924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor problem z odpaleniem
lop9
Użytkownik

Postów: 47
Miejscowość: Kraków/Skoczów
Data rejestracji: 05.02.06
Dodane dnia 19-07-2006 22:56
witam mam problem z odpaleniem auto stalo 3 tyg i teraz nie che odpalic minowice nie daje iskry na swiece,palec kreci,cewka jest ok elektryk mowi ze masa caly czas idzie i dlatego pompa paliwowa nie kreic sie podczas krecenia silnikiem i mowi ze iskra nie idzie z powodu padnietego aparatu zaplonowego pomozcie smiley


i ciekawasotka nowy apartat zaplonwy BOSCHA kosztuje w serwisie 1600zlsmiley


tel:0501-423-713
3615619
Autor RE: problem z odpaleniem
Zwierz
Użytkownik



Postów: 585
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 20-07-2006 03:06
ja bym zaczął od sprawdzenia wszystkich styków w układzie zapłonowym a przede wszystkim w rozdzielaczu


PORSCHE 924 '81 2.0, targa, szary, (poTOMowy), żółte tablice (pojazd zabytkowy)
2849325
Autor RE: problem z odpaleniem
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 20-07-2006 08:47
Pare lat temu miałem dokładnie takie same objawy - odkręć moduł zapłonowy i wyszyść dokładnie jego punkty styku z karoserią. Oczywiście to może być tysiąc innych powodów, ale od tego bym zaczął.

pzdr
jacek(pilatus)

Edytowane przez pilatus dnia 20-07-2006 08:47
Autor RE: problem z odpaleniem
Ketchup
Użytkownik



Postów: 245
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 20-07-2006 14:02
1. aparat zaplonowy, to co pisano wczesniej . sprawdz czy dochodzi do niego napiecie, przerwe na przerywaczu, i przeczysc paluch i styki na kopulce (to najlepiej delikatnie nozykiem),no i to co pilatus pisal.
2. co do pompy. zdejmij gume (ktore leci powietrze z filtra do silnika) z jetronika ukarze ci sie talerzyk. wlacz stacyjke na pierwsza pozycje (ta by grala muzyka i nawiew szumiał) i delikatnie podnies talerzyk do gory za srubke mocujaca. powinienes uslyszec wtedy charakterystyczne buczenie pompy.
Co do masy masz jedna zaraz przy aparacie zaplonowym doczepiana do glowicy a z drugiej strony do uchwytu cewki(ciezko jej nie zauwarzyc bo jest dosyc gruba ).
Pompa paliwowa jest zupelnie na innym obwodze wiec nie widze tu zaleznosci. Chyba ze podczas krecenia mocna spada napiecie to wtedy przekaznik moze jej nie zalaczyc.


Pozdrawiam 924 78rMaciek -Ketchup
Autor RE: problem z odpaleniem
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 20-07-2006 15:30
Ketchup napisał/a:
1. (...)przerwe na przerywaczu(...).

W świetle tego co napisał lop9 (że aparat zapłonowy kosztuje 1600) wydaje mi się, że chodzi mu raczej o moduł zapłonowy. W takim wypadku nie ma u niego przerywacza. Chyba, że faktycznie aparat (w sensie rozdzielacz) tyle kosztuje.
Ketchup napisał/a:
2. co do pompy. zdejmij gume (ktore leci powietrze z filtra do silnika) z jetronika ukarze ci sie talerzyk. wlacz stacyjke na pierwsza pozycje (ta by grala muzyka i nawiew szumiał) i delikatnie podnies talerzyk do gory za srubke mocujaca. powinienes uslyszec wtedy charakterystyczne buczenie pompy.

O kurcze, nie wiedziałem, że w starszych 924 jest stosowany rozdzielacz paliwa z czujnikiem uniesienia tarczy spiętrzającej smiley . Czytałem tylko o tym kiedyś w jakiejś książce i na forum capri.pl
Jeśli moje przypuszczenia, że lop9 ma nowsze 924 z elektronicznym układem zapłonowym, to w ten sposób nie sprawdzi sobie pompy. W nowszym rozwiązaniu pompa sterowana jest przez modół zapłonowy (poprzez przekaźnik oczywiście). W aparacie zapłonowym jest gniazdko do którego wetknięty jest przewód koloru zielonego. Przewód ten idzie w wiązce bezpośrednio do modułu zapłonowego. Jak silnik się kręci to kręci też aparatem zapłonowym, ten przesyła impulsy do modułu, a ten włącza pompę (i steruje iskrą oczywiście).
Jak moduł nie ma masy to nie poda iskry i nie uruchomi pompy. Nawet jak ma masę, ale np. uszkodził się zielony kabelek łączący go z aparatem to objawy będą te same. Przeszedłem obydwa uszkodzenia :-)
Powodzenia i jak by co to pisz...
jacek
Autor RE: problem z odpaleniem
lop9
Użytkownik

Postów: 47
Miejscowość: Kraków/Skoczów
Data rejestracji: 05.02.06
Dodane dnia 20-07-2006 22:01
dzieki za info Panowie fakt drobna pomylka modul zaplonowy 1600zl

jeszcze raz wielkie dziekismiley jutro auto bedzie palilo mam nadzieje trafilo w rece dobrego elektryka


tel:0501-423-713
3615619
Autor RE: problem z odpaleniem
lop9
Użytkownik

Postów: 47
Miejscowość: Kraków/Skoczów
Data rejestracji: 05.02.06
Dodane dnia 22-07-2006 02:37
i jak przypuszczalem modul zaplonowy szlag trafil i pytanie gdzie moge taki dostac bo na wczasy trzeba by bylo prosiakiempojechac smiley dajcie znac jak jaki macie taki modul BOSCH 0227100010 dzieki


tel:0501-423-713
3615619
Autor RE: problem z odpaleniem
porsz
Użytkownik

Postów: 1116
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 19.04.06
Dodane dnia 22-07-2006 06:31
przejdz na zwykły aparat stykowy za jakieś 80 zł ,a moduł z czasem trafisz,a tak od razu możesz pomykac smiley