924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | 911,944 i inne...
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor 944 s2
aleks
Użytkownik

Postów: 51
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.11.07
Dodane dnia 02-09-2019 14:46
Hej! Zastanawiam się ostatnio nad 944 s2 i próbowałem znaleźć jakieś informacje ale po 30 stronach opcji "szukaj" wciąż jestem w lesie... Może mi ktoś streścić jak wygląda życie z tym modelem? Chodzi mi głównie o koszty- częste naprawy, ceny części itp. Chciałem też wiedzieć jaka jest sensowna cena za ten model w sensownym stanie (za mało ofert na otomoto czy niemieckich rynkach żeby ustalić jakąś średnią...)?
Autor RE: 944 s2
kondzi
Użytkownik



Postów: 419
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 02-09-2019 15:01
S2 to chyba najfajniejsze 944 tak z użyteczności-owego punktu widzenia.
A cena to wiadomo, dla jednego za drogo, dla drugiego w sam raz.
Generalnie lepiej przeplacic, za lepsze auto na poczatku, niz kupic w gorszym stanie i doprowadzac do uzytecznosci. Ostatnio jak sie przygladalem z kolega cenom rynkowym na S2, to wychodzilo na to, ze za fajne auto trzeba dac 40k PLN i wiecej.


Pozdrowienia,
Konrad

--
'89 Porsche 944 Turbo
'81 Porsche 924 Turbo
Autor RE: 944 s2
Olo924
Użytkownik



Postów: 4000
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 02-09-2019 16:57
40 to już było ... teraz bardziej 60 ...

ładne wystawia Adi za 75 chyba (ze szperą)

ładne 924S już są powyżej 10 kEUR ...


ale fakt relacja użyteczność - frajda chyba najlepsza smiley


924 '78
944 '83

Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...

Edytowane przez Olo924 dnia 02-09-2019 16:59
Autor RE: 944 s2
piterson
Użytkownik



Postów: 3389
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 02-09-2019 20:12
Tak, S2 to najlepsze co można mieć z 944 jeśli chodzi o stosunek cena/fun/bezawaryjność.
Turbo wiadomo - szybsze, ale też bardziej problematyczne i wyraźnie droższe.

Aktualnie wychodzi na to, że poniżej 50 tys na S2 nie ma co liczyć.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
958 4.2D '14
ex:
944 S2 '89
Autor RE: 944 s2
aleks
Użytkownik

Postów: 51
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.11.07
Dodane dnia 02-09-2019 20:14
trochę się wystraszyłem jak w którymś wątku przeczytałem żeby przed zakupem zrobić porządny research ile kosztuje utrzymanie tego modelu. Że klamki i panele karoserii będą drogie to oczywiste (swoją drogą klamki równie problematyczne co 924?) a jak źle jest z silnikiem? Szczególnie że spodziewam się przebiegu w okolicach 300k... Miło byłoby wrócić do transaxla po 11 latachsmiley
Autor RE: 944 s2
piterson
Użytkownik



Postów: 3389
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 02-09-2019 20:21
Silnik to tak naprawdę 3 ważne rzeczy - rozrząd z wałkami balansu, wałki rozrządu (zęby!) z łańcuszkiem i ślizgami napinacza oraz stan gładzi cylindrów.
Pierwsze do ogarnięcia w normalnych pieniądzach, drugie - o ile zęby wałków całe - też w niedużych.
Największy problem to porysowane gładzie - wtedy trzeba robić szlif, nadwymiarowe tłoki - robi się poważny, drogi remont. Można ewentualnie tulejować.


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
958 4.2D '14
ex:
944 S2 '89

Edytowane przez piterson dnia 02-09-2019 20:22
Autor RE: 944 s2
aleks
Użytkownik

Postów: 51
Miejscowość:
Data rejestracji: 21.11.07
Dodane dnia 02-09-2019 20:28
dzięki za wszystkie rady- mam nadzieję że uda się je niedługo wykorzystaćsmiley
Autor RE: 944 s2
kondzi
Użytkownik



Postów: 419
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16
Dodane dnia 02-09-2019 21:12
Jak nie miales okazji takim autem jechac, znajdz kogos z 924.pl kto takie auto ma i niech Cie przewiezie / da sie przejechac. Inaczej nie bedziesz mial odniesienia. Auto moze miec 300 tys. i ladnie jechac (dobrze serwisowane), albo 150 tys. i byc szrotem. Warto wiedziec czego oczekiwac.


Pozdrowienia,
Konrad

--
'89 Porsche 944 Turbo
'81 Porsche 924 Turbo
Autor RE: 944 s2
simprez
Użytkownik



Postów: 5301
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 02-09-2019 21:39
Też macie wrażenie, że teraz łatwiej jest spotkać gdzieś jakieś 951 niż S2?
Strasznie się przerzedziło grono użytkowników 3.0 16v...


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
[K] partsy 944S,S2,T,968
2716024
Autor RE: 944 s2
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4751
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 03-09-2019 00:43
Może dlatego że Turbo wyprodukowali 25tys sztuk a S2 19tys w tym 5 to kabrio ? siłą rzeczy stają się bardzo rzadkie, a są wciąż tańsze niż Turbo.
Silnik jeśli jest "zdrowy" to dbać o ślizgi napinacze itp. da się z tym żyć. Jeśli nie to remont jest drogi... ale gładzie i tłoki w każdym 944 kosztują podobnie, więc lepiej remontować 944S2 niż 944 2,5. Oby głowica i wałki były zdrowe.
944 S2 pali zdecydowanie więcej niż 2,5... moim zdaniem 13l/100 po mieście nie jest niczym dziwnym.
Sprzęgło takie samo jak w 2,5... hamulce kosztują podobnie jak w turbo... bo w końcu są z turbo... amorki też bez różnicy...
z pewnością jest kłopot jak wysiądzie napinacz łańcucha i trochę kosztuje w serwisie, ale i tak jest pół darmo względem napinacza do vario cama z 968 smiley

Szczerze ?
obecnie i tak kupując 944
najpierw patrzymy na stan blacharski i to bardzo wnikliwie, aby auto nie miało korozji ukrytej, która za chwilę ma wyjść na wierzch...
potem na mechanikę właśnie gładzie, czy zęby wałka...
potem na pracę skrzyni biegów....
i wnętrze...
jeśli auto nie ma dyskwalifikujących wad kwalifikujących do kosztownych remontów to można kupować.
Koszty remontu nadwozia w przypadku 944 sięgają już spokojnie ceny zakupu (30k+) i to wciąż nie jest auto wystawowe.
Remont silnika to 6tys zł za tłoki wosnera, 1200 za szlif (400 za cylinder), więc w 20 może się zamknie smiley
Naturalnie jeśli umiesz i robisz samemu jest taniej...


SPRZEDAM:
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: 944 s2
gonzacz
Użytkownik



Postów: 243
Miejscowość: Ingolstadt
Data rejestracji: 06.07.09
Dodane dnia 03-09-2019 08:00
jako alternatywę dla S2 polecam moje 928 S4, podejrzewam że fun z jazdy większy w 944, jednak dźwięk V8 też robi robotę smiley

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-928-sprzedam-porsche-928-s4-szpera-ID6CpHoU.html

cena do negocjacji, w sobotę lecę na kontrakt do USA i fajnie gdyby ktoś się zajął prosiem


944 US '83
S4 '87 automat
E46 M54B30

Edytowane przez gonzacz dnia 03-09-2019 08:17
Autor RE: 944 s2
Adi_rallye
Użytkownik

Postów: 274
Miejscowość: Będzin
Data rejestracji: 08.04.15
Dodane dnia 03-09-2019 10:07
Mam S2 ze zrobionym rozrządem,ślizgami i całym serwisem
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-944-s2-3-0-16v-technicznie-ideal-wizualnie-5-na-tor-i-ulice-ID6AYj90.html
Cena do negocjacji


Tor poznań
944 Gulf 1:47.100 (Yokohama)
944 S2 seria 1:56.753
944 Marlboro 1:49.937 (rsr/fz201)
993 C2 1:54.114(Federal Rs-r)
996 Gt3 MkII 1:46,000(MPSC1)
www.abgold.pl
Autor RE: 944 s2
ciachu
Administrator



Postów: 3459
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 03-09-2019 12:08
A czemuż to 944 turbo jest bardziej problematyczne w użytkowaniu? smiley


www.924.pl
951'88
996C4S'02
ex: 924'78, 928S'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: 944 s2
kecaj73
Użytkownik

Postów: 609
Miejscowość:
Data rejestracji: 03.01.17
Dodane dnia 03-09-2019 12:12
Olo924 napisał/a:
40 to już było ... teraz bardziej 60 ...

ładne wystawia Adi za 75 chyba (ze szperą)

ładne 924S już są powyżej 10 kEUR ...


ale fakt relacja użyteczność - frajda chyba najlepsza smiley


Dokładnie.
924s zabawa przednia. Chyba że lubisz wygląd szerszej 944, choć linia 924 moim zdaniem bardziej klasyczna.


Autor RE: 944 s2
Olo924
Użytkownik



Postów: 4000
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06
Dodane dnia 03-09-2019 15:31
Adi_rallye napisał/a:
Mam S2 ze zrobionym rozrządem,ślizgami i całym serwisem
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-944-s2-3-0-16v-technicznie-ideal-wizualnie-5-na-tor-i-ulice-ID6AYj90.html
Cena do negocjacji


kurcze to już się robi dobra cena ...

Sprzedam 924, 944, dołożę Golfa cabrio i Vespę smiley


924 '78
944 '83

Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Autor RE: 944 s2
seler2
Użytkownik

Postów: 1256
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 03-09-2019 15:40
Adi_rallye napisał/a:
Mam S2 ze zrobionym rozrządem,ślizgami i całym serwisem
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-944-s2-3-0-16v-technicznie-ideal-wizualnie-5-na-tor-i-ulice-ID6AYj90.html
Cena do negocjacji


Hej, to jest oryginalny kolor? W sensie według wlepki?


było 944 S2
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
Autor RE: 944 s2
Adi_rallye
Użytkownik

Postów: 274
Miejscowość: Będzin
Data rejestracji: 08.04.15
Dodane dnia 03-09-2019 16:12
seler2 napisał/a:
Adi_rallye napisał/a:
Mam S2 ze zrobionym rozrządem,ślizgami i całym serwisem
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-944-s2-3-0-16v-technicznie-ideal-wizualnie-5-na-tor-i-ulice-ID6AYj90.html
Cena do negocjacji


Hej, to jest oryginalny kolor? W sensie według wlepki?


Ori , na fotach dziwnie wychodzi i wszyscy pytają
Kubica taki tylko w cabrio jechał teraz na SPA w paradzie


Tor poznań
944 Gulf 1:47.100 (Yokohama)
944 S2 seria 1:56.753
944 Marlboro 1:49.937 (rsr/fz201)
993 C2 1:54.114(Federal Rs-r)
996 Gt3 MkII 1:46,000(MPSC1)
www.abgold.pl
Autor RE: 944 s2
seler2
Użytkownik

Postów: 1256
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 03-09-2019 16:30
Adi_rallye napisał/a:
Ori , na fotach dziwnie wychodzi i wszyscy pytają
Kubica taki tylko w cabrio jechał teraz na SPA w paradzie


A znasz może kod? Bo bardzo podobny do mojego byłego i ciekaw jestem.


było 944 S2
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
Autor RE: 944 s2
cichy
Użytkownik



Postów: 687
Miejscowość: Lublin/Płock
Data rejestracji: 27.11.08
Dodane dnia 03-09-2019 17:01
A czemuż to 944 turbo jest bardziej problematyczne w użytkowaniu?

No wlasnie nie wiem smiley
Silnik turbo jest pancerny, nie ma problemu z gladziami, nie ma dodatkowego lancuszka i wałka.
Wytrzymuje doladowanie do 1.7bara (400ps) na seryinych gratach.
Jedyne co jak kazde turbo spali kazda ilosc Pb jaka wlejesz (moj np. 15l na 10km smiley )




944 T 90r. - "Rothmans"
996 TT X50 04r.
W124 500E 91r.

Tor Poznań
2016r.: 1:43.402
Autor RE: 944 s2
Adi_rallye
Użytkownik

Postów: 274
Miejscowość: Będzin
Data rejestracji: 08.04.15
Dodane dnia 03-09-2019 19:16
cichy napisał/a:
A czemuż to 944 turbo jest bardziej problematyczne w użytkowaniu?

No wlasnie nie wiem smiley
Silnik turbo jest pancerny, nie ma problemu z gladziami, nie ma dodatkowego lancuszka i wałka.
Wytrzymuje doladowanie do 1.7bara (400ps) na seryinych gratach.
Jedyne co jak kazde turbo spali kazda ilosc Pb jaka wlejesz (moj np. 15l na 10km smiley )


Paweł moje turbo pali więcej niż v8 AMG 😉😁


Tor poznań
944 Gulf 1:47.100 (Yokohama)
944 S2 seria 1:56.753
944 Marlboro 1:49.937 (rsr/fz201)
993 C2 1:54.114(Federal Rs-r)
996 Gt3 MkII 1:46,000(MPSC1)
www.abgold.pl
Strona 1 z 2 1 2 >