924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Wszystko o Porsche 924
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Zakup chłodnicy oleju w UK
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 11-10-2007 12:11
Przymierzam się do takiego sprzętu:

http://tiny.comm.pl/?xQ

Ponieważ będę miał to kupione w UK i będę miał transport do Polski (zwykła wysyłka do Polski byłaby nieopłacalna) informuję jak by ktoś coś z tych sprzętów również chciał coś zamówić.

Zakup samej podkładki pod filtr oleju z termostatem i złożenie reszty w Polsce też jest jakimś pomysłem. Podstawka z termostatem ok 40 funtów by kosztowała. Aha, filtr oleju trzeba by wynaleźć do tego krótszy bo pewnie oryginalny się nie zmieści.

Edytowane przez juras dnia 11-10-2007 12:19
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
ciachu
Administrator



Postów: 4085
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 11-10-2007 12:57
a ile ta przyjemność w całości by kosztowała? w pln..
niestety nie mam czasu zagłębić się w temat, bo siedzę w pracy..


www.924.pl
951 '88 284KM 421NM
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 11-10-2007 15:40
Za zestaw: 99 gbp + 19.99 gbp za termostat + 14.99 gbp przesyłka w UK. Funt kosztuje ok 5.50 PLN. Gdybym miał kupić jeden zestaw wychodzi ok 740pln.
Zapytam jeszcze jak wygląda przesyłka w przypadku więcej niż 1 sztuki.

Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 12-10-2007 09:30
przepraszam za pytanie , ale co da zastosowanie takiej chłodnicy ?

p.s.
w przyszlym roku mam plan "podnieść" bialego 924 i wstawic do niego turbine lub kompresor, narazie zbieram dane i wiedze


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
4938237 www.agito.pl
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 12-10-2007 10:12
To że olej w wysokiej temp robi się rzadszy, spada nieco ciśnienie oleju (które i tak jest w 924 niskie), szczególnie podczas katowania auta na imprezach jak PCP. Przy chłodnicy oleju w cywilnym aucie podobno podczas wymiany oleju widać, że olej jest mniej "zużyty". Chociaż przy ilości oleju dolewanego do 924 nie sądzę żeby akurat to dało się zauważyć... smiley

Na zlot w Poznaniu założyłem zimniejszy termostat 82 stopnie. I ciecz chłodząca trzymała się w normie a jednak zauważyłem, że ciśnienie oleju po dłuższej jeździe na autostradzie spada o co najmniej 0.5 bar.

A tak w ogóle silnik z kompresorem / turbiną można się spodziewać że będzie wydzielał dużo więcej ciepła.

Edytowane przez juras dnia 12-10-2007 10:14
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 12-10-2007 10:49
całkiem ciekawe wykonane
może warto się zastanowić czy nie zapłacić 7 funtów wiecej za większy rozmiar. Szczególnie jak planuje się wpakować turbinę.
juras zastanawiam się czy się nie dołączyć, a może warto wykonać coś takiego u nas - nie wygląda to skomplikowanie(o ile to zdjęcie to właśnie ten zastaw)
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 12-10-2007 12:14
Zestaw prawdziwy jest taki sam jak na zdjęciu ale inne końcówki.

Problem jest w tym, że w za przeproszeniem Polsce nie ma opcji kupienia podkładki pod filtr. Tzn. jest w JC Auto gotowy zestaw ale kosztuje chyba 850 pln i to jeszcze zdaje się badziew bez termostatu.

A nie chce mi się rzeźbić jak Piłatus. Mimo tego, że będzie to pewnie wszystko działać to ilość pracy w to włożonej jest niemała.
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 12-10-2007 12:49
przekonałeś mnie
wpisuję się na listę ale chyba dołożę 7 funtów na większy rozmiar(oczywiście z termostatem)
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 12-10-2007 14:05
Ja też bym się dołączył, ale na razie cierpię niedobór pieniędzy...

W naszym kochanym kraju trzeciego świata trudno byłoby złożyć taki zestaw - a jeśli nawet by się udało, to dużo drożej, bo ludzie tu pazerni.. Te 600 zł to nieduża suma za taki zestaw. Obserwuję aukcje tego człowieka od jakiegoś czasu i jedno, co mnie niepokoi, to że kiedyś chwalił się w opisie, że chłodnica jest firmy MOCAL, a teraz już chyba tego nie robi - tak mi się przynajmniej wydaje..

Anyway, świetna sprawa na tor i na codzień. Czekam na opisy doświadczeń z montażem i użytkowaniem smiley


Don't panic!
8388751
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 12-10-2007 19:57
Jak Juras napisał, ja składałęm samodzielnie klocki zestawu, a część z nich dorabiałem. U mnie akurat istniała potrzeba przeniesienia filtra oleju w inne miejsce, bo nie mieścił się z nowym wydechem, więc podstawka pod filtr tym bardziej odpadała. Tym niemniej - gdybym nie musiał przenosić filtra oleju to, z obecnym doświadczeniem, bez wahania wydałbym 700-800 zł za zestaw plug&play.
Zrobienie tego samemu porządnie kosztuje mnustwo czasu i energii, a i pieniądze wcale nie wyszły wiele mniejsze. Same końcówki i króćce do węży kostowały mnie ok 100 zł. węże i zakucie końcówek to 230 zł (co prawda było by taniej gdybym chciał zwykły wąż zbrojony gumowy, ale pokusiłem się o telonowe w nierdzewnym pancerzu smiley ). Używana chłodnica z termostatem od VW Golfa GTI (na prawdę nieduża) to ok 200 zł z przesyłką. Do tego dorobienie mocowań, podstawki pod filtr (u mnie ma ona nieco inną formę) itp to kolejne pieniądze na materiał i spawacza (i ocynk). Na prawdę nie warto jeśli moża mieś to samo, fabrycznie, za w.w. pieniądze.
Jak mi starczy czasu to wkleję zdjęcia i opiszę moją rzeźbę w temacie chłodnicy oleju.

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 15-10-2007 11:20
Tak jak wcześniej pisałem wcześniej - 14.99 gbp będzie kosztowała przesyłka niezależnie od ilości zamówionych zestawów.
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 15-10-2007 12:00
jestem wstępnie zainteresowany wiekszą(16row cooler)

liczę kasę i proszę o info kiedy będzie składane zamówienie


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare

Edytowane przez nemo dnia 15-10-2007 12:03
4938237 www.agito.pl
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
nemo
Użytkownik

Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07
Dodane dnia 02-11-2007 13:13
odświeżam temat

jestem zainteresowany


924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S
'86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne

924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare
4938237 www.agito.pl
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 02-11-2007 19:12
Kuzik negocjował i wynegocjował zdaje się 16 row za tą samą cenę co 13 row plus 14.99gbp transport do podziału. Za tydzień wróci z wojaży to sfinalizujemy transakcję.
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 21-11-2007 21:06
Przyszły moje zabawki smiley

Nastąpiła zmiana planów. Chłopaki się rozmyślili a ja zmieniłem koncepcję na zamontowanie filtra oleju na podłużnicy jak Piłatus. W tym celu zakupiłem:

[img]http://img221.imageshack.us/img221/1548/takeofflo6.th.jpg[/img]
[img]http://img80.imageshack.us/img80/2471/headch8.th.jpg[/img]
[img]http://img105.imageshack.us/img105/9085/thermostatyx2.th.jpg[/img]

Muszę dokupić węże i końcówki w PL i wykorzystam chłodnicę z 944 którą okazyjnie kupiłem.

ps. Tej samej firmy zdarzają się używki jakby kto chciał. Tu akurat dopeugeouta - nie wiem czy pasuje podkładka pod filtr, warto sprawdzić.
http://www.tinyurl.pl?CMFuRK6O
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 21-11-2007 22:08
No ładne cacko!
A ten ostatni jeż to do czego? Termostat czy jak?

Jeśly idzie o bełkota to jest wielka szansa, że będzie pasiło, bo ja robię przejściówkę właśnie z kawałka peżotowego filtru i pasi jak ulał.
Tyle, że nie z 205Gti a ze 106 1,5 diesel power smiley


Damian
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 22-11-2007 09:24
Zgadza się. To taki sprytny termostat właśnie do podłączenia chłodnicy.
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 22-11-2007 15:45

Trmostat to raczej powinien być zintegrowany z elementem mocowanym do podstawy filtra. Co będzie w zimie ?


CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 22-11-2007 16:53
Sądzisz, że w wężach idących do termostatu olej straci temperaturę na tyle, że przestanie mi się załączać termostat ? Znaczyłoby to, że wydajność chłodzenia węży jest całkiem niezła i chłodnica mi nawet niepotrzebna :]

Nie przekonałeś mnie. Dlaczego miałoby być źle w zimie. Termostat jest zamknięty (dokładnei obieg do chłodnicy jest zamknięty) i otwiera się kiedy olej przez niego przepływający osiągnie ok 80 stopni.

Edytowane przez juras dnia 22-11-2007 16:54
Autor RE: Zakup chłodnicy oleju w UK
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 22-11-2007 21:54
Tkacki ma rację.
Temperatura na wężach spada. Może nie są to jakieś szokujące wartości, ale jednak. W wielu autach poprowadzony gdzieś "w kanale powietrznym" przewód olejowy stanowi chłodnicę, czy to układu wspomagania kierownicy czy np. skrzyni automatycznej.

Odsunięcie termosu od silnika sprawi, że w misce będziesz miał olej w temperaturze np. 95 stopni, a termostat o wartości 80st. dopiero zacznie się otwierać. Długie przewody sprawiają, że ten układ będzie reagował na zmiany temperatury wolno, dużo wolniej niż z termostatem na silniku. Czyli mówiąc mało zrozumiałym językiem będzie miał kiepską nadążność...
A niby czemu w układzie chłodzenia silnika termostat jest montowany gdzieś na silniku, a nie w chłodnicy żeby był lepszy do niego dostęp?.

Termostat powinien być na silniku.

Choć nie ukrywam, że popełniłem taki sam błąd jak ty, ale nie mam możliwości odwrotu... smiley

PS. A dlaczego 80stopni? Czy to aby nie za mało? Oliwka mogłaby mieć spokojnie tak... z około 100stopni.


Damian
Strona 1 z 2 1 2 >