Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Mammoth
Użytkownik

Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 19-09-2010 20:06 |
|
|
Olo924 napisał/a:
pompa ham. 550 pln
przewody ham sztywne - robocizna + material ~ 700 - 1000 pln zalezy gdzie i jak zrobione
Trochę to naciągane. Chyba nie znam nikogo kto by kupował nową pompę hamulcową za pół tysiaka, w sytuacji kiedy koszt regeneracji to raptem kilkanaście zł, a przewody można zrobić własnoręcznie. I mamy prawie 1.5tysia w kieszeni. Chyba, że ktoś ma dwie lewe ręce, boi się wybrudzić i z każdą pierdołą dzwoni po lawetę i mechanika - wtedy ja bym koszt całości pomnożył kilka razy,bo takich można doić z kasy.
Filip napisał/a:
Natomiast Mammoth fajnie że się wypowiedziałeś bo szukam uszczelki targi. Od golfa jest taki sam profil tylko za krótka. W serwisie chcą ponad 500. Też będzie pasowała od żuka?
Mammoth napisał/a:
Uszczelka klaposzyby to chyba z żuka jest niemal identyczna. Dostępna za grosze. Chyba, że ta "większość" to uszczelka targi, z którą bywają problemy.
Filip napisał/a:
jak można go oszukiwać że częsci od żuka
Qbak napisał/a:
...uszczelka klaposzyby
(bagażnika  ). Różne mity krążą jeżeli chodzi o cenę w ASO (400-500zł?).
Ja z powodzeniem kupiłem do 3 aut uszczelkę "od drzwi Lublina" i jestem z niej bardzo
zadowolony. Koszt to 8zł za metr (potrzeba 5).
------------------------------------------------------------------------------------
Filip napisał/a:przednia szyba jest porysowana: 300 (niech będzie. jak nie znajdę to zgłoszę sie do Mammotha po zwrot różnicy jak w LeroyMerin ;-)
michal928 napisał/a:
Ewidentny lezak magazynowy ale w stanie Ok - oczywiscie nowa. Zaplacilem 300zl + 50 transport i mam szybe w domu i klopot z glowy.
zonabilka napisał/a:
2 tygodnie temu nabyliśmy w Pilkingtonie szybę przednią z zielonym pasem (bez antenki  ), za 370 zł.
------------------------------------------------------------------------------------
Filip napisał/a:amortyzatory: 760 (acha, sory: 60 byłbym zapomniał)
Mammoth napisał/a:
Temat powraca co jakiś czas - prawdopodobnie garbus od 30zł w górę jednak informacji pewnych na 100% brak
wron napisał/a:
garbus na bank tam przynajmniej katalog zamiennikow na stronce intercarsu tak twierdzi
miniver napisał/a:
Pamiętam, że kiedyś przy okazji dopasowywania części od garbusa ktoś zalinkował amortyzatory ze sprężynami. Jak widać w temacie na 924Board.org prawie idealnie pasują do 924
------------------------------------------------------------------------------------
Filip napisał/a:Mammoth! Ja się bardzo ucieszę jak podasz listę co pasuje z tych drogirz rzeczy to wszyscy na tym skorzystają.
Jakbyś poświęcił kilka minut na przeglądanie forum to byś znalazł choćby ten temat:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=7&thread_id=3108#post_45865
Czepiłeś się uszczelki targi, że będzie pasowała z Żuka (co by mnie nawet specjalnie nie zdziwiło). Zauważ, że przy okazji swojej wypowiedzi zaznaczyłem, że faktycznie z tą uszczelką mogą być problemy. Nie powiedziałem, że z czegoś pasuje więc o co Ci chodzi?
Do tego nazywasz mnie oszustem?! Na jakiej podstawie? Wygląda na to, że podstawą jest Twoja niewiedza i ignorancja. Powyżej masz cytaty osób, które wypowiadały się w różnych tematach. To też Twoim zdaniem są oszuści? Myślisz, że nie mam co robić , tylko zmyślać jakieś historie i robić innym nadzieje na tanie części? Wszystkie informacje jakie podaję - znajdują się na tym forum. To, że ktoś jest leniwy i nie chce mu się poświęcić kilku chwil aby znaleźć przydatne informacje.. to już nie mój problem.
Powiem więcej - Większość części można by było dopasować z innych aut i sporo zaniżyć koszty, ale dlaczego tylko ja mam robić listę takich zamienników? Tutaj niestety mało osób dzieli się takimi informacjami, a szkoda.
Zauważ, że nie mam już 924, a mimo wszystko staram się pomagać innym. W tej chwili widzę, że to i tak strata mojego czasu, bo trafi się taka osoba jak Ty i jeszcze wymaga odemnie abym szukał tanich alternatyw. To Ty potrzebujesz czy ja? Nie zamierzam marnować więcej czasu na Ciebie, tylko dlatego, że jesteś leniwy i nie chce Ci się szukać informacji, które są Tobie akurat potrzebne.
ps.
Przy okazji mimo wszystko zapraszam zainteresowanych do aktualizacji tematu o zamiennikach:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=7&thread_id=3108#post_45865
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Edytowane przez Mammoth dnia 19-09-2010 20:07 |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Olo924
Użytkownik

Postów: 4811
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 19-09-2010 20:50 |
|
|
Mammoth napisał/a:
Olo924 napisał/a:
pompa ham. 550 pln
przewody ham sztywne - robocizna + material ~ 700 - 1000 pln zalezy gdzie i jak zrobione
Trochę to naciągane. Chyba nie znam nikogo kto by kupował nową pompę hamulcową za pół tysiaka, w sytuacji kiedy koszt regeneracji to raptem kilkanaście zł, a przewody można zrobić własnoręcznie. I mamy prawie 1.5tysia w kieszeni. Chyba, że ktoś ma dwie lewe ręce, boi się wybrudzić i z każdą pierdołą dzwoni po lawetę i mechanika - wtedy ja bym koszt całości pomnożył kilka razy,bo takich można doić z kasy.
nie znamy sie osobiscie ale znamy sie z tego forum jako milosnicy 924, wiec mozesz powiedziec ze juz znasz frajera z dwiema lewymi rekoma ktory wydal pół tysiaka na zakup nowe pompy ... wydałem bo chcialem ...
nie uznaje druciarstwa w sprawach zwiazanych z hamulcami ... moja sprawa i nie zycze sobie komentowania tego ...
może można mnie doic z kasy, może nie można, może poprostu pompę miałem już w takim stanie że się jej nie dało regenerować, nie opłacało się regenerować, nie chciałem jej regenerować, miałem na zbyciu pół tysiaka(*)
(*) - nie potrzebna skreślić, lub inaczej wybrać właściwy wariant,
Widzisz Mammoth wiem ile wydałem na remont ukłądu hamulcowego w moim aucie - lub jak kto woli na odbudowę i nie uważam że jestem frajerem z dwiema lewymi rękoma tylko że zrobiłem to pożądnie bez druciarstwa i mam to zrobione tak że na najbliższe 10 lat mam z tym spokój ... fakt że nie zrobiłem tego jednorazowo tylko w kawałkach ok, trwało to ok roku, ale nie zmienai to faktu że mam kompletny nowy układ hamulcowy i to mnie cieszy a że kosztowało to 2,5 kpln - trudno hobby jak każdy tu wie jest drogie ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Edytowane przez Olo924 dnia 19-09-2010 21:11 |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
graba001
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Piotrków Tryb.
Data rejestracji: 07.09.10 |
Dodane dnia 19-09-2010 21:48 |
|
|
ale koledzy po co te zbędne kłutnie i wyzwiska, założyłem temat bo chciałem sie dowiedzieć co nieco o aucie które mam w planach kupić, dlatego też zarejestrowałem sie na tym forum, a wy zamiast pokazać klase forum (no bo jak auto z klasą to raczej byle kto takiego auta nie kupuje) to sypiecie na siebie wyzwiskami. Nie chce sie tu mieszać żadne kłutnie, tylko dowiedzieć troche przydatnych informacji, chociaż i tak już sie dużo dowiedziałem ża co wielkie dzięki. |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Mammoth
Użytkownik

Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 19-09-2010 22:45 |
|
|
Oj Olo.. Napewno nie nazwałbym Ciebie frajerem i nic takiego nawet nie przeszło mi przez myśl. Nie popadajmy w skrajności. Każdy robi tak jak potrafi i zgodnie z własnymi możliwościami (oraz zasobnością portfela). Kolega Graba001 pyta o koszt i dobrze byłoby wskazać inne możliwości niż tylko autoryzowany serwis. Faktem jest, że auto dosyć wiekowe będzie wymagało wielu napraw i ciągłego dofinansowywania, ale posiadając trochę umiejętności można wydatki sporo obniżyć, a jednocześnie nie zbliżać się do poziomu nazywanego "druciarstwem".
Przy 924 mamy nadal sporo opcji i w zależności od chęci/umiejętności/grubości portfela możemy opierać się na częściach używanych, nowych, zamiennikach czy też regenerowanych a nawet replikach. Rozpiętość cenowa jest naprawdę spora i chyba warto wskazywać innym różne możliwości i przedstawiać sytuację z kilku punktów widzenia? Co i jak ktoś robi to już kwestia indywidualna.
Więc Olo wybacz jeśli Ciebie uraziłem, bo napewno nie miałem takiego zamiaru.
Graba001.. spokojnie. Nikt tu nikogo nie wyzywa. Masz pytania - pytaj. Warto też przeszukać forum, bo jest naprawdę ogromnym zbiorem wiedzy na temat 924 i można tu znaleźć chyba wszystko o tym aucie.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
rys
Użytkownik
Postów: 1107
Miejscowość: Wawa
Data rejestracji: 21.06.09 |
Dodane dnia 20-09-2010 00:08 |
|
|
to z mojej ropuchy, sztywne nie byly wymieniane, koszt sztywnych miedzianych w fabryczce w pruszkowie to okolo 250 zlotych, namiary juz podawalem na forum.
Hamulce:
Nowe tarcze, klocki (ATE/Lucas) przod wraz z regeneracja zacisków oraz nowymi przewodami
Nowe bębny, szczęki (ATE/ATE) tył wraz z nowymi cylinderkami oraz nowymi przewodami
Ceny: tarcze 368 zlotych, klocki 60, bębny 212, szczęki 200, przewody hamulcowe 120, cylinderki hamulcowe 80, zestawy do regeneracji hamulcow (autofren)78 RAZEM 1,118 złotych
|
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Bluebird Tomek
Użytkownik

Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 20-09-2010 09:16 |
|
|
Mammoth napisał/a:
Zauważ, że nie mam już 924, a mimo wszystko staram się pomagać innym. W tej chwili widzę, że to i tak strata mojego czasu
Mammoth - pisz jak najwięcej - ja zawsze bardzo chętnie czytam Twoje posty, nie dość, że masz "łeb jak sklep" i pamiętasz całą zawartość forum to jeszcze piszesz bardzo składnie i rzeczowo. Myślę, że nie tylko przeze mnie Twój zapał do pomocy innym jest zauważony.
|
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Filip
Użytkownik

Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 20-09-2010 11:12 |
|
|
Mammoth! W żadnym, wypadku nie nazwałem Cię oszustem. Ok, wyszło niefortunnie bo w jednej wypowiedzi znalazła się taka "ogólna odezwa" żeby byc szczerym co do potencjalnych zagrożeń.
W żadnym wypadku nie traktuj mojej wypowiedzi osobiście bo ja Cię nie atakuję ani nie wyzywam tylko się spieram i moge się mylić. Jeśli Cię uraziłem to przepraszam.
I tak np. jak faktycznie podejdą amorki od czegoś tam to osobiscie odszczekam. Tak jak z hamulcami: przesadziłem z tymi 2 tysiącami ale przynajmniej zostalo to skrupulatnie podliczone że jak pompa nie pójdzie to 1000 starczy. |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Bluebird Tomek
Użytkownik

Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 20-09-2010 11:32 |
|
|
Co do amorów to według opisu w aukcji http://allegro.pl/vw-garbus-1303-typ-3-amortyzatory-tyl-i1233573043.html pasują do Porsche 924. Ale czy to prawda to musiałby się odezwać ktoś kto je montował.
Próbowałem poszukać ich w jakimś katalogu MAGNETI MARELLI, ale nie znalazłem.
|
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Olo924
Użytkownik

Postów: 4811
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 20-09-2010 12:55 |
|
|
przednie - czyli wklady do kolumn magneti marelli pasuja - wiem bo mam; tylne tez kupilem i wyrzucilem do kosza bo nie pasuja; ale jesli chodzi o budzetowe rozwiazanie, nie do scigania sie, to ja mam kayaby, pasuja i sa ok, tylko ze nie jest twardo tak zeby plomby wypadaly ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Edytowane przez Olo924 dnia 20-09-2010 13:03 |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Mammoth
Użytkownik

Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 20-09-2010 14:17 |
|
|
Niedługo chyba trzeba będzie założyć temat "Wybacz mi" 
Filip. Nie ma o czym mówić. Każdy wypowiada się na podstawie jakichś własnych doświadczeń. A że bywają pewne kwestie sporne (które mogą wynikać z niewiedzy, innego doświadczenia czy 100 innych powodów) - po to jest forum aby rozwiewać wszelkie wątpliwości. O ile można dojść do ciekawych wniosków i poszerzyć wiedzę, to i burzliwa wymiana zdań ma sens.
Bluebird. Dzięki za miłe słowo. Zazwyczaj staram się wypowiadać rzeczowo i w miarę sensownie.
Co do amortyzatorów (oraz wielu innych elementów typu "zamiennik" ) i wymiany doświadczeń jest pewien problem. Mogę się mylić, ale jakoś trudno mi uwierzyć, że nikt na tym forum nie próbował chociażby przymierzyć np. amora z garba. Choćby w celu weryfikacji tego "mitu". Problemem o którym wspomniałem, może być fakt, że ludzie nie chcą się w tych tematach wypowiadać z obawy przed krytyką bardziej zagorzałych fanów oryginalności czy osób ścigających się na różnych imprezach.
Ja z oczywistych względów niestety nie mam możliwości sprawdzenia czy dany element będzie w 100% kompatybilny.
Podsumowując i wracając do pytań jakie zadał Graba001. 924 daje sporo możliwości jeśli chodzi o wybór i koszt części. Jak sam widzisz różnice bywają spore. Trudno jest określić dokładnie koszt utrzymania tego auta. Wszystko zależy od jego stanu w chwili zakupu. Obecnie mamy jeszcze jako taki wybór między przeróżnymi częściami, jednak trzeba się liczyć z tym, że z biegiem czasu będzie z tym coraz trudniej (między innymi z tego powodu sam zajmuję się powolną produkcją części do 924/944). Na dzień dzisiejszy można się zmieścić w niezbyt wygórowanych kwotach, jednak nie zmienia to faktu, że 924 bez większego problemu może pochłonąć choćby i 20tysi.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Edytowane przez Mammoth dnia 20-09-2010 14:17 |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
graba001
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Piotrków Tryb.
Data rejestracji: 07.09.10 |
Dodane dnia 20-09-2010 20:17 |
|
|
no to sie mówi trudno, najwyrzej jak trafie na jakieśpadło już zajechane i zmęczone przez użytkowników to będzie więcej stało jak jeździło i w miare możliwości stopniowo będą robione naprawy itp |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Filip
Użytkownik

Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 21-09-2010 09:43 |
|
|
Nie będzie aż tak źle :-). Ja odkąd miałem kasę przymierzałem się 3 lata i w tym czasie objerzałem sporo "szpachli". Pewnego popołudnia znalazłem ogłoszenie, wiedziałem, że to to i że okazja i o 5:30 rano następnego dnia byłem już po drugiej stronie Polski i odrazu jak go zobaczyłem, wiedziałem że prosiak bedzie mój.
Moim zdaniem najważniejszy jest stan karoserii bo to ona trzyma wszystko kupie. Resztę dopicujesz. Z tego co widziałem na allegro jest taki za 5800 czerwony. Jak dla mnie ten wygląda obiecująco.
Ile chcesz wydać na sam zakup? |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
graba001
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Piotrków Tryb.
Data rejestracji: 07.09.10 |
Dodane dnia 21-09-2010 22:17 |
|
|
ile chce wydać? ciężko odpowiedzieć na to pytanie bo wiadomo że jak naj mniej ale też bez przesady bo raczej ciężko za grosze bedzie kupić coś co będzie sie trzymało kupy, zamiar mam taki zeby odłożyć ok 8tyś i dopiero zacząć szukać, w polsce albo w niemczech moze sie coś znajdzie, wiadomo że jak wydam mniej to ordazu będe miał też kase żeby troche podreperować autko odrazu, tzn to co trzeba zrobić po zakupie czyli rozrząd itp |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
przemek84
Użytkownik

Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 21-09-2010 22:22 |
|
|
to czerwone ja bym sobie darowal,strasznie przekoloryzowany jak i sama jego historia mocno naciagana. Jak chcesz cos z ekstra karoseria to tym bardziej spasuj bo raczej sie przeliczyc.
8K na 924 2.0 jako baza do podszykowania jak najbardziej i takiego planu sie trzymaj spokojnie czekajac na cos naprawde dobrego na necie/z forum.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Qbak
Użytkownik

Postów: 7489
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 22-09-2010 01:25 |
|
|
To w takim razie kolejna przydatna informacja przed zakupem (a i nawet po):
W 924 rozrząd wymienia się dopiero jak pasek strzeli (może to akurat lekka przesada).
Silnik jest bezkolizyjny. Sam rozrząd kosztuje jakieś 100zł, może nawet da się kupić
taniej. Są takie przypadki gdzie silnik jest już kolizyjny, ale to jacyś wariaci co sobie
silniki niszczą tak mają 
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
924 CUP
Tor Poznań 2:04,992 |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
graba001
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Piotrków Tryb.
Data rejestracji: 07.09.10 |
Dodane dnia 22-09-2010 19:01 |
|
|
napewno jak coś znajde to pierw podeśle link na forum żebyście wy ocenili, bo może to ktoś z forum, albo jakiswasz znajomy będzie miał do sprzedania :-D
czemu rozrząd wymienia sie dopiero jak pasek strzeli? nie można wymienić odrazu po zakupie? |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
przemek84
Użytkownik

Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 22-09-2010 19:20 |
|
|
qbak z tym paskiem raczej tak z przymrozeniem oka napisal . Pasek wymieniaj co 5lat a jak peknie to nic sie nie stanie - jak wyzej wspomniano - silnik bezkolizyjny = w razie urwania paska nic sie z nim nie stanie. Po kupnie nie ma koniecznosci odrazu jego wymiany,naciesz sie chwilke autem a potem zacznij przy nim dzialac 
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
graba001
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Piotrków Tryb.
Data rejestracji: 07.09.10 |
Dodane dnia 22-09-2010 19:57 |
|
|
co 5 lat? a nie co 100kkm? z tego co wiem to w większości aut sie co tyle wymnienia 
Fiat Uno '93 1.1 60s 
Porsche 924 '80 czrny |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Olo924
Użytkownik

Postów: 4811
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 22-09-2010 20:27 |
|
|
mam kumpla u ktorego 100 kkm nastepuje co 1,5 roku srednio i nie czeka do tego az pasek bedzie mial 5 lat ...
czy to nie powinno brzmiec raczej co 90-100 kkm lub co 5 lat w zależności co nastąpi wcześniej ???????
Graba001 a ile chcesz wydac bo tu na forum znalazly by sie jakies dwa do sprzedania ze swierzo wymienianymi (cztaj nie dawno wiekiem i przebiegiem) rozrządami ale raczej nie w klasie do 5 kpln, raczej trzeba by to oceniac w kategoriach "wyjazd taksówka w sobotę wieczór poza granice strefy" czyli licznik * 3 a moze nawet *4
ps. chyba ze odszukasz kontakt do niejakiego Porsza - własciciela i głownego machera w Porsche Centrum Białołęka (zupełnie przypadkowa zbierzność nazwy z PC Warszawa, ale proszę nie mylić z nimi), u niego znajdziesz zapewne całkiem spory wybór samochodów w różnych kategoriach cenowych ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Edytowane przez Olo924 dnia 22-09-2010 20:29 |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
przemek84
Użytkownik

Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 22-09-2010 20:27 |
|
|
to b.roznie bywa,sa auta w ktorych wymienia sie po raz pierwszy pasek przy 100-120tys a nastepny po 80tys,sa takie gdzie sie wymienia jeszcze inaczej, Porsche ogolnie przy wszystkich modelach przedniosilnikowych producent zaleca 3lata lub 40-45tys mil (60tys km). Ja sam wymieniam tzn bede wymienial co 5lat lub 50tys (tego drugieg kryterium to raczej nigdy nie wyjezdze w tak krotkim czasie ).
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|