924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Forum powitalne
Strona 1 z 3 1 2 3 >
Autor Pierwszy post - czerwone Turbo S
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 24-12-2015 01:15
Witam wszystkich I na starcie życzę Wesołych Świąt.
Zaglądam tu od czasu do czasu i wreszcie zebrałem się do rejestracji i napisania tego posta. Niektórych z forumowiczów znam osobiście, niektórych poznałem na Rennlist, z niektórymi prowadziłem udane operacje zakupowe...Czas wreszcie się przedstawić.
Pierwsze Turbo S kupiłem 5 lat temu, obecne mam od prawie 3 lat. Auto zostało odbudowane od podstaw (sprowadziłem je jako wrak z Kanady ze spalonym silnikiem) w typie restauracji totalnej - każda śrubka, podkładka, plasticzek, wspornik zgodnie z dokumentacją i oryginałem... Ocynk, piaskowanie, malowanie proszkowe, nowe części itd. Itd. 2 lata pracy ale chyba warto było. Jedynymi odstępstwami od fabryki jest współczesne ECU - generalnie cały engine management, poczynając od współczesnej wersji DME, MAP, monitorowania i logowania parametrów Motronica aż po WB02 i customową krzywą doładowania w KLR bazującej na wersji Cup. No i jeszcze przelotowy układ wydechowy zrobiony na bazie fabrycznego. Z zewnątrz i wewnątrz 100% fabryki z europejskimi akcentami w postaci tylnego zderzaka, reszta zgodna z opcjami fabrycznymi potwierdzonymi CoA. Od końca tego sezonu poruszam się nim już regularnie, ostatnie minimalne poprawki do zrobienia tej zimy.
Co do drugiego (a właściwie pierwszego w kolejności chronologicznej) auta - no cóż, to dłuuuga historia, obecnie stoi jako pusta karoseria doprowadzona do takiego stanu przez rodzimych tzw. restauratorów że ciągnięcie jej dalej jest ekonomicznie nieopłacalne. Szkoda, bo to prawdziwy Silver Rose, kompletny i oryginalny, tzw. matching numbers... Tak samo zresztą jak moja obecna eska. Dosyć gadania, kilka fotek, niestety z zeszłego roku, można powiedzieć że z prób drogowych smiley

Edytowane przez 951S dnia 05-06-2016 19:42
Autor RE: Pierwszy post
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 24-12-2015 01:16
2

Edytowane przez 951S dnia 05-06-2016 19:43
Autor RE: Pierwszy post
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 24-12-2015 01:17
3

Edytowane przez 951S dnia 05-06-2016 19:43
Autor RE: Pierwszy post
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 24-12-2015 01:18
4

Edytowane przez 951S dnia 05-06-2016 19:44
Autor RE: Pierwszy post
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 24-12-2015 01:19
5

Edytowane przez 951S dnia 05-06-2016 19:44
Autor RE: Pierwszy post
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 24-12-2015 01:20
6

Edytowane przez 951S dnia 05-06-2016 19:45
Autor RE: Pierwszy post
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 24-12-2015 01:21
7

Edytowane przez 951S dnia 05-06-2016 19:45
Autor RE: Pierwszy post
Qbak
Użytkownik



Postów: 7451
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 24-12-2015 01:30
O kurcze, szczena opada! smiley Świetnie zrobione/przygotowane auto,
widziałem ich kilka w życiu, ale to przechodzi wszelkie granice. Bardzo
cieszy mnie takie podejście do transaxli Porsche w kraju. Nic tylko
gratulować pięknego turbo smiley

Wygląda na to, że auto ma wszystkie możliwe opcje wyposażenia?


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.porscheshop.pl
Autor RE: Pierwszy post
Pirx
Użytkownik



Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11
Dodane dnia 24-12-2015 08:30
Fabrycznie nowe auto smiley
Piekne!


pozdrawiam,
Paweł

928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok"
31100 akustyk.pl
Autor RE: Pierwszy post
tetsumaru
Użytkownik

Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09
Dodane dnia 24-12-2015 09:08
PIĘKNY !!!! GRATULUJĘ !!!!!!

A co z pierwszym (tzn drugim smiley ) turbo ? Naprawdę nie da się go odbudować ? Szkoda zeby się zmarnował


Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony
1714637
Autor RE: Pierwszy post
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 24-12-2015 09:15
Witamy!

A co do auta smileysmileysmiley Turbo w takiej konfiguracji i takim stanie to chyba marzenie każdego z nas. Gratuluję!


Autor RE: Pierwszy post
vip3r
Użytkownik



Postów: 6066
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06
Dodane dnia 24-12-2015 09:40
Piękny!

Cześć!


968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503

911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460

FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Autor RE: Pierwszy post
noname_conek
Użytkownik



Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13
Dodane dnia 24-12-2015 11:42
O_o piękne Turbo smiley uwielbiam takie podejście do auta. Masz foty w trakcie realizacji odbudowy? z chęcią bym zobaczył cała historię smiley


951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0
9435685 www.cultstyle.pl
Autor RE: Pierwszy post
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 24-12-2015 11:43
Klęska urodzaju na te turbiny. Kolejne "wejście smoka" smiley

Witamy.

Qbak dobrze napisał - opad szczęki całkowity. Jak pomyślę ile pracy (i $) musiałeś włożyć w to "gorsze" Porsche to można tylko ściągać czapki z głów. Wypadałoby kiedyś założyć wątek w dziale "nasze auta" i pochwalić się archiwaliami z renowacji - takie rzeczy lubimy najbardziej.
Ja bym takim autem już chyba na ulicę nie wyjechał... Zafoliować i do klimatyzowanego garażu smiley
Jedynie słuszny kolor smiley, absolutnie top wersja - czego chcieć więcej? Który to rocznik? Wiesz może ile ma aktualnie KM?

Co do Silver Rose - to ten który od wielu lat krążył po Polsce? Jeśli matching numbers są jak piszesz ok, to IMHO zdecydowanie warto iść w renowację - jest to jakby nie patrzeć limitowana wersja i druga w kolejności "pożądania" po Cup. Tym bardziej, że jak widać masz już doświadczenie z modelem i wiesz co i jak. Aż tak jest tragicznie? Pokaż nam zdjęcia jak to wygląda.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Autor RE: Pierwszy post
michal951
Użytkownik



Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11
Dodane dnia 24-12-2015 13:43
Witam!

Gratulacje pieknego autka, jakis wysyp Turbin sie robi ostatnio.

Pzdr


out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951
Autor RE: Pierwszy post
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 25-12-2015 01:14
Dziekuję wszystkim za miłe słowa. Jak narazie jedyną osobą której auto się nie podobało (zresztą dalej nie darzy go zbyt ciepłymi uczuciami) jest moja żona ale to już inna historia, zresztą pewnie przez wielu przerabiana...
Co do pytań które padły - tak, auto jest w topowej wersji wyposażenia, jedyną rzeczą której brakuje i której przez lata nie mogłem znaleźć to CD01 ale zastąpiłem ją zmieniarką i radiem Koln rodem z 964. Wygląda i gra bardzo dobrze.
Co do Silver Rose - myślę że założę wątek na jego temat jak tylko znajdę trochę czasu. Auto było kupione w kraju od członka PCP i myślę że niektórzy mogą je znać. Od początku było w stanie do remontu blacharskiego ale jak najbardziej do zrobienia, dopiero potem sprawy potoczyły się w złym kierunku... Będzie kiedyś o tym wątek, na chwilę obecną poszukuję budy na przekładkę ale może uda się wymyślić coś innego.
Co do zdjęć z odbudowy - mam setki, głównie z etapu rozbiórki, w czasie składania skupiałem się raczej na samej przyjemności budowy auta zapominając trochę o uwiecznieniu tego dla potomności smiley


_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy smiley
Autor RE: Pierwszy post
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 25-12-2015 01:21
Co do pytania o KM - dopiero zauważyłem - na chwilę obecną 270 KM, walczę jeszcze trochę ze zbyt bogatą mieszanką i nieszczelnością wydechu w okolicach wastegate, docelowy pomiar na wiosnę powinien dać 300 lub ciut poniżej jeżeli wszystko pójdzie dobrze.


_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy smiley

Edytowane przez 951S dnia 25-12-2015 01:22
Autor RE: Pierwszy post
tona
Użytkownik



Postów: 1540
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 25-12-2015 10:43
Piękny...uwielbiam te auta, a w takiej konfiguracji to ósmy cud świata, i mimo braku tej wyjątkowosci Limited przy SilverR znacznie od niego ładniejszy i chyba kompletniejszy. Gratulacje. I jeszcze jedno...zmien tytuł tematu, zeby łatwiej naprowadzic na sedno sprawy


924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Autor RE: Pierwszy post
simprez
Użytkownik



Postów: 5607
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 25-12-2015 18:45
Turbawka rewelka! Kompletacja robi wrażenie. Frajda musi być nie z tej ziemi smiley
Składałeś auto samodzielnie czy oddałeś komuś pod opiekę?


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: Pierwszy post - czerwone Turbo S
951S
Użytkownik

Postów: 366
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 18.12.15
Dodane dnia 26-12-2015 03:19
Poza lakierowaniem nadwozia od góry, renowacją deski (Rednes), nową tapicerką foteli i kanapy, remontem skrzyni (to był błąd - znowu partacze) wszystko robiłem sam. Oczywiście piaskowanie, proszek, ocynk robiły wyspecjalizowane firmy ale szkiełkowanie robiłem już sam. Chciałem dużo prac zlecać ale niestety mam talent do wyszukiwania partaczy (a może partacze i nieucy przeważają???) i w końcu i tak robiłem wszystko sam bo naprawdę ciężko jest znaleźć kogoś kto zrobi coś naprawdę dobrze z dbałością o szczegóły.


_____________________
Darek
944 Turbo S '88
W124 500E '92
Skodillac do wożenia dupy smiley
Strona 1 z 3 1 2 3 >