy nie miałem. Zresztą tu nie ma znaczenia wpis do ewidencji czy nie i białe blachy ale lata i wartość. Składasz pismo, konserwator nie robi nikomu problemu i z tego co wiem nikomu jeszcze nie odmówili. Ewidencja zresztą to nie rejestr. Co do pytania kiedy nie garażujesz czy kiedy nie masz na remont co to kogo obchodzi. Z ciekawości możesz to nawet złomować. A jeśli chcesz to i wycofać z ewidencji.
Autor RE: [K] 924 turbo ’79
kecaj73
Użytkownik

Postów: 1061
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.17
Dodane dnia 19-03-2021 07:17
gaber napisał/a:
Moźliwe, że wydział komunikacji i US się mylą. smiley

UC/S deklarujesz jako kolekcjonerski ze zwolnieniem z akcyzy zgodnie z kodem nomenklatury. UC/S nie wymaga tzw białej karty a opinii. Natomiast WK do rej jako,, zabytek,, wymaga wpisu do ewidencji u konserwatora. To są dwie różne sprawy.

Edytowane przez kecaj73 dnia 19-03-2021 07:18
Autor RE: [K] 924 turbo ’79
kondzi
Użytkownik



Postów: 1474
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 19-03-2021 08:18
kecaj73 napisał/a:
kondzi napisał/a:
kecaj73 napisał/a:
kondzi napisał/a:
Przynajmniej Teoje by było, a nie skarbu państwa...

Nie powielaj proszę internetowych bzdurnych opinii. Wpis do ewidencji nie ma powiązania ztym że pojazd nie jest naszą własnością.


No to powiedz mi co się dzieje jak auto na żóltych sprzedajesz za granicę?
Co się dzieje, jak nie masz gdzie trzymać (Twojego własnego) auta ani nie masz kasy na remont i niszczeje sobie pod chmurką?

Następne nieprawdziwe historie.
Miałem,sprzedalem,wywiozłem problemów i odmowy nie miałem. Zresztą tu nie ma znaczenia wpis do ewidencji czy nie i białe blachy ale lata i wartość. Składasz pismo, konserwator nie robi nikomu problemu i z tego co wiem nikomu jeszcze nie odmówili. Ewidencja zresztą to nie rejestr. Co do pytania kiedy nie garażujesz czy kiedy nie masz na remont co to kogo obchodzi. Z ciekawości możesz to nawet złomować. A jeśli chcesz to i wycofać z ewidencji.


Historie są prawdziwe, nie mówię, że od razu będą nas wszystkich łoić i zabierać wartościowe auta. Moja wiedza (sprawdziłem) trochę się zdezaktualizowała, ale do 2012r. jak auto na żółtych sprzedawałeś za granicę, to płaciłeś 25% daninę (od rynkowej wartości auta, lub sprzedaży - które wyższe) na rzecz skarbu państwa z tego tytułu... teraz jest to 100zł.

Osobiście jeden przegląd na dożywocie nie jest dla mnie żadną wartością, a żółte blachy jakoś mi nie leżą.

Jakbyś mógł mieć blachy kolekcjonerskie (jedne na kilka samochodów i do blach podpięte OC - bo nie da się kilkoma samochodami na raz jechać jednak samemu) to inna historia. Bardzo bym chciał wtedy, ale nie w tej postaci.


Pozdrowienia,
Konrad

--

'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
www.bearsgarage.pl
Autor RE: [K] 924 turbo ’79
kecaj73
Użytkownik

Postów: 1061
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.17
Dodane dnia 19-03-2021 08:52
Kondzi, proszę Cię...
Jakie daniny.... Jakie 25%...czyste internetowe bzdury.
Samochodów sprowadzonych, clonych, wpisywanych do ewidencji i sprzedawanych przerobiłem. Jeszcze raz Ci napiszę że ewidencja to nie rejestr i nie jest to magia problemów. Też już Ci pisałem że wywóz,, zabytku,, nie jest równoznaczny z wpisem do ewidencji, może być i na białe tablice lub wcale. Tu wyznacznikiem jest rok prod i wartość pojazdu.
Z ciekawości co do wpisu do ewidencji konserwatorzy posiłkują się rocznikowo 30 lat i więcej przesuwając granice z 25 lat, na moją interwencję zrobiono jednak okienko na 25 lat z tym że potrzebne są dwie opinie niezależnych rzeczoznawców.

Edytowane przez kecaj73 dnia 19-03-2021 08:54
Autor RE: [K] 924 turbo ’79
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 19-03-2021 20:18
Zgadzam się w 100% z kecajem. Sprzedając auto będące w EWIDENCJI konserwatora zabytków (czyli pewnie z 98% aut na żółtych blachach) należy go POWIADOMIĆ o tym fakcie pod rygorem kary administracyjnej. Powiadomić, nic poza tym. On to przyjmuje do wiadomości, pewnie dokonuje korekty (wykreślenia?) w ewidencji, to wszystko. Nie ma znaczenia kto jest nabywcą i do jakiego kraju auto jedzie. Nieco inaczej sprawa wygląda dla aut starszych niż 50 lat i o wartości (chyba) powyżej 10 kEUR. Wtedy, o ile się nie mylę, konserwator ma prawo pierwokupu, ale podobno, zgodnie z tym co powiedział mi rzeczoznawca, jeszcze się to nie zdarzyło.


_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy smiley
Strona 2 z 2 < 1 2