924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor wyciaganie silnika. 924 2.0
maloniak
Użytkownik

Postów: 395
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 27-01-2015 11:12
Pytanie. Czy gora czy dolem ? I jak jest zamocowany wal napedowy na walku sprzeglowym ? Wystarczy tylko odkrecic oslone od dzwonu i sam sie rozlaczy przy wyciaganiu czy cos jeszcze trzeba wiedziec? Pozdrawiam smiley
Autor RE: wyciaganie silnika. 924 2.0
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 27-01-2015 12:54
1. Bez różnicy - wszystko zależy od posiadanych warunków pracy, narzędzi i umiejętności. Dla mnie - lepiej "do góry".

2. Wałek napędowy jest tylko wsunięty w otwór wału korbowego wyposażony w łożysko prowadzące. Po rozkręceniu całej reszty jak należy - silnik wystarczy nieco przesunąć do przodu i wyciągnąć.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 27-01-2015 12:56
Autor RE: wyciaganie silnika. 924 2.0
maloniak
Użytkownik

Postów: 395
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 27-01-2015 13:08
Mam kanał, I haki w suficie. więc chyba go bede klad na deski smiley
Autor RE: wyciaganie silnika. 924 2.0
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 27-01-2015 16:36
Opisz jak sobie wyobrażasz całą operację.
Autor RE: wyciaganie silnika. 924 2.0
czerwony
Użytkownik



Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13
Dodane dnia 27-01-2015 21:43
Ja wyjmowałem dołem, ale auto miałem na podnośniku, posadziłem na stołku silnik po prostu, podjechałem autem do góry i przeniosłem go na stojak do silnika smiley Z tym, że musisz rozebrać zawieszenia trochę. Na Twoim miejscu bym wyjmował w górę, jeśli masz haki w suficie. Też nie wyobrażam sobie jak go chcesz kłaść na deski.


Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82'
Autor RE: wyciaganie silnika. 924 2.0
Qbak
Użytkownik



Postów: 7451
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 27-01-2015 23:40
Do góry bez rozbierania zawieszenia też nie da rady.
Bez takich zabawek jak to opisał Czerwony będzie trochę więcej pracy,
ale nie dalej jak dziś wspominaliśmy z Michałem czasy kiedy właśnie tak
się siłowaliśmy smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.porscheshop.pl
Autor RE: wyciaganie silnika. 924 2.0
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 28-01-2015 02:49
Na deski można położyć razem z belką zawieszenia... potem się podnosi przód nadwozia i wyprowadza nad silnikiem... Choć każdy kto ma podnośnik sobie takich akcji nie wyobraża, bo są zwyczajnie męczące i bardziej karkołomne, a człowiek lubi sobie ułatwiać, ale w domowych warunkach nie widzę w tym nic złego.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: wyciaganie silnika. 924 2.0
Jarzyna
Użytkownik



Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10
Dodane dnia 28-01-2015 03:49
Qbak - co Ty gadasz? jak to do góry bez rozbierania zawiechy się nie da silnika wyjąć? no chyba, że ewentualną rozpórkę masz na myśli..


oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33

_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress


były

Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany smiley
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy. smiley
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany smiley
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany smiley
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. smiley
Autor RE: wyciaganie silnika. 924 2.0
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 28-01-2015 08:28
Jarzyna napisał/a:
Qbak - co Ty gadasz? jak to do góry bez rozbierania zawiechy się nie da silnika wyjąć? no chyba, że ewentualną rozpórkę masz na myśli..


O ile się nie mylę bez wykręcenia poprzeczki (a więc rozpięcia zawieszenia, odkręcenia przekłądni z drążkami) silnik nie wyjdzie bo musisz go do przodu przesunąć żeby odpiąć go od wału.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: sie robi
maloniak
Użytkownik

Postów: 395
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 28-01-2015 15:06
Juz mowie co I jak.
Zawias rozpiety auto juz stoi podparte na klockach z przodu. Rozkręcony dzwon, teraz tylko podwiesze sinik na hakach, w kanale zrobie polke ponizej poziomu "wejscia" na ktorej spocznie silnik. zakrece, zawias z powrotem I wyjade autem. Mysle ze całkiem, całkiem. osprzęt juz zdemontowany. Został sam słupek w aucie. zrobie fotki jak bede robił I dam znać.

Dzieki za info smiley
Autor RE: wyciaganie silnika. 924 2.0
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 28-01-2015 19:50
Trochę łatwiej byłoby - silnik do góry, wypchnąć auto (po skręceniu zawiasów oczywiście), silnik w dół. Najlepiej odrazu na jakiś wózek transportowy. Wogóle radziłbym w takiej sytuacji (i warunkach) zainwestować w żuraw o nośności 2 ton. Do amatorskiej dłubaniny na potrzeby własne wystarczy najtańszy z allegro.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 28-01-2015 19:54
Autor RE: wyciaganie silnika. 924 2.0
maloniak
Użytkownik

Postów: 395
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 29-01-2015 12:25
troche mam w warsztacie za malo miejsca na żuraw, daltego haki są w suficie + pasy z peugeota 306 silnik wyskoczyl w 3 h od kiedy zaczelismy dłubać. Tyle, że w lato jak klucze nie przymarzały do rąk smiley
Autor RE: wyciaganie silnika. 924 2.0
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 29-01-2015 13:13
Ale jest mało miejsca na użycie czy przechowanie ? W załączniku wymiary najpopularniejszego modelu, a jest jeszcze bardziej kompatktowy (występuje jak większość pod różnymi markami/cenami): http://www.narzedzia24.info/podnosnik-warsztatowy-zuraw-1-5t-skladany-niskoprofilowy-bp-3485.html

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 29-01-2015 13:26
Autor RE: wyciaganie silnika. 924 2.0
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 29-01-2015 13:17
madmax332 napisał/a:
Trochę łatwiej byłoby - silnik do góry, wypchnąć auto (po skręceniu zawiasów oczywiście), silnik w dół. Najlepiej odrazu na jakiś wózek transportowy. Wogóle radziłbym w takiej sytuacji (i warunkach) zainwestować w żuraw o nośności 2 ton. Do amatorskiej dłubaniny na potrzeby własne wystarczy najtańszy z allegro.


I tu jest pewien problem. Nosek 924 jest tak długi, że wyciągnięcie silnika "najtańszym z allegro" może się nie udać. Sam miałem do czynienia z żurawiem, który po prostu miał zbyt krótkie ramię, żeby do tego silnika sięgnąć. A wcale nie był to z tych najtańszych.


2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: wyciaganie silnika. 924 2.0
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 29-01-2015 13:28
Nie ma absolutnie żadnego problemu - przynajmniej wersja 2T spokojnie daje radę na wysuniętym max. ramieniu (wtedy udźwig spada do 0,5 tony). Jak wygląda sprawa z 1T - nie wiem.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 29-01-2015 13:52
Autor RE: wyciaganie silnika. 924 2.0
maloniak
Użytkownik

Postów: 395
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15
Dodane dnia 29-01-2015 13:57
madmax332 napisał/a:
Ale jest mało miejsca na użycie czy przechowanie ? W załączniku wymiary najpopularniejszego modelu, a jest jeszcze bardziej kompatktowy (występuje jak większość pod różnymi markami/cenami): http://www.narzedzia24.info/podnosnik-warsztatowy-zuraw-1-5t-skladany-niskoprofilowy-bp-3485.html[/quote]


jak auto stoi w garażu zaprakowane to mam od zderzaka do sciany nie wiecej niz 1,5 metra, wiec nawet bym nie mogł odjechać. Zrobie fotosy I zobaczycie jak akcja przebiegała. Już w sobote będzie owwa impreza smiley
Autor RE: wyciaganie silnika. 924 2.0
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 29-01-2015 14:22
Jak Wolisz. W załączniku wymiary modelu 1T niskoprofilowego.

konto_usuniete dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez konto_usuniete dnia 29-01-2015 14:28