924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor ciśnienie oleju po remoncie
Przemek1234
Użytkownik

Postów: 512
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11
Dodane dnia 31-12-2019 17:28
Hej

Odebrałem auto po generalnym remoncie silnika 2,5 163 km, 86. Silnik jest zalany olejem 0w40 i ma przejechane ok 300 km. Mam zupełnie inne ciśnienie oleju na wskaźniku niż przed remontem. Są niższe niż były. Mechanik twierdzi, że to sprawa zmiany oleju z 10w40 na 0w40. Czy powinienem coś sprawdzić? czy jest ok? nie chce zepsuć silnika po remoncie. Będę wdzięczymy za wszelkie uwagi

Podaje wskazania na desce rozdzielczej.

Silnik zimny:
- po starcie chodzi na sucho/głośno przez ok 1s
3,5 bara na postoju
4,0 w trakcie jazdy - 3000rpm

Silnik ciepły olej jeszcze nie rozgrzany:
2,0 bary na postoju
3,0 w trakcie jazdy - 3000rpm

Silnik ciepły olej rozgrzany:
1,8 bary na postoju
2,5 w trakcie jazdy - 3000rpm



924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
www.arctic-klimat.pl
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
PorscheManiak1976
Użytkownik

Postów: 237
Miejscowość: Piastów
Data rejestracji: 20.02.16
Dodane dnia 31-12-2019 18:56
Cześć
Jak na remont generalny to ciśnienie cieniutkie,
wedlug mnie nie bedzie to sprawa oeju ,
Albo słaba pompa albo gubi ciśnienie po drodze szczególnie, że startuje na sucho.Często jak pompa jest wytarta to olej opada grawitacyjnie i trochę
trwa zanim nabije uklad, stąd przy starcie praca na sucho.
Oczywiście gęsty olej podniesie ciśnienie ale głównie do czasu rozgrzania.
Dobrze by było gdybyś opisał zakres remontu, wtedy może coś więcej😉.
Pozdrawiam Wojtek

Edytowane przez PorscheManiak1976 dnia 01-01-2020 13:20
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
Przemek1234
Użytkownik

Postów: 512
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11
Dodane dnia 31-12-2019 20:00
Zakres: głowica po regeneracji, nowy używany blok, pierścienie, panewki, pompa wody, wszystkie uszczelki i paski. Pompa oleju została stara.

Co teraz z tym zrobić? Szukać nowej pompy?



924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
www.arctic-klimat.pl
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
PorscheManiak1976
Użytkownik

Postów: 237
Miejscowość: Piastów
Data rejestracji: 20.02.16
Dodane dnia 31-12-2019 20:23
Zapytaj mechanika czy weryfikował pompę oleju,
czy przed remontem miałeś podobne ciśnienie
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
Przemek1234
Użytkownik

Postów: 512
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11
Dodane dnia 31-12-2019 20:33
PorscheManiak1976 napisał/a:
Zapytaj mechanika czy weryfikował pompę oleju,
czy przed remontem miałeś podobne ciśnienie


Przed remontem na oleju 10w40 półsyntetyk ciśnienie było 0,5-1,0 bara wyższe.



924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
www.arctic-klimat.pl
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
browar
Użytkownik

Postów: 744
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 01-01-2020 00:27
Cześć
Skąd pomysł na olej 0W40?
Szczególnie w okresie docierania?

Te silniki jeździły na 20W50 lub 10W40 / 10W50.
Porsche ma w gamie 20W50 minerał, 10W50, 10W60 i 5W50.
Millers ma rownież oleje typu PAO o takich lepkościach. Inni producenci zapewne też. Ja nie zdecydowałem się na 0W40 przed remontem. Jeździłem na Mobilu 5W50. Teraz mam 10W60 Porsche Classic. Na docieranie był olej Milers 10W40 CRO na docieranie. Docieranie na rostror1; z trylionem zmian oleju i filtra.

Ustal czy rozebrano i sprawdzano pompę oleju na zarysowania. Może gubić ciśnienie. Co z zaworem regulacji ciśnienia? Zmieniliście chociaż oringi?
Kratownica wału i pompa złożona na Locite 574?

Dokonaj pomiaru czujnikiem zewnętrznym i moim zdaniem wywal ten ilej 0W40. Pierścienie na takim oleju będą się układać w nieskończoność.


Siem
browar
eS
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
browar
Użytkownik

Postów: 744
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 01-01-2020 00:29
W kwestii wskazań to z tego co pamiętam na zimno raczej pokazywało zazwyczaj u mnie cisnienie raczej maksymalnie wysokie na wolnych obrotach. Potem wraz ze wzrostem temperatury oleju spadało sukcesywnie do 2 bar na gorącym oleju (wolne obroty).


Siem
browar
eS
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
Duke
Użytkownik

Postów: 873
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14
Dodane dnia 01-01-2020 01:18
U mnie po wymianie panewek:
- maksymalne ciśnienie na zimnym (wskaźnik wskazuje max. 5 barów, ale zawór bezpieczeństwa jest na 7 z tego co pamiętam)
po rozgrzaniu:
- 3.8 - 4 bary zimą na jałowym
- 3.5 bara latem
- 3 bary przy 30 stopniach przy jeździe na próbach sportowych, po chwili powrót do 3.5
Takie parametry utrzymywały się przez 30 tys. km do sprzedaży auta.
inna sprawa że czujniki ciśnienia są dość niedokładne i trzeba by tam podpiąć jakiś zewnętrzny zegarowy.

Dane które podałeś nie wydają mi się typowe dla tego silnika, ale wiem tyle co się naoglądałem w internecie, Michał928 czy Qbak by się wypowiedzieli.


In: 2009 Audi S4 416KM manual, szpera
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944CE M757

Edytowane przez Duke dnia 01-01-2020 01:27
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
951S
Użytkownik

Postów: 351
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 01-01-2020 02:58
Cześć
Skąd pomysł na olej 0W40?
Szczególnie w okresie docierania?

Te silniki jeździły na 20W50 lub 10W40 / 10W50.
Porsche ma w gamie 20W50 minerał, 10W50, 10W60 i 5W50.
Millers ma rownież oleje typu PAO o takich lepkościach. Inni producenci zapewne też. Ja nie zdecydowałem się na 0W40 przed remontem. Jeździłem na Mobilu 5W50. Teraz mam 10W60 Porsche Classic. Na docieranie był olej Milers 10W40 CRO na docieranie. Docieranie na rostror1; z trylionem zmian oleju i filtra.

Ustal czy rozebrano i sprawdzano pompę oleju na zarysowania. Może gubić ciśnienie. Co z zaworem regulacji ciśnienia? Zmieniliście chociaż oringi?
Kratownica wału i pompa złożona na Locite 574?

Dokonaj pomiaru czujnikiem zewnętrznym i moim zdaniem wywal ten ilej 0W40. Pierścienie na takim oleju będą się układać w nieskończoność.

amen.
dodam 3 pytania:
oring pod smokiem wymieniony?
smok sprawdzony na pęknięcia lub inne uszkodzenia?
śruba na wale dokręcona z odpowiednim momentem?


_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy smiley

Edytowane przez 951S dnia 01-01-2020 03:00
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
Przemek1234
Użytkownik

Postów: 512
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11
Dodane dnia 01-01-2020 11:26
Trudno mi odpowiedzieć w 100% na wasze pytania, bo sam nie robiłem remontu tylko robił to mechanik. Obawiam się, że jak o czymś zapomniał to prawdy już się dziś nie dowiemy..
Chyba zatem pierwszy krok to wymienić olej. Zamówiłem tego Milersa 10w40 cro.

Dam znać jak to wygląda po wymianie oleju.

Tak jak sięgam pamięcią to wszystkie uszczelki i oringi dostarczałem do złożenia silnika. Qbak przesłał mi kompletny zestaw uszczelek. Przypominam sobie, że pompa oleju była rozebrana na stole...

Teraz to mogę tylko przejrzeć zdjęcia i spróbować wypytać jutro mechanika.

Czy jazda teraz zagraża silnikowi?

przyznam, że trochę mnie to wszystko martwi



924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7

Edytowane przez Przemek1234 dnia 05-04-2020 21:43
www.arctic-klimat.pl
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
Przemek1234
Użytkownik

Postów: 512
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11
Dodane dnia 01-01-2020 11:26
to chyba nie lockite tylko jakaś inna płynna uszczelka..



924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7

Przemek1234 dodał/a następującą grafikę:

www.arctic-klimat.pl
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
browar
Użytkownik

Postów: 744
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 01-01-2020 12:48
Well...
Z mojego punktu widzenia to pamietaj ze ten olej CRO jest bardzo specyficzny. Nie mozna na nim palowac auta. Zmiana dosyc szybko. Ja robiłem 2 albo trzy zmiany tego oleju ale ja jezdzilem do odcinki. Abys nie zatarl silnika. Zastanow sie nad wyborem oleju.
Ja bym poczytal o tym Milersie 10W50 albo 10W60. Ewentualnie Porsche Classic 10W50 albo 10W60. Napisz mi PW to pomoge Ci z olejem.

A teraz do wzbudzania niepokoju.

Co to za czarny shit? Silokon? Dowiedz sie jaki. Zobacz czy masz jak to dotknac (w okolicy pompy oleju/ miski). Jeżelibto zastygniety silikon to ja bym sie martwił. Loctite lub analogiczny uszczelniacz anaerobowy jest żelowy / płynny i zastyga w przypadku braku kontaktu z powietrzem. Z tego co sie orientuje dzieki takim właściwościom nie zmienia się odległość miedzy łączonymi powierzchniami. Dlatego kratownica wału jest sparowana z blokiem i obudowy balansów też są sparowane ( nota bene też uszczelniane Loctite 745). Ale bardziej martwi mnie ze nie widzę tego czarnego syfu w okolicy kratownicy wału. Jak kratownica jest skręcona bez niczego to masz odpowiedź nt ciśnienia oleju. Kratownica tworzy kanały olejowe z pompy oleju. Spytaj jaki i gdzie środek używaliście. Tak aby dowiedziec sie czy tam masz szczeliwo. (Pod kratownicą). Może zawór ciśnienia się zawiesza i nie masz dużego ciśnienia na zimno...
Jak cos to pytaj...


Siem
browar
eS
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
Przemek1234
Użytkownik

Postów: 512
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11
Dodane dnia 01-01-2020 14:39
na tym zdjęciu widać coś czerwonego uszczelniającego kratownice wału, jeśli to o ten element chodzi.



924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7

Przemek1234 dodał/a następującą grafikę:

www.arctic-klimat.pl
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
Szarak Maryjusz
Użytkownik



Postów: 1654
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12
Dodane dnia 01-01-2020 16:59
Dlaczego lejecie oleje typu 0W ... To są wymysły robione do tych współczesnych szrotów, i tu otrę się o teorię spiskową, żeby za długo nie pochodziły. W dzisiejszych samochodach już po woli odchodzi się od wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej, żeby czasem użytkownik nie kapował się, że coś zarzyna. Auta starej filozofii typu 944 mają nawet wskaźniki ciśnienia oleju, po którym właśnie pokapowałeś się, że coś jest nie tak. Nowym autem hulałbyś aż miło, bo byś nie wiedział. Współczesne marki nienawidzą aut produkowanych kiedyś, bo na nich nie zarabiają. A nie, teraz ceny części do "klasyków" poszły w górę. Już się boję składać zamówienie do Porsche w roku 2020, pewnie znowu nakryję się kopytami jak zobaczę sumę końcową.

Żebyś Ci jakoś jednak pomóc, zamiast pierniczyć o spiskach i jak to dzisiaj niedobrze, podpisuję się pod zaleceniami Browara. Wybierz 10W50, albo 10W60. To są oleje gęste, mające solidne dodatki czyszczące i konserwujące (zależy od producenta oleju) i bardzo dobrze radzą sobie z wysokimi temperaturami na przykład podczas pałowania... albo stania w korku w upale.

A jak ktoś się będzie rzucał, że w niskich temperaturach ten olej nie nadaje się do użytku, to informuję Ciebie, że 924 2.0 w -15°C odpala na 10W60 jak marzenie i lata bez zarzutu. Tylko warto delikatnie jeździć zanim się dogrzeje i dopiero jak będzie "odpowiednio płynął" można zacząć wymagać od silnika więcej.

Do nowego samochodu miałbym wątpliwości podczas wlewania 10W60, ale stare auta bez chodnic olejowych z solidnymi kanałami systemu smarowania i starymi pompami oleju kochają ten olej.


Porsche 924 2.0 Szarak

(...) do końca świata kolorowy na tym samochodzie będzie tylko emblemat i czerwone pole obrotomierza.

Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 01-01-2020 20:31
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
DpZ
Użytkownik



Postów: 580
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17
Dodane dnia 01-01-2020 19:39
ja do 2.5 leje mobil 1 5w50 i jest git oliwa czysta jak łza nic nie stuka nie puka smiley


-> 924 Targa EU'78
-> 944 Targa US'84
-> 957 EU'10
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
tona
Użytkownik



Postów: 1475
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 01-01-2020 20:13
Możliwe, ze mi umknęło ale czy opierasz się na wskażniku na liczkach czy masz podpięty zewnętrzny precyzyjny manometr, bo wskazniki są wyjątkowo chimeryczne i wrażliwe na niedomagania. parametry podane przez Ciebie są wyjątkowo kiepskie a w szczególności te na wyższych obrotach.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
Przemek1234
Użytkownik

Postów: 512
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11
Dodane dnia 01-01-2020 20:38
tona napisał/a:
Możliwe, ze mi umknęło ale czy opierasz się na wskażniku na liczkach czy masz podpięty zewnętrzny precyzyjny manometr, bo wskazniki są wyjątkowo chimeryczne i wrażliwe na niedomagania. parametry podane przez Ciebie są wyjątkowo kiepskie a w szczególności te na wyższych obrotach.


Bazuje na wskaźniku z zegarów na desce. Przed remontem silnika wskaźnik działał jak należy. Wskaźnik zachowuje się względnie poprawnie, wskazuje wyższe ciśnienie na zimnym silniku, które powili spada w miarę rozgrzewania oleju. Oczywiście pierwsze co mam w planach to podłączyć zewnętrzny czujnik i sprawdzić ciśnienie innym manomentrem.

Dziś trochę pojeździłem, dobrze rozgrzałem olej i miałem odczyty:
2,0 bary na postoju
2,5 bara przy 120 km/h to chyba ponad 3000 rpm



924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7
www.arctic-klimat.pl
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
tona
Użytkownik



Postów: 1475
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 01-01-2020 21:05
To właśnie mnie dziwi, mała różnica między biegiem jałowym a obrotami roboczymi. w moim obroty 1500 podnoszą wskazanie do 5nawet na gorącym silniku. Sprawdż koniecznie na manometrze bo tak jeżdzić bym się bał. Masz olej o niskiej lepkości na zimno (0) ale indeks dla gorącego (40) jest normalny...nie ryzykuj.


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
951S
Użytkownik

Postów: 351
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 02-01-2020 07:19
Ze zdjęcia to wygląda że mostki wału na sucho przykręcone... A ten czarny silikon - aż mnie ciary przeszli smileysmileysmiley Po samym silikonie sądzę że tam nie wszystko zgodnie z serwisówką było składane. Nie ubliżając mechanikowi, pewnie chciał dobrze tylko taki silnik pierwszy raz robił


_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy smiley
Autor RE: ciśnienie oleju po remoncie
Przemek1234
Użytkownik

Postów: 512
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 14.03.11
Dodane dnia 02-01-2020 09:09
951S napisał/a:
Ze zdjęcia to wygląda że mostki wału na sucho przykręcone... A ten czarny silikon - aż mnie ciary przeszli smileysmileysmiley Po samym silikonie sądzę że tam nie wszystko zgodnie z serwisówką było składane. Nie ubliżając mechanikowi, pewnie chciał dobrze tylko taki silnik pierwszy raz robił


Jeśli chodzi o kratownice wału, to jest skręcona na coś czerwonego co widać na ostatnim zdjęciu. Na pierwszym zdjęciu jest ona tylko przymierzona nie przykręcona. Chyba że masz na myśli coś innego niż kratownice pisząc "mostki wału"?

Spytałem o ten czarny preparat. Podobno jakiś klej którego używa od dawna do składania silników.



924 '80 2.0 było
944 '86 2.5
944 '89 S2
981 '13 2,7

Edytowane przez Przemek1234 dnia 02-01-2020 12:02
www.arctic-klimat.pl
Strona 1 z 2 1 2 >