924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 2 z 4 < 1 2 3 4 >
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-08-2008 13:04
pilatus napisał/a:
Od kilku zmian oleju jeżdżę (jeździłem smiley ) na Valvoline VR1 10W60 - tak jak Ciachu. Jeśli jakość tego oleju nie pogorszy się (czyt. nie będzie


Gdzie kupujecie tego valvoline'a ? W necie ?


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 01-08-2008 14:07
A mówiłem Ci kiedyś, że w Łodzi mamy dystrybutora...

http://www.agloprima.com.pl/


Don't panic!
8388751
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-08-2008 16:18
No tak, ale może chłopaki mają już opracowane miejsce gdzie to sprzedają po rozsądnej cenie.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
ciachu
Administrator



Postów: 4087
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 01-08-2008 16:22
Ja kupowałem Valvoline w sieci Fota, w necie faktycznie jest taniej, ale jakoś zawsze miałem obawy, czy to na pewno ten sam olej..


www.924.pl
951 '88 284KM 421NM
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
kuzik
Użytkownik

Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07
Dodane dnia 01-08-2008 18:38
ja Valvoline VR1 10W60 kupiłem wczoraj za 187 zł , w Poznaniu jest dystrybutor
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
vito
Użytkownik



Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08
Dodane dnia 04-11-2009 14:54
sluchajcie jade dzisiaj zmieniac olej i filtr , mechanik za którego ręczy Piterson wiec zapewne zna sie na rzeczy , z tego co mowil przez telefon chyba jakiegos minerała 15w chce wlać , aczkolwiek nie pamietam ale przeczytalem teraz ze nie wolno dawac nowoczesnym olejow bo wyczyszczą jakies niezbędne nagary

ale mam pytanie bo tankuje od jakiegos czasu orlen 98 verva bo podobne dobre , ale czy tam nie ma jakis dodatkow czyszczacych ktorych powinienem unikac ?

jak to jest napiszcie bo kurcze przyznam sie ze zacząłem sie bać czy dobrze robie ?


jesteś na FB ?

https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche

https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne

https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki
www.mocnysklep.pl
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
Sliwka
Użytkownik

Postów: 622
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 04-11-2009 15:38
Ale dlaczego gość chce lać 15w ?? Powinno być 10w40 .
Co do minerałów to krąży legenda że wymywają w starych samochodach zabrudzenia z uszczelnień i uszczelnienia zaczynają puszczać olej.
Sliwka napisał/a:
... minerałów...

Ale skucha... smiley

Edytowane przez Sliwka dnia 04-11-2009 21:46
1543383
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
Olo924
Użytkownik



Postów: 4755
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 04-11-2009 15:46
ja leje tylko mineralny olej ... ostatnio leje Lotosa bo cena odpowiednia, zawsze jezdzilem na minerale i nie mialem klopotow, wazniejsze jest zeby miec wogole olej w silniku ... bo znam takich co zapominaja sprawdzac i potem rozne kwietaki wychodza ...
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
vito
Użytkownik



Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08
Dodane dnia 04-11-2009 16:07
Sliwka napisał/a:
Ale dlaczego gość chce lać 15w ?? Powinno być 10w40 .
Co do minerałów to krąży legenda że wymywają w starych samochodach zabrudzenia z uszczelnień i uszczelnienia zaczynają puszczać olej.


chyba syntetyków


a 15 bo cisnienie już niskawe


jesteś na FB ?

https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche

https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne

https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki
www.mocnysklep.pl
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 04-11-2009 17:21
Ja u siebie leje Mobil M 15W40. Przed remontem taki był i po remoncie też się
na taki zdecydowałem. Ja auto garażuje, więc wydaje mi się że to wystarczy,
ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie smiley

Wiele osób mówiło mi żebym zalał olej syntetyczny do silnika po remoncie, ale
jednak zostałem przy tym co było. Jak będę miał problemy na torze to pomyśli
się o jakiejś chłodnicy oleju, na razie zakładam czujnik temperatury oleju smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
vito
Użytkownik



Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08
Dodane dnia 04-11-2009 17:28
a co z tą vervą - co innego czysci niz olej ?


jesteś na FB ?

https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche

https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne

https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki
www.mocnysklep.pl
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 04-11-2009 17:51
Mnie się wydaje, że to bujda jest. Jedyne co może czyścić takie paliwo to komora
spalania. Olej natomiast krąży po całym silniku i dostaje się w każdą szczelinę, więc
ma co czyścić/gdzie osiadać.

Jeżeli chodzi o zużycie oleju to po remoncie auto prawie w ogóle go nie bierze.
W czasie kiedy jeździłem docierając silnik prawie nic nie ubyło na bagnecie.
Potem przez cały sezon wyścigowy silnik wziął mniej więcej litr oleju. W tym
najwięcej po Poznaniu. 30 kółek na torze jednak robi swoje smiley W sumie od
remontu przejechałem jakieś 5 tysięcy kilometrów.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
vito
Użytkownik



Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08
Dodane dnia 04-11-2009 18:18
Kuba , pytanie moje jest takie

przyjmujac zalozenie ze oleje syntetyczne są BE bo wyczyszczą cos czego nie powinny

czy robie dobrze silnikowi tankujac verve czy tez robie taka krzywde jak olejem syntetycznym ?


jesteś na FB ?

https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche

https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne

https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki
www.mocnysklep.pl
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 04-11-2009 19:07
Nie wiem czy ktoś Ci napisze na 100%, że tankując Verve będziesz szkodził swojemu
silnikowi przez wymywanie nagaru czy innych "nieczystości". Ja czasem tankuje
na Orlenie, czasem bo zwykle jest tam najdrożej, i nie wydaje mi się że jest to
szkodliwe dla mojego silnika.

Może ktoś z większą wiedzą odpowie Ci na to pytanie. smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 04-11-2009 19:34
Paliwem silnikowi krzywdy nie zrobisz.

Olej syntetyczny - tak, ale po remoncie (pierścienie, panewki, uszczelniacze). Ewentualnie jeśli ktoś ma obawy to półsyntetyk. Osobiście do wyremontowanego silnika nie wlałbym mineralnego (nie licząc pierwszych kilkuset km).
Natomiast w mocno wyeksploatowanym aucie wyjścia raczej nie ma - tylko minerał (zazwyczaj 15W40).
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
Qbak
Użytkownik



Postów: 7455
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 04-11-2009 19:55
Wynika z tego, że niedobrze zrobiłem silnikowi... Jest możliwość przejścia teraz
na syntetyczny? Tak się tylko pytam, bo w zasadzie nie zamierzam nic zmieniać.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
huzar105
Użytkownik

Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09
Dodane dnia 04-11-2009 21:02
Nie zgodzę się. kupiłem auto z przebiegiem 120 tys był zalany szajsem mobile 15W40. Po długich namysłach zaryzykowałem i wlałem motula 300V 15W50. Wynik z tego taki, że motula wymieniam 2 razy mniej.
Później miałem kolejny silnik składany z kilku z zawieszonymi pierścieniami palił olej jak smok lałem znowu ten szajs mobil po ok 6 tysiącach zebrałem się w sobie i zrobiłem pełną generalkę. Okazało się, że panewki miały takie rysy, że nie nadawały się juz na nic.
Motul jest drogim olejem, ale ja nigdy nie miałem lepszego wszystkim go polecam. Chociażby dla tego, że więcej nie da się zrobić dla silnika.


smiley
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img]
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 04-11-2009 21:26
huzar105 napisał/a:
Nie zgodzę się.


Z czym się nie zgodzisz?

Kwestia przejścia z mineralki na syntetyk jest dosyć prosta. Jak mówił Piterson.. Tylko po konkretnym remoncie. W trakcie eksploatacji taka zmiana może doprowadzić do zarznięcia silnika. Chodzi o to, że mineralny nie ma takich właściwości czyszczących jak syntetyk. Jeśli wypłuczesz syntetykiem nagar, to taki syf w silniku może pogorszyć lub nawet zablokować (!) swobodny przepływ oleju - a to wiadomo do czego może doprowadzić. Kwestia druga to wszelkie gumowe uszczelniacze - robione pod minerał, mogą nawet się rozpuścić (!) przez styczność z syntetykiem.


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
huzar105
Użytkownik

Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09
Dodane dnia 04-11-2009 21:51
Mammoth napisał/a:
huzar105 napisał/a:
Nie zgodzę się.


Z czym się nie zgodzisz?

Kwestia przejścia z mineralki na syntetyk jest dosyć prosta. Jak mówił Piterson.. Tylko po konkretnym remoncie. W trakcie eksploatacji taka zmiana może doprowadzić do zarznięcia silnika. Chodzi o to, że mineralny nie ma takich właściwości czyszczących jak syntetyk. Jeśli wypłuczesz syntetykiem nagar, to taki syf w silniku może pogorszyć lub nawet zablokować (!) swobodny przepływ oleju - a to wiadomo do czego może doprowadzić. Kwestia druga to wszelkie gumowe uszczelniacze - robione pod minerał, mogą nawet się rozpuścić (!) przez styczność z syntetykiem.


Prawda jest tylko taka, że zalewanie silnika minerałem jest z równe z odpaleniem bomby z opóźnionym zapłonem. To o czym piszesz może wystąpić w mercedesie z przebiegiem 400 tys. Z mojego polecenia sporo osób przeszło już na pół lub pełen syntetyk i nikt jeszcze nie miał z tego powodu awarii. Minerał ludzie leją bo jest tani, sam lałem bo na tysiąc km mi palił litr oleju. I nie opłacalne było kupno lepszego. Ja nie twierdze, że motul to super olej. U mnie sprawdził. Moją wiedzę opieram na własnych doświadczeniach i studiach politechniki. W Norauto, czy w szopie u kogoś minerał i części z JC-Auto może się najlepsze. Tylko pytanie na jak długo smiley

Pozdrawiam serdecznie smiley


smiley
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img]
Autor RE: olejowa ankieta - 924 2.0
huzar105
Użytkownik

Postów: 292
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 19.10.09
Dodane dnia 04-11-2009 21:56
PS
Są specjalnie specyfiki do czyszczenia silników.
Jeśli nagar juz powstaje to w końcu będzie tak duży, że zatka przepływ oleju.
Widziałeś kiedyś uszczelkę rozpuszczoną przez olej syntetyczny? Chciałbym o tym poczytać.

Pozdrawiam


smiley
[img]http://img59.imageshack.us/img59/5609/userbar366227hj2.gif[/img]
Strona 2 z 4 < 1 2 3 4 >