Autor |
przydatne informacje przed zakupem |
graba001
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Piotrków Tryb.
Data rejestracji: 07.09.10 |
Dodane dnia 14-09-2010 20:50 |
|
|
Witam!
jak był już taki temat to z góry sory, ale nie rozgryzłem jeszcze do końca forum i możliwe że gdzieś mi sie przeoczyło.
Tak jak już pisałem w powitalni mam zamiar w niedługim czasie kupić 924. I teraz mam do was kilka pytań:
1. Wiem że jest silnik 2.0 125KM, są jeszcze jakieś wersje/odmiany tego 2.0? większy nie wchodzi w gre bo i tak będe OC spore płacił z racji wieku 
2. Czy są problemy z dachem (przeciekanie ipt) w wersji targa?
3. Duże są koszty utrzymania?
4. Czy jest awaryjne? Jak tak czy są jakieś usterki które systematycznie dręczą ten model?
5. Jakie jest orientacyjne spalanie?
6. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Mammoth
Użytkownik

Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 14-09-2010 21:13 |
|
|
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=398#post_3215
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
graba001
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Piotrków Tryb.
Data rejestracji: 07.09.10 |
Dodane dnia 14-09-2010 21:30 |
|
|
wielkie dzięki  |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
przemek84
Użytkownik

Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 14-09-2010 21:38 |
|
|
w temacie do ktorego link podal mammoth nie ma odp.na wszystkie twoje pyt wiec tak w skrocie.
1. Z osiagalnych ze tak powiem to masz jeszcze do wyboru 924 turbo(carrere GT ,GTS to b.duze pieniadze wiec domyslam sie ze z racji wieku jeszcze takimi nie dysponujesz)
2. Czasami sa problemy z przeciekaniem ale to raczej zerowe koszta naprawy(slabo udroznione rurki odprowadzajace wode)
3. o rany temat rzeka nie ma zasady,ogolnie jest to zdecydowanie najtansze Porsche w utrzymaniu (mowa o wolnossacym 2.0)
4. loteria, mozesz kupic auto bardzo zadbane ktore sie rozkraczy po 2tys km a mozesz i takie ktorym zrobisz 50tys bez zadnej wiekszej awari. Usterkowosc jest spora - bardzo czesto cos niewielkiego sie posypie i bedziesz musial troszke sie przysiasc i to zrobic/ew.wymienic.
5. Jak trafisz na dobrze wyregulowanego k-jeta to hmmm 8 w trasie ?ok.11-12w miescie.
6. Temat rzeka 
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Qbak
Użytkownik

Postów: 7489
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 14-09-2010 22:16 |
|
|
2. Czy ja wiem czy tylko zwykłe udrażnianie wystarczy? Często trzeba kupić nową
uszczelkę, na co i tak mało osób się decyduje (cena dość wysoka - 500zł)
3. Teoretycznie najtańsze, ale ostatnio się zastanawialiśmy nad tym. Eksploatacja
faktycznie jest tania, ale jak zauważył Przemek często coś pada. Jeżeli z każdą
taką usterkę będziesz jeździł do mechanika to koszta utrzymania mogą być nawet
wyższe niż 924S/944. Jak będziesz robił półśrodkami to w sumie mogą być jeszcze
wyższe.
5. U mnie pali 10 wszędzie, czy miasto czy trasa (choć bywały i rekordy 7l/100km
w trasie).
6. Na to czy kupujesz z kimś kto takie ma, a i tak może się coś wysypać 
Ja bym zwrócił uwagę na oryginalność auta, bo wtedy łatwiej naprawiać i taniej
jak już coś się posypie.
Trochę pesymistycznie zabrzmiało, no ale nie pytałeś o przyjemność jeżdżenia 
Dodam tylko, że jeżeli będziesz jeździł na imprezy sportowe, to awaryjność
auta się podniesie, ale w motosporcie każde auto dostaje niezły wycisk.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
924 CUP
Tor Poznań 2:04,992 |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
graba001
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Piotrków Tryb.
Data rejestracji: 07.09.10 |
Dodane dnia 14-09-2010 22:43 |
|
|
hehe... no co do napraw to akurat nie mam zwyczaju, ani potrzeby jeździć do mechanika, sam lubie grzebać przy autach a i mechanik jest w domu (ojciec) to zawsze pomoże jak cośsie nie umie tak że częste naprawy jakiś drobnostek mnie nie przerażają, w sumei nawet domyślam sie że tak będzie bo no autko swoje lata ma :-)
o przyjemniość jeżdżenia nawet nie pytam bo domyślam sie że jest duża mimo tego że niby jest słabe wyciszenie, a właśnie prawda to z tym wyciszeniem? bo gdzieś kiedyś czytałem o tym 
o imprezach sportowych żeby jeździć prosiakiem nie ma mowy, to auto będzie doprowadzone do stanu fabrycznego, moze nie odrazu, ale będzie remoncik kapitalny do sportu w przyszłości mam plany na inne auto, ale wiadomo ze autem do jazdy na codzień (takie są zamiary do 924) nie zrobi sie szczególnych wyników, dlatego trzeba będzie nad czymś innym pomyśleć |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Qbak
Użytkownik

Postów: 7489
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 14-09-2010 23:02 |
|
|
Najlepiej nad drugim 924 
W aucie jest dość głośno za sprawą silnika, który do najcichszych nie należy, ale
chyba dzięki temu 924 jest bardziej rasowe. Dużo rzeczy potrafi tak hałasować.
Trzeba by zapytać Adama który ma 924 w stanie niemalże jak z fabryki jak się
jeździ jeżeli chodzi o ilość decybeli w środku.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
924 CUP
Tor Poznań 2:04,992 |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
graba001
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Piotrków Tryb.
Data rejestracji: 07.09.10 |
Dodane dnia 15-09-2010 07:56 |
|
|
hehe... no to jak silniczek tylko w środku słychać to luzik, już zaczyna mi sie coraz bardziej to podobać
tylko mam nadzieje że nie ma trzeszczących plastików itp |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Bluebird Tomek
Użytkownik

Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 15-09-2010 10:31 |
|
|
"tylko mam nadzieje że nie ma trzeszczących plastików"
Podejrzewam, że Twój pierwszy kontakt z 924 na żywo zweryfikuje wiele Twoich nadziei Szczególnie jeśli oczekujesz, że w 30 letnim aucie o sportowym charakterze nie będą trzeszczeć plastiki 
|
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Qbak
Użytkownik

Postów: 7489
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 15-09-2010 11:45 |
|
|
Jest i na to rozwiązanie, znalazł je jakiś czas temu Ciachu, nic nie skrzypi 
Im twardsze zawieszenie tym większe prawdopodobieństwo że będzie coś skrzypieć,
u mnie nie jest jakoś źle. Czasem coś przez jakiś czas poskrzypi a potem znów spokój.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
924 CUP
Tor Poznań 2:04,992 |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
pit
Użytkownik

Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 16-09-2010 09:31 |
|
|
Bluebird napisał/a:
"tylko mam nadzieje że nie ma trzeszczących plastików"
.. Szczególnie jeśli oczekujesz, że w 30 letnim aucie o sportowym charakterze nie będą trzeszczeć plastiki 
kurcze bo nie ma , ja byłem zdziwony ale u mnie jest cicho jak w nowym,«adne plastiki nie trzeszczæ .przy rozkrs64;caniu kilku detali okazało sie «e niemal pod ka«dym elementem jest filcowa podkładka .U was tak nie ma. Podkładki u mnie wygls64;dajæ na org i rozmieszczone sæ logicznie.Møj rocznik to 84 czy ktos te« tak ma_
|
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Bluebird Tomek
Użytkownik

Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 16-09-2010 09:49 |
|
|
Jak jadę prostym asfaltem to oczywiście nic nie trzeszczy bo czemu by miało trzeszczeć. Ale jak jadę po dziurach to mimo, że mam te filce to i tak plastiki czasem skrzypią. I na pewno nie powiem, że jest tak cicho jak w nowym, bo często mam okazję jeździć w miarę nowymi autami i jest tam zdecydowanie ciszej. No, ale dla mnie to akurat nie problem bo kupując 924 nie szukałem auta cichego i komfortowego.
|
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
pit
Użytkownik

Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 16-09-2010 19:14 |
|
|
to prawda auto musi miec trochę zycia w sobie,też takie lubię ,może faktycznie z tymi nowymi autami to troche przesadziłem ale generalnie w kwestii plastikøw jest ok.
A co do wątku przydatne informacje to długo przyzwyczajałem się do nisko umieszczonej kierownicy,mam wzrostu 185cm i było troche inaczej niż w innych autach ale dla mnie i tak fajnie
Edytowane przez pit dnia 26-09-2010 23:58 |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
graba001
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Piotrków Tryb.
Data rejestracji: 07.09.10 |
Dodane dnia 16-09-2010 21:42 |
|
|
hehe.. no dzięki za każde info oczywiście to że piszecie że plastiki zatrzeszczą, troche sie psuje i inne negatywne rzeczy nie zraziło mnie. I tak prawde mówiąc byłem na to przygotowany. Teraz to tylko czekać na $$ i jak najszybciej kupić 924 |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Filip
Użytkownik

Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 19-09-2010 07:12 |
|
|
Cześć Kolego. Podaj maila to Ci wyślę artykuł o tym jak kupować 924. Sam go używałem podczas zakupu i powiem Ci , że po 3 latach doświadczenia z 924 wszytko co tam piszą to prawda.
Z mojej strony:
1. Silnik łatwo się przegrzewa więc zadbaj o termostat i wentylator chłodnicy
2. Deska rozdzielcza standardowo popękana
3. Jena z poduszek silnika to taka sprężyna która koroduje i pęka (jest obok kolektora wydechowego)
4. Prędkościomierz kaputt
5. Hamulce ale jakby nie hamulce ;-)
6. Warmup issue: silnik troche ciepły nie odpala zbyt łatwo
Więc tak: to powyżej to jest 6 pkt typowych i nie powinny Cię one zniechęcić do zakupu bo inaczej będziesz szukał długo albo będziesz musiał wyłożyć więcej kasy. To czego bym się wystrzegał to:
1. Rdza - 924 same z siebie nie rdzewieją i jak to się dzieje to był dzwon albo nikt nie dbał.
2. Wyrąbane hamulce - za generalny remont wrzucisz ze 2tys.
3. Amorki - sprawdź ceny na www.transaxle.pl
4. Porysowane szyby
5. Uszczelki - nie - większości nie dopasujesz z VW
6. Zniszczone fotele
Podsumowanie: jak zwykle ze starym samochodem sumujesz wymienione usterki, podliczasz ile Cię będzie kosztowało doprowadzenie do stanu akceptowalnego i porównujesz z ceną egzemplarza droższego ale lepszego. Co do twojego ostatniego posta: co nagle to po diable.
|
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Mammoth
Użytkownik

Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 19-09-2010 09:46 |
|
|
Filip napisał/a:
To czego bym się wystrzegał to:
1. Rdza - 924 same z siebie nie rdzewieją i jak to się dzieje to był dzwon albo nikt nie dbał.
30letnie auto bez rdzy to by chyba był jakiś fenomen. Cynk tak czy inaczej się utlenia i blachy wcześniej czy później rdza będzie chrupała. Nie wspominając już o progach, przeciekach wody do wnętrza auta od strony akumulatora czy wogóle od nadkola. To się sypie i nie ma na ten fakt mocnych.
2. Wyrąbane hamulce - za generalny remont wrzucisz ze 2tys.
Mógłbyś rozwinąć temat?
Tarcza 1szt licząc 170zł x 2 = 340zł
Klocki od 50zł na oś
Szczęki od 60zł oś
Komplet przewodów 200zł
Jeśli byłby problem z bębnami to po niewielkiej przeróbce pasują od garba - licząc 150zł sztuka x 2 = 300zł
Prawie tysiąc. Tobie wyszło 2.. coś pominąłem?
Temat powraca co jakiś czas - prawdopodobnie garbus od 30zł w górę jednak informacji pewnych na 100% brak
4. Porysowane szyby
Przednia nowa ok 300zł, bocznych nowych raczej nie dostanie, ale często np kompletne drzwi można kupić za 100zł. Tylna klapa to od 50zł w górę.
5. Uszczelki - nie - większości nie dopasujesz z VW
Hmm.. Nawet uszczelka głowicy pasuje z VW Transportera. Uszczelka klaposzyby to chyba z żuka jest niemal identyczna. Dostępna za grosze. Chyba, że ta "większość" to uszczelka targi, z którą bywają problemy.
6. Zniszczone fotele
Można kupić tanie pokrowce lub dać do tapicera. Tu już ceny zróżnicowane.
podliczasz ile Cię będzie kosztowało doprowadzenie do stanu akceptowalnego i porównujesz z ceną egzemplarza droższego ale lepszego.
Lepszego.. w którym i tak zazwyczaj na starcie pasowałoby wymienić amory/hamulce/rozrząd/sprzęgło. Mało kiedy trafia się naprawdę dofinansowane auto. A jak już się trafi, to cena zazwyczaj nie wypada atrakcyjnie na tle przeróżnych klamotów np z Allegro.
Moja rada: Chcesz kupić? Jesteś pewny, że dasz radę i nie zwątpisz przy byle awarii? Kupuj i się nie czaj. Poszukiwanie ideału to strata czasu. Kupujesz, robisz co trzeba i jeździsz. A taki co mu przeszkadza zużyty amortyzator czy bąbel rdzy - będzie szukał latami aż w końcu zrezygnuje. Rady typu "czekaj", "poszukuj", "nie spiesz się" są poprostu śmieszne i dają je ludzie, którzy już mają takie auto. Chcesz mieć Porsche? Nie ma się nad czym zastanawiać.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Marta
Użytkownik
Postów: 1010
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.06.06 |
Dodane dnia 19-09-2010 11:18 |
|
|
ekhm... to porszaki się kupuje rozumem?  
|
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Filip
Użytkownik

Postów: 290
Miejscowość: Sosnowiec
Data rejestracji: 26.02.08 |
Dodane dnia 19-09-2010 14:08 |
|
|
No tak. Ogólnie to faktycznie rozumem to się nie kupuje bo to pasja i to czasem kosztowna. Oczywiście Mammoth ma rację że jak wiesz że dasz radę to sie nie czaj.
Co do reszty wypowiedzi Mammotha: z hamulacami to może masz i rację chociaż ja wydałem na same częsci 600zł włącznie ze śrubami do piast na sam tył bo nie bawiłem się w przerabianie czegoś tam bo od hamulców może zależeć życie i oczywiście wszystko wymieniałem sam a nie w warsztacie. Uszczelkę głowicy, pasek rozrządu, napinacz i inne takie też mam LT więc nie bylo drogo - to fakt.
Natomiast Mammoth fajnie że się wypowiedziałeś bo szukam uszczelki targi. Od golfa jest taki sam profil tylko za krótka. W serwisie chcą ponad 500. Też będzie pasowała od żuka? Sory ale za 2 listwy przyszybowe dałem 270zł bo nie było szans z niczego dopasować. Co z tego, że pasuje termostat za 15zł jak za chwilę okazuje się, że poduszka skrzyni to 150zł używana i to tylko dzięki forumowiczom.
Własnie: zużyły mi się amorki. Za radą Mammotha zaraz kupię te od garbusa. Co za fuks: wydam 60 zł zamiast 700. A mało brakowało a bym na transaxle kupił. Czekam jeszcze na radę w sprawie tłumnika końcowego. Środkowy kosztował 60, a końcowy...?
Moja wypowiedź nie miała na celu odstraszyć nowego kolegi od zakupu bo to wspaniała zabawa i inwestycja która nigdy się nie kończy ale daje satysfakcję. Graba chce znać koszty to niech je sam podliczy ale z naszą pomocą niech będzie świadomy co ile kosztuje i od czego pasuje. Koszty znajdzie na transaxle.pl i na intercars. Kurcze: jak człowiek pyta o OC i ile pali to jak można go oszukiwać że częsci od żuka i pali 6.
Do meritum moje odpowiedzi dla Graby001:
1. Wiem że jest silnik 2.0 125KM, są jeszcze jakieś wersje/odmiany
tego 2.0? większy nie wchodzi w gre bo i tak będe OC spore płacił z racji wieku.
2.0 europejski jest spoko ten ze 125 PS.
2. Czy są problemy z dachem (przeciekanie itp) w wersji targa?
Uszczelka wygląda brzydko ale nie cieknie bo ma odwodnienie. No chyba że coś jest zatkane. Raczej nie ma strachu.
3. Duże są koszty utrzymania?
2.0 nie są duże. jakbym bardzo nie chcial dokładac i remontowac to bym oprócz baterii nic nie dołożył w ciągu 3 lat bo sie nie psuje. 2.5 i 2.7 to już będzie inna klasa cenowa.
4. Czy jest awaryjne? Jak tak czy są jakieś usterki które systematycznie dręczą ten model?
Nie jest awaryjne jeśli się wymienia co co ze starości padło. Ja nie boję się jechać nawet bardzo daleko. Unieruchomiło mi się tylko raz jak akumulator wysiadł :-).
5. Jakie jest orientacyjne spalanie?
najmniej 7,5 na trasie. kilkanaście w mieście (u mnie w chłodnie dni, 10km do biura 15/100)
6. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?
to już pisałem
Podam przykłady moich planowanych wydatków:
tłumnik tylny: 600 (chyba że dansk 1000 ale badam temat)
przednia szyba jest porysowana: 300 (niech będzie. jak nie znajdę to zgłoszę sie do Mammotha po zwrot różnicy jak w LeroyMerin ;-)
amortyzatory: 760 (acha, sory: 60 byłbym zapomniał)
nowe opony: liczę że samknę się w 800 bez odnawainia felg (stare mają bieżnik ale gdzieniegdzie parcieją)
uszczelka targi: 500 (ale najpierw sprawdzę w sklepie Żuka) ej, wogóle co to za cena za uszczelkę jakaś rzeźnia 500 nie dam tyle niech mnie pocałują.
prędkościomierz: to sam naprawię a jak nie to pewnie ktos z forum będzie miał niedrogo po znajomości
ciśnieniowe przewody paliwowe: nie wiem, bedę dorabiał ale liczę, że w 200 się zmieszczę
likwidacja wgnieceń na karoserii: uff, nie wiem
Mammoth! Ja się bardzo ucieszę jak podasz listę co pasuje z tych drogirz rzeczy to wszyscy na tym skorzystają. Ale nie chodzi mi o pierdoły za 30zł tylko ważne elementy bez których samochód nie przejdzie przeglądu.
|
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
szeryf
Użytkownik

Postów: 1142
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 19-09-2010 14:45 |
|
|
Ad. 1 Początkowo na rynek amerykański silnik był w słabszej wersji: 95KM, od 1977r 110 KM. Ale to za Wielką Wodą  |
|
Autor |
RE: przydatne informacje przed zakupem |
Olo924
Użytkownik

Postów: 4811
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 19-09-2010 17:56 |
|
|
Mammoth napisał/a:
2. Wyrąbane hamulce - za generalny remont wrzucisz ze 2tys.
Mógłbyś rozwinąć temat?
Tarcza 1szt licząc 170zł x 2 = 340zł
Klocki od 50zł na oś
Szczęki od 60zł oś
Komplet przewodów 200zł
Jeśli byłby problem z bębnami to po niewielkiej przeróbce pasują od garba - licząc 150zł sztuka x 2 = 300zł
Prawie tysiąc. Tobie wyszło 2.. coś pominąłem?
patrzac na strone sklepu Tomka i na własne doświadczenia zwiazane z remontem hamulców:
tarcza ham. 169 pln - szt = 338 pln komplet
klocki ham. 50 pln
bęben ham. 209 pln szt. - 418 komplet
przewod ham. 69 pln szt. - 138 komplet
przewod ham. tyl 49 szt - 98 komplet
szczęki 55 pln
pompa ham. 550 pln
przewody ham sztywne - robocizna + material ~ 700 - 1000 pln zalezy gdzie i jak zrobione
wychodzi jakby nie patrzec 2350-02650 plus robocizna plus płyn ham.
nie chce byc inaczej jak robisz kompleksowo wychodzi powyzej 2 kpln ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|