924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Wszystko o Porsche 924
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor porsche 924 turbo rallye
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 22-02-2008 20:35
Czy to błąd w reklamie Shella, czy naprawdę było rajdowe 924 turbo o pojemności skokowej 3000 ccm?


Don't panic!

miniver dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez miniver dnia 22-02-2008 20:36
8388751
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
max944
Użytkownik



Postów: 1219
Miejscowość: Ząbkowice Śląskie
Data rejestracji: 12.01.07
Dodane dnia 22-02-2008 22:55
Raczej nie smiley


Max944 ( Dominik )

Jest:
BMW 316ti '04, Mercedes S350 '04, Mini Cooper '05, Chrysler Sebring '09
Kiedyś było:
944 '86
924 '84
www.maxtour.pl
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 22-02-2008 23:33
te turbo ma ilosc koni identyczna z carrera GT albo o 1 wiecej(209 albo 210 ma 937...juz nie pamietam dokladnie).


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
ciachu
Administrator



Postów: 4087
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 23-02-2008 10:58
Ależ piękne zdjęcie! Uwielbiam takie wykopaliska archeologiczne..
Chyba nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy to chochlik drukarski, czy wersja 924 turbo rallye miała faktycznie rozwiercony silnik do 3l.. wszystko jest możliwe, bo pewnie to były unikatowe egzemplarze, tylko że wersja turbodoładowana z intercoolerem z 924 carrera GT miała taką samą moc z silnika 2litry - myślę, że pozostanie to tajemnicą na wieki i nawet w Shellu mięlibyśmy problem z uzyskaniem informacji smiley


www.924.pl
951 '88 284KM 421NM
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 23-02-2008 13:40
Super obrazek. Masz go w lepszej rozdzielczości?

Co do pojemności - ja obstawiam błąd w reklamie. Silnika 2.0 z LT-ka, moim zdaniem, nie da się "rozwiercić" do 3 litrów. Chyba, że użyto innego bloku silnika.
Największa konwersja o jakiej ja słyszałem to ok. 2.4l. Człowiek, który to robił, użył większych tłoków i innego wału korbowego (o większym skoku).

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 23-02-2008 15:27
Natknąłem się na to na e-bayu...

http://tinyurl.com/3ywjsk

Swoją drogą, trochę obciach się tak rąbnąć w reklamie...


Don't panic!
8388751
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
Sliwka
Użytkownik

Postów: 622
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 24-02-2008 21:37
No chyba że jakimś cudem adopcja z 944 S2 ??
1543383
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
igor
Użytkownik



Postów: 3869
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06
Dodane dnia 24-02-2008 21:51
widać na powiększeniu chyba kolektor dolotowy od 2.0


924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76


Edytowane przez igor dnia 24-02-2008 21:58
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 24-02-2008 22:38
Największa konwersja o jakiej ja słyszałem to ok. 2.4l. Człowiek, który to robił, użył większych tłoków i innego wału korbowego (o większym skoku).

pzdr
jacek(pilatus)[/quote]

czekaj czekaj
uzyl walu korbowego i wikszym skoku?
ale w takim ukladzie tloki by wyszly z bloku glowica nie wyobrazam sobie jak mozna uzyc walu o wiekszym skoku
chyba ze przedluzyl caly blok i zastosowal dluzsze tuleje cylindrow
mozna skrocic skok co zwiekszy ,aks. obroty ale zwiekszyc skok to brzmi dla mnie dziwnie smiley


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 25-02-2008 10:04
...a gdyby tak zastosować niższe tłoki, albo krótsze korbowody smiley
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 25-02-2008 18:59
sorry masz racje smiley
bedzie dzialac ale nie podniejsie to wtedy pojemnosci bo dkok tloka zalezy od dlugosci tulei w bloku


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 25-02-2008 20:36
- nizsze tloki spowodowalyby tylko zmniejsze sie kompresji i tym samym spadek mocy.

- krotsze korbowody to by moglo zadzialac ...w teori daje to mozliwosc zastosowania wiekszych tlokow i tym samym zwiekszenie kompresji a tym samym i mocy.




Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 25-02-2008 20:36
musisz sobie hades to narysować chyba żeby zrozumić... smiley

drobna poprawka. Przemku, chyba też musisz sobie to narysować...




Edytowane przez Damian dnia 25-02-2008 20:47
Damian
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 25-02-2008 21:20
hola hola
nie potrzebnie sie wstydzilem mialem racje za pierwszym razem
zastosowanie walu z wiekszymi wykorbieniami spowoduje oddalenie obu zwrotow wewnetrznego i zewnetrznego tloki beda sie wychylaly wyzej do gory i opuszczaly nizej na dol
jezeli sie zastosuje nizsze tloki to jezeli nie wyjda z tuleji na goze to wypadna z niej na dole
krotsze korbowody dadza to samo obniza punkt zwrotu zewnetrznego ale rowniez wewnetrznego
takie kombinagje udaja sie tylko przy silnikach chlodzonych powietrzem gdzie mozemy zmieniac dlugosc tulei cylindra
i co Wy na to? smiley


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 25-02-2008 21:22
no ale przeciez tak sie liczy kompresje...wymiar tloka do "miejsca" ktore zostaje w cylindrze....np. kompresja 10:1 oznacza ze objetosc toka jest 10x wieksza niz szczelina/miejsce ktora zostala pusta w cylindrze a w ktorej on chodzi.

Gdzies mam tez tabele kompresji w ktorej jest opisane o ile zwiekszy sie moc silnika jesl izwiekszymy kompresje o 0.5,1,1.5,2....


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 25-02-2008 21:40
stopien sprezania reguluje sie fazami rozrzadu -czasem otwarcia i zamkniecia zaworow, dla przykladu wolnossacy diesel ma 32:1 a turbodoladowany 19:1 przy takich samych tlokach
a wracajac do tlokow ten kto widzial tlok ten wie ze tloki i wal na siebie zachodza w tloku sa wyciete boki dlatego ze nawet w standartowo zestrojonym silniku tloki opuszczaja sie tak nisko ze ich czesc (ta ponizej piercieni) wychodzi z tuliei cylindra
przemku miejsce ktore zostaje w cylindrze na koniec suwu sprezania to tylko komora spalania tlok niemalze dotyka do glowicy


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley


Edytowane przez hades307 dnia 25-02-2008 21:43
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 25-02-2008 21:49
a teraz wyjmujemy karteczki, ołówki i nożyczki i:
- wycinamy spory prostokąt, np formatu B5 - to będzie nasz celinder
- wycinamy mniejszy (najlepiej o połowę) od B5 prostokąt - to będzie nasz tłuk
- na mniejszym prostokącie rysujemy np w połowie długości kółko - to będzie oś sworznia
Kładziemy mniejszy prostokąt na większym i wykonujemy ruchy mniejszym symylujące pracę tłoka. Ruchy te powinny być posuwisto zwrotne z szczególnym naciskiem położonym na ich symetrię. Tzn. Wybieramy sobie jakiś skok i dzielimy go na pół (to będzie promień wykorbienia) i wokół tej połówki suwamy. Góra, dół, góra, dół...
Narazie proste.
Teraz bierzemy nożyczki i UWAGA WAŻNE! Obcinamy tłok nad i pod sworzniem o... ileś tam (ale tak żeby było jeszcze "ciało"smiley. Teraz ponownie wykonujemy ruchy jak wyżej wokół tego samego punktu.
Co widzimy? Ano, że w zwrotach zewnętrznych naszego papierowego tłoka mamy jeszcze sporo cylindra do wykorzystania.
Jak to robimy? np wydłużamy korbowzwód, albo promień wykorbienia

Prościej nie umim smiley


Damian
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 25-02-2008 22:03
no nie
a jednak
macie racje
mozecie mi wpisac do dzienniczka lacza z geometrii
smiley


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 25-02-2008 22:03
hades307 napisał/a:
stopien sprezania reguluje sie fazami rozrzadu -czasem otwarcia i zamkniecia zaworow, dla przykladu wolnossacy diesel ma 32:1 a turbodoladowany 19:1 przy takich samych tlokach

To jest niestety ogromnie ryzykowna wypowiedź, rzekłbym nawet niefortunna... Szczerze radzę nie sugerować się większością zagadnień "technicznych", które można znaleźć w necie, na różnych forach itp...
Lepiej sobie wypożyczyć jakąś książkę o budowie silników choćby dla technikum, a potem... brylować w towarzystwie smiley
Chciałbym się wytłumaczyć smiley Ja się nie czepiam, tylko ubolewam i się umartwiam. Bo w necie niestety na 90% informacji 5 % jest prawdziwych a pozostałe 5% to tzw. "prawda ekranu" smiley
Sorki bez urazy, na prawdę się nie czepiam. Nie bijcie.
AAAAAłłłłłaaaaa smiley


Damian
Autor RE: porsche 924 turbo rallye
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 25-02-2008 22:21
ta wypowiedz nie pochodzila z ney
moj ojciec jest technologiem silnikow spalinowych



1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Strona 1 z 2 1 2 >