Autor |
artykuł na onecie o 924 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4953
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 13-10-2010 21:15 |
|
|
http://moto.onet.pl/1627698,1,porsche-924-sportowy-klasyk-za-6-tys-zl,artykul.html?node=40614
pomijam drobne wpadki głownie cyferkowe, ale brak większych błędów....
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 13-10-2010 21:16 |
|
Autor |
RE: artykuł na onecie o 924 |
bartek
Użytkownik

Postów: 185
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 01.06.09 |
Dodane dnia 13-10-2010 22:27 |
|
|
Komentarze 'znawców':
TO JUŻ LEPIEJ ZA TE PIENIĄDZE KUPIĆ JAKIEGOŚ GOLFA [3]
TO PORSCHE TO JEST Z ERY KAMIENIA ŁUPANEGO
~SIMON
2010-10-13 21:40:35
Porsche dla dresa.Dobra alternatywa dla Calibry
albo E36 coupe.
~hulkmuz
2010-10-13 21:32:46
911 '83  |
|
Autor |
RE: artykuł na onecie o 924 |
Qbak
Użytkownik

Postów: 7489
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 13-10-2010 22:53 |
|
|
To nie ludzie - to wilki! 
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
924 CUP
Tor Poznań 2:04,992
Edytowane przez Qbak dnia 13-10-2010 22:53 |
|
Autor |
RE: artykuł na onecie o 924 |
vito
Użytkownik

Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 13-10-2010 23:33 |
|
|
przy okazji tekstu link do paru ogloszen ktorych nie widzialem na allegro (wrzuce zaraz do gieldy)
a i ta fotka:
[img]http://m.onet.pl/_m/0cca5574714a527e250f8dd300e5461b,18,1.jpg[/img]
pojdzie na tapete
a co do komentarzy , to 90% pisza pajace ktorych nie stac nawet na auto za tytulowe 6k i wypisuja takie teoretyzowanie
przypomnial mi sie jeden 15 letni znajomy , ktoremu sie juz sex znudzil ))
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: artykuł na onecie o 924 |
ciachu
Administrator

Postów: 4219
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 14-10-2010 09:23 |
|
|
a kto czyta w ogóle komentarze na onecie - przecież tam pisze tylko margines umysłowy i dzieciaki .. 
Sam artykuł miło się czyta i jest napisany w sympatycznym tonie. Mimo, że autor nie ustrzegł się kilku błędów, sam tekst pozytywnie mnie zaskoczył - krótko i na temat.
wklejam dla potomnych:
"Porsche 924: sportowy klasyk za 6 tys. zł
Porsche to marzenie każdego pasjonata motoryzacji. Ceny najnowszych aut spod znaku czarnego rumaka są wysokie, jednak Porsche sprzed lat można kupić za naprawdę rozsądne pieniądze. Co ważne, jego utrzymanie nie będzie horrendalnie kosztowne!
Porsche od lat jest ściśle powiązane z koncernem Volkswagen. W 1969 roku rozpoczęto sprzedaż VW-Porsche 914. Niedługo później Volkswagen zapragnął mieć w ofercie większy i bardziej nowoczesny model sportowego samochodu. Zadanie opracowania Volkswagena EA425 spoczęło na inżynierach Porsche. Niedługo po rozpoczęciu prac nad pojazdem wybuchł kryzys paliwowy. Volkswagen licząc, że równolegle projektowane Scirocco zadowoli fanów sportowych pojazdów zdecydował się na zawieszenie projektu.
Zarząd Porsche doszedł do porozumienia z kierownictwem Volkswagena. Prawa do projektu zostały odkupione, na skutek czego samochód trafił do produkcji jako Porsche 924. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Relatywnie przystępna cena i silniki spalające nieprzesadnie dużo paliwa sprawiły, że wyszydzane "VolksPorsche" sprzedało się w liczbie 120 tysięcy egzemplarzy! Co więcej, model wyciągnął firmę z tarapatów finansowych.
Co po latach może zaoferować produkowane od 1975 roku Porsche 924? Efektowną sylwetkę, niską pozycję za kierownicą, rasowe wnętrze oraz perfekcyjne właściwości jezdne, które uzyskano dzięki dociążeniu tylnej osi poprzez umieszczenie przy niej skrzyni biegów.
Najwięcej wyprodukowanych aut otrzymało dwulitrowy silnik, który powstał w wyniku modyfikacji jednostki stosowanej w Audi 100 oraz dostawczym Volkswagenie LT. W amerykańskich wersjach motor rozwijał mizerne 95-110 KM. Samochody zza Oceanu można łatwo rozpoznać po zderzakach wyposażonych w system absorbujący energię lekkich kolizji oraz bocznych odblaskach. Wersja europejska z wolnossącym silnikiem oferowała 125 KM i 164 Nm co wystarczało, by ważący 1080 kilogramów model 924 przyśpieszał do "setki" w czasie 10,5 sekundy oraz osiągał ponad 200 km/h. Jednostka z dwoma zaworami na cylinder jest chwalona także za znaczną elastyczność. W zależności od stylu jazdy średnie spalanie wynosi 10-12 l/100km.
W 1985 roku ruszyła sprzedaż Porsche 924S, które otrzymało 2,5-litrowy silnik (150-162 KM) z modelu 944 oraz poprawione zawieszenie. Osoby oczekujące lepszej dynamiki muszą poszukiwać Porsche 924 z turbodoładowanym silnikiem. Najczęściej spotykane egzemplarze mają 177 lub 179 KM. W ich przypadku przyśpieszanie od 0 do 100 km/h trwa 7,8 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Porsche miało w ofercie jeszcze szybsze odmiany modelu 924. Warianty Carrera GT i GTS (214-249 KM) powstały w krótkich seriach, które są obecnie obiektem zainteresowania kolekcjonerów.
Techniczne pokrewieństwo z produktami Audi i Volkswagena oraz związany z nim dostęp do zamienników oraz części używanych sprawia, że Porsche 924 można utrzymać w stanie pełnej sprawności przy relatywnie niskich nakładach. Poza wspomnianym silnikiem z Audi, Porsche 924 ma elementy wspólne m.in. z Golfem I. W efekcie naprawy jednostki napędowej oraz jej osprzętu, zawieszenia i układu hamulcowego nie kosztują kroci. Dość powiedzieć, że do Porsche 924 tarczę hamulcową firmy Brembo lub amortyzator uda się kupić za niecałe 200 złotych. Znacznie bardziej kosztowne jest usunięcie usterek układu przeniesienia napędu r11; w szczególności sprzęgła (ponad 1600 złotych + robocizna) oraz skrzyń biegów, w których pierwszy bieg włącza się przemieszczając dźwignię do tyłu.
Koniecznie należy zwrócić uwagę na stan nadwozia. Naprawa skorodowanych egzemplarzy może być bardzo kosztowna ze względu na brak zamienników. Pozostanie więc sięgnięcie po nowe elementy lub poszukiwanie używanych. Trudne do znalezienia mogą okazać się także drobne detale r11; np. ozdobne listwy i elementy wykończenia wnętrza.
Posiadacze chwalą Porsche 924 za brak awarii uniemożliwiających jazdę, dobre właściwości jezdne, precyzyjną skrzynię biegów, rozsądne koszty utrzymania i nienajgorsze osiągi. Korozja nie stanowi problemu, o ile samochód jest bezwypadkowy lub - co bardziej prawdopodobne - został solidnie naprawiony po kolizji. Youngtimer ze Stuttgartu ma także kilka wad r11; duży jak na dzisiejsze standardy apetyt na paliwo, kiepskie wyciszenie, niezbyt trwałe materiały tapicerskie, ogniska zaawansowanej korozji wokół akumulatora oraz ograniczoną widoczność.
Ceny używanych egzemplarzy są niezwykle zróżnicowane. 6-10 tysięcy złotych powinno wystarczyć na jeżdżący egzemplarz, który nie wymaga kapitalnego remontu. Górny pułap cenowy wyznaczają samochody z limitowanych serii, które są wyceniane przynajmniej na kilkanaście tysięcy euro.
11 października 2010
Łukasz Szewczyk / Onet.pl"
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 14-10-2010 09:42 |
|
Autor |
RE: artykuł na onecie o 924 |
vip3r
Użytkownik

Postów: 6093
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 14-10-2010 13:36 |
|
|
naprawdę nie rozumiem czemu każdy artykuł musi pisać o tym że w jakiejś zamierzchłej przeszłości lat 70-tych to auto było postrzegane jako tanie (bo tańsze niż inne porsche) i wolne (bo wolniejsze od innych porsche). to auto w latach 70-tyh nie było ani tanie ani wolne - tak jak boxter teraz nie jest tani ani wolny :-)
jakbym to ja pisał artykuł to bym napisał że jest to po prostu piękne auto :-)
 |
|
Autor |
RE: artykuł na onecie o 924 |
Qbak
Użytkownik

Postów: 7489
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 14-10-2010 13:40 |
|
|
I to jest najlepszy komentarz! 
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
924 CUP
Tor Poznań 2:04,992 |
|