924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: LPG - BLOS w 924
Wojciek
Użytkownik



Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 31-07-2006 19:06
Po przejechaniu ok. 1000km podaje wiarygodne spalanie:
-poniżej 11l w trasie przy średniej prędkości 140-160km/h
-max 12,5l przy szarpanej jeździe, i często z "butem" w podłodze przy rozpędzaniu się

Wniosek: chcesz mieć więcej kasy na poprawę stanu technicznego Twojego zagazowanego 924-przejdź na BLOS

Jednego jeszcze brakuje mi do szczęścia: odpowiedniego wyregulowania na hamowni, jest trochę słabszy póki co, ale 180km/h leci bez problemów. Jestem przekonany, że przy dobrze dobranym szlifie na klinie dyszy spalanie w trasie i mieście spadnie (jeszcze!), a przy bucie w podłodze wzrośnie, ale adekwatnie do wzrostu mocy.smiley

Czy mogę uznać test za zakończony i czekać na słowa pochwały za przetarcie szlaków? smileysmileysmileysmiley
1776338
Autor RE: LPG - BLOS w 924
Damian
Użytkownik



Postów: 856
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 01-08-2006 00:35
A to 12,5 to miasto czy trasa??

Bo tak prawdę mówiąc mój przy szybkiej, ale płynnej jeździe na trasie pali też odrobinkę ponad 10 litrów.
Na początku mojej przygody z gazem palił równe 10.0 i to była bardzo szybka trasa (nawet przeszło 180km/h - byłem wtedy młody i gupi smiley ) + miasto + trasa (czyli też kilka odpalań, ciepłego silnika).

Ciekaw jestem ile będzie palił na blosie ale w cyklu stricte miejskim, czyli odpałka rano, dojazd do roboty, odpałka po robocie - dojazd do chaty. Bo tu dopiero byś mógł mi zaimponować chyba. Ja do roboty mam 3 kilosy i silnik ledwie się zagrzeje a już go wygaszam i stąd te moje 17l/100km.
Damian
Autor RE: LPG - BLOS w 924
Wojciek
Użytkownik



Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-08-2006 06:26
Problem w tym, że ja też to mierze jeżdżąc codziennie do pracy. Tyle, że mam 50km w jedną stronę... 12,5 to była sobota i niedziela, kiedy włóczyłem się po mieście szukając przygód. Oczywiscie sportowychsmiley, dlatego sądze, że tyle w cyklu miejskim by zjadał. Dla porównania Damian, wcześniej jeżdżąc tą samą trasą do pracy zjadał 15-16 litrów. Więc dla mnie to naprawdę spory sukcessmiley
1776338
Autor RE: LPG - BLOS w 924
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 01-08-2006 08:26
1. Gratuluje wyniku i widze z danych ze inwestycj a szybko sie zwroci.
2. czekam na co jak z..... .
ciagle nie moge dojsc jak ty go zmiesciles pionowo smiley


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup
Autor RE: LPG - BLOS w 924
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 06-11-2006 14:02
Zainteresowalem sie blosem w 924 bo tez chcialem go sobie zalozyc. Zaczalem drazyc temat i oto kilka moich ustalen:
1) BLOS MUSI BYC ZAMONTOWANY ZA FILTREM POWIETRZA A PRZED PRZEPLYWOMIERZEM POWIETRZA!!! co w 924 jest dosc trudne do zrealizowania... Podobno nic nie daje zrobienie kompensacji i blos zamontwany za przeplywomierzem (jeszcze jak powiedzialem k-jetronic to sie za glowe zlapali bo przeplywomierz tlumi powietrze) nie bedzie dzialal prawidlowo.
2) BLOS NIE ZABEZPIECZA PRZED STRZALAMI W DOLOT co bez klapek zabezpieczajacych skonczy sie uszkodzeniem przeplywomierza (podobno blos sie nie uszkodzi)
3) Problemy przy przegladach rejestracyjnych jako ze auto jest na wtrysku i brak jest sterowania skladem mieszanki od sondy lambda (ich nie obchodzi ze sondy nie ma! - a jeszcze zobacza blos to juz sie robi checa!)
4) istnieje blos z regulacja silniczkiem krokowym i modulem elektronicznym sterujacym skladem mieszanki od sondy jednak nikt nie podejmuje sie jego regulacji!!!
5) jesli chodzi o dysze dostosowane do konkretnego silnika to dostepne sa bodajze 4 rozmiary dysz - i to wlasnie ktoras z nich trzeba dostosowac do silnika (do malych pojemnosci, standardowa, zwiekszona o 15% do wiekszych pojemnosci, i jeszcze jakas inna o ktorej nic nie wiem)
Jesli chodzi o blosa to ja na razie pozostaje przy mikserze i komputerze sterujacym skladem mieszanki jako ze wmontowalem sobie w kolektor wydechowy sonde lambda i sklad ustawia mi sie sam. Mikser bede po prostu zdejmowal na wyscigi i tyle...
31356497
Autor RE: LPG - BLOS w 924
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 06-11-2006 22:34
@michal928
ad1)
blos z tego co czytalem i jak ma zamontowany @Wojciek powinno montowac sie najblizej przepustnic, czyli za przeplywomiewrzem. i to jest logiczne. Blos patrzy ile leci powietrza do silnika i odpowiednio unosi przegrode dozujac doplyw gazu. w sie podepre zaprzyjaznionym capri.pl http://www.capri.pl/forum/153546#164654

Ad2) przed strzalami zabezpiecza w ten sposob ze mamy taka samam mieszanke w calym zakresie obrotow. co skutkuje miejszymi strzalalmi. a przy dobrym ustawienie kata zaplonu niweluje je duzo. (zmiejsza prawdopodobienstro o jakies 80%)

Ad3) blos mozna bylo legalnie zakladac przed wejsciem polski do uni. wiec jak ktos ma starsza instalacje moze spokojnie mowic ze mu zamontowal zaklad, z tego co pamietam nnie byla jescze wtedy wymagana sonda lambda . O sposobach na ulatwienie przeglodu nie bede pisal ale zawsze mozna cos wyciagnac i wlozyc pseudo mikser na sztuke.

AD4) to nie jest do naszych aut. przy jetroniku sprawdza sie sterowanie mechaniczne - elktronika glupieje. Rozmiawialem z gosciem co zakladal blosy i mowil ze tylko mechaniczny bez zadnej lelktroniki i kompa.

Co do decyzji pozostawiam kazdemu uzytkownikowi.
Ja dopiero testy blosa zaczne za tydzien wtedy autko zjedze z jesiennnego remonontu. obiecuje napisac wyniki i wrazenia.

14.11.2006
Autko zjechalo. Blos dziala. Dzisiaj jade na regulacje na analizatorze spalin. CDN.
16.11.2006
Szukam stacji co mi blosa ustawi i dowodu nie zabierze smiley, znajde taka
17.11.2006
Regulacja blosa na analizatorze to koszmar. ustawilem najlepiej jak sie dalo. teraz sprawdze w praktyce ewetualnie sobie podreguluje na sluch.
20.11.2006
Wrazenia z jazdy: Autko ladnie ciagnie, Wkreca sie na 5000 obr bez problemu (dalej nie probowalem). Nie ma zadlawien i dziur w mocy, gaz juz nie smierdzi, spalanie jeszcze nie znane. Strzalow na razie zero mimo ze usilnie probowalem jakis wykrzesac (na mikserze wychodzilo mi to bezproblemu).
Wojciek jak bede mial spalanie okolo 13-14 l w miescie napisze Ci co i ile pokrecilem by tak ustawic.
27.11.2006
narazie spalanie 16l/100 km przy mojej ciezkiej nodze. (kazde auto palilo 20% wiece niz u innych, nie wiem jak jak to robie smiley ) .Blosa ustawiam na sluch, teraz nowe ustawienie mysle ze bedzie bardziej ekonomiczne, ale zobaczymy.


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup

Edytowane przez Ketchup dnia 27-11-2006 11:42
Autor RE: LPG - BLOS w 924
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 03-12-2006 16:32
@Wojciek
lub inni co mnieli do czynienia z blosem
ile mm jest podniesiona przeslona w blosie ??
Czy ta sruba do ponsiesiena przeslony jest calkowicie wykrecona (ta z czerwonym lebkiem przy najmiej u mnie)???


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup
Autor RE: LPG - BLOS w 924
Wojciek
Użytkownik



Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 03-12-2006 23:19
smiley Maciek, trudne pytania zadajesz smiley Liczyłem, że ustawisz to na analizatorze, i sam mi powiesz jak powinno być! Ja ostatnio podniosłem trochę, jest jakieś 4-5mm podniesione. Niestety śmierdzi gazem na wolnych obrotach.
1776338
Autor RE: LPG - BLOS w 924
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 04-12-2006 13:17
Wlasnie czytam na roznych forach info o blosie.
Na jednym znalazlem to :
Wez zwykly multimetr, ustaw na zakrese 2V i mierz napięcie pomiędzy masą samochodu a czarnym przewodem sondy lambda. Sonda pracuje w zakresie od ~0,2V (ubogo) do ~0,8V(bogato). Sprobuj trzymac obroty w granicach np 3tys i patrz na odczyt lambdy, sprobuj znalezc srodek (czyli kiedy przechodzi przez ~0,45V i deliktatnie dorzuć w strone bogatrzej (tylko troszeczke) i zrob crash test czy jestes zadowolony z osiagow, przy okazji pod koniec obrotow przy przyspieszaniu kontroluj czy ci mieszanka nie schodzi na ubogą.

P.S. na wolnych obrotach jest dodatkowa regulacja, ale ogolnie lepiej jak jest deczko bardziej bogato wtedy ryzyko strzału bedzie mniejsze, nawet jak bedzie trzeba awaryjnie odpalic, albo obroty za mocno spadną.

P.S.2 sondy lambda jak są przylane bogatą mieszanką, to mogą potem przez jakis czas nie reagować, moze kilka sekund. Poza tym na gazie sonda nie bedzie ci oscylowała tak jak na benzynie, bo nie ma regulacji, chyba ze wstawiles z attuatorem.

i stad pytania do tych co naprawiaja 924
Czy powyzszy pomysl na ustawienie miszanki ma sens???
Jak sonda jest w 924 w wersji amerykanskiej???
gdzie jest montowana???

Mam zamiar se zamontowac sonde i nia ustawic blos i jetronika.
Tak jak patrzylem brzmi to logicznie i wyglada dosyc latwe w wykonaniu.

@Wojciek - to znlazlem na forum audi , moze pomoze
Ten blosik tez fajnie wpasowany
z tego co piszecie to macie bardzo bogato na wolnych, potem w srednim zakresie normalnie, a na koniec na wysokich ubogo. sprobujcie zrobic taki myk zeby skrecic go na wolnych obrotach (wYkręcić skośną od podparcia klapki, i wKręcić tą cienką wewnątrz tej duzej od dodatkowj dawki na wolnych obrotach) . jak to nie pomaga to jeszcze skręcić w reduktorze (zalezy od typu, trzeba znalezc ktora od czego) tą od dodatkowej dawki na wolnych obrotach.

Jak uda sie zubozyc w zakresie malych obrotow, to wtedy dowalic gazu w calym zakresien wykręcając trochę tą dużą śrubę w blosie.

Jest jedno male ale , jak ja przepusnice w blosie zamknalem na maxa to mi zaczal walic strzaly w koletrossacy i na zimnym silniku mialem problemy z odpaleniem na benzynia. teraz ma uswatione jakies 3 mm i testuje.

i jeszcze to
Witam kolegow
Gdy regulacja na jalowych obrotach nic nie daje proponuje wyjac gwizdek z blosa i wymienic oring na miedzianej czesci wchodzacej do gwizdka ( po rozpieciu zabezpieczenia M ) . Osobiscie rozebralem blosa przed montazem i spolerowalem gwizdek zauwazylem wtedy ze miedziana regulacja siedzi dosc swobodnie w gwizdku poniewaz zastosowany tam oring ma za mala grubosc. Powinno to byc uszczelnione aby dziala regulacja mala srubka w srodku duzej. Wymienilem oring poskladalem i zero problemu przy regulacji. Dodam ze najwiekszy efekl daje regulacja samego parownika ( o ile ja posiada ). Zamontowany mam Omvl R40E i ten reduktor posiada wszelkie regulacje.
Pozdrawiam i polecam sprawdzenie tego przed drastycznym pilowaniem gwizdka. Do AAH 2.8 nie trzeba wcale tuningowac gwizdka wiec watpie aby do mniejszych pojemnosci taka potrzeba by zachodzila. Pozatym w silnkach z klapa spietrzajaca powinien byc nieco blos uchylony ( podniesiona w nim przepustnica ) poniewaz podcisnienie uchyla klape w rozdzielaczu wtrysku a gdy blos jest zamkniety powoduje to opuznienie oraz wachania podcisnienia. To oczywiscie moje zdanie jedyni

Inny na formum pisze ze tez mu to pomoglo. ->
dzieki el -fuego n
traker ja wymieniłem te oringi i dłem rady odrazu zmienic skład mieszanki na jałowym ,tez w moim gwizdku ładnie wyglądały nie przytarte a jednak odrazu lepiej ,te orginałne co są to są za cienkie i teraz nawet nie smierdzi mi na jałowym gazem ,a wczesniej jebało jak niewiem co na postoju n
sebo wymieniaj parownik mi sie kreci na max nawet na czerwone wchodzi i mam 100kw ale tez sobie wymienie jak cos dorwie kasy taki 120kw-140


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup

Edytowane przez Ketchup dnia 04-12-2006 15:39
Autor RE: LPG - BLOS w 924
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 04-12-2006 17:28
W 924 sonda fabrycznie montowana była na jednej z rur tzw. "portek" - zerknij do PET, tam jest narysowane. Wadą tego rozwiązania jest, że pomiar dotyczy tylko dwóch cylindrów. Można zamontować sondę w miejscu gdzie jest juz tylko jedna rura w wydechu, ale to jest dość daleko od głowicy i istnieje szansa, że sonda będzie miała tam za zimno. Ja w tamtym miejscu miałem temparaturę spalin dochodzącą do max 380-400 st. C. w czasie jazdy jeśli dobrze pamiętam. W każdym razie warto zainwestować w sondę z uzwojeniem grzejnym (4-przewodową).
Wiem, że Juras trochę eksperymentował z umiejscowieniem sondy, moze coś napisze.
Zerknij sobie też na ten link
Autor RE: LPG - BLOS w 924
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 11-12-2006 09:41
No i moge sie troche pochwalic.
Blos wyregulowany narazie na sluch, autko pali w trybie miejskim 14l (przejechalem juz 400km, wiec blad odbijania przy takowaniu mozna wylkuczyc). Tu nalezy dodac ze pod moja noga wszystko pali wiecej niz powinno, a w dodatky silnik ma juz swoje i obroty jalowe mam na poziomie 1100 obr/min, dopiero wtedy chodzi plynnie.
@Wojciek
Ustawienia blosa.
Przeslona na 3 mm pomiar niestety nie za dokladny bo ciezko zmierzyć. Duze pokretlo wysiniete na dwa pelne obroty, bieg jalowy (nie pamietam)

a teraz sposob mojej regulacji:
1)ustawienie przeslonu na 3mm - to eliminuje strzaly i powoduje ze przy odpalaniu na benzynie nie mam problemu z powietrzem.
2) duze pokretlo wykrecilem na 1 obrot i potem wio na pusta ulice i patrze jak sie wkreca, zle i podregulowalem znowu, u mnie bylo ok przy 1,8 obr wiec dodalem te 0.2 na zapas by na pewno mu nie zabraklo
3) wolne obroty sprawdzielm dokladnie jaka predkosc obrotowa ma na benzynie, i powoli wykrecalem srubke od wolnych az doszedlem do tej predkosci, na koniec dodlalem 1,4 obrotu tak by mial troszke bogadsza mieszanke.
Moze to pomoze , jestem w trakcie robienia testera sondy lambda ale to pewnie po gwiazdze zacznie chodzic, chce na sondzie sprawdzic mieszanke.


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup
Autor RE: LPG - BLOS w 924
Wojciek
Użytkownik



Postów: 324
Miejscowość: Gliwice
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 11-12-2006 15:49
A jak osiągi i charakterystyka? Bo u mnie dużo słabiej niż na benzynie
1776338
Autor RE: LPG - BLOS w 924
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 11-12-2006 19:00
Osiagi podobnie jak na benzynie, nie jestem w stanie wyczuc wiekszej z moze troche slabiej .
@Wojciek bawile sie blosem przez weekend i mysle ze twoj problem mozna rozwiazac w nastepujacy sposob.
1. podaj miala to wysle ci zdiecia jak ja mam otwarta przeslone u siebie. Sprawdz czy masz podobnie.
2. jesli slabo wkreca sie to przedewszystkim trzeba sprawdzic kat zaplonu, a potem odkrec duze pokretlo na blosie o cwierc moze pol obrotu.
To powinno pomoc.


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup

Edytowane przez Ketchup dnia 18-12-2006 09:07
Autor RE: LPG - BLOS w 924
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 09-02-2007 09:02
Kilka uwag na temat zimy:
Przy mrozach czyli ponizej zera, musialem podnies przeslone wblosie by moc spokojnie odpalac na benzynie (w jesienia mialem podniesiona ze spara byla okolo 1mm - odalo ni sie takz ejsc i zaczol lanie trzymac obroty jalowe, teraz okolo 4 mm) skutkuje to tym ze ba obrotach jalowych juz tak ladnie sie nie trzyma i spalnie wzrolo do 15-16 l/ 100km.
Prosze o spostrzezenia innych zablosowanych jak u nich to wyglada.


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup

Edytowane przez Ketchup dnia 09-02-2007 09:03
Strona 2 z 2 < 1 2