924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor hamulce - kompletny remont
kamyk
Użytkownik



Postów: 26
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 14-04-2006 16:54
hej.
na starym forum byli tacy grupowicze co remontowali kompletnie hamulce (uszczelki, klocki itp. itd.).
czy ktos moglby zebrac wszystko do kupy i napisac co i za ile trzeba kupic do wykonania kompletnego remontu ukladu hamulcowego?

a moze lepiej dac na warsztat auto zeby sie nie meczyc?

pozdrawiam
marcin
420303
Autor RE: hamulce - kompletny remont
tkacki
Użytkownik

Postów: 372
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 15-04-2006 22:03

W Polsce najbardziej rozpowszechnione zestawy naprawcze to Autofren.
Wejdz na stronę:

http://www.uritec.net/seinsa/eng/web/catalogo.asp

i znajdz referencje. Zapytaj w dobrym sklepie motoryzacyjnym. W Wawie zestawy są do nabycia w cenie ok 20 zł za zestaw. Są oddzielne zestawy na pompę, tłoczki i cylinderki. Firma CARIX - myślę, że wysyłają pocztą.

Naprawa jest wykonalna, ale zajmuje dużo czasu i łatwo coś można spieprzyć (pozrywać nakrętki, uszkodzić przewody itp.). Robiłem to kilka razy w różnych autach i za każdym razem mówiłem sobie "nigdy więcej". Hydrol to straszny syf.






CP9A/4G63
We are not what we own.
Autor RE: hamulce - kompletny remont
ciachu
Administrator



Postów: 4081
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 17-04-2006 22:05
bebny, szczeki dostepne z katalogu w carixie, tam tez nalezy pytac o aktualne ceny
jezeli chodzi o zaciski to reparaturki tloczkow hamulcowych sa rowniez dostepne w carixie za 15zl na tloczek (a jak wiadomo mamy dwa w swoich 924smiley ) - najwazniejszy jest kod poniewaz w katalogu niestety nie ma 924 i panowie mieli nawet 10min problem z doborem jak im przynioslem gumki w reku, tak wiec podaje dla potomnych D4028


www.924.pl
951'88 284KM 421NM
996C4S'02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: hamulce - kompletny remont
kamyk
Użytkownik



Postów: 26
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 18-04-2006 09:22
dzieki za odpowiedz.

a czy ktos z was robil upgrade z hamulcow tarcza/beben na wszystkie tarcze? czy to sie wiaze ze zmiana felg na 5-cio srubowe?

bo mnie czeka tak powazny remont, ze moze lepiej przeskoczyc na tarcze.

pozdrawiam
marcin
420303
Autor RE: hamulce - kompletny remont
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 18-04-2006 12:16
A ja u siebie, nie dalej jak 6 dni temu, wymieniłem wszystkie przewody hamulcowe (sztywne i elastyczne), tarcze z przodu i szczęki z tyłu. Ceny (mniej-więcej):
- komplet miedzianych przewodów: 120 zł
- trójnik: 9 zł
- elastyczne przewodu z przodu: 25 zł/szt. (potrzebne są dwa)
- elastyczne przewody z tyłu: 15 zł/szt. (potrzebne są dwa)
- odpowietrznik: 2 zł
- szczęki do tyłu (ATE): 89 zł
- tarcze do przodu - tu jest wiele możliwości - Zimmermann (w Carix) 140 zł/szt.; ATE (w Fota) 212 zł/szt.; Brembo (w Inter-Cars) ponad 300/szt.
- nowa pompa starego typu (chyba do '81 roku) 240 zł (cena z ubiegłego roku).

Jeśli chodzi o tarcze to można jeszcze mieć ATE Competition (nacinane) za ok. 340 zł/szt (w Fota). Tarcze ATE, ale nie wiem jakie (zwykłe czy nacinane), ma też Ali z tego forum (po ok. 200 zł/szt.).
Reperaturki - stosowałem z powodzeniem w swoich przednich zaciskach, z tego co wiem u Ciacha też zadziały. Może się jednak zdarzyć, że będziesz mial na tyle skorodowane tłoczki, że nic im nie pomoże. Mnie ciekły dwie pompy hamulcowe i w obu wymiana gumek nie miała sensu, bo powierzchnie cylinderków były nieco skorodowane i pompa łapała powietrze (i ciekła). W końcu wymieniłem na nową - czasem podjęcie takiej decyzji jest tańsze niż zabawy z "używkami".

Wymiana układu hamulcowego na sprawniejszy - temat bardzo obszerny. Najłatwiej wymienić na układ od starego 944, ale wiąże się to z wymianą piast z przodu i z tyłu. Na szczęście wahacze pozostają stare. Oznacza to jednak, że będziesz miał 5 śrub do kół.
Gdybyś chciał tylko dołożyć tarcze do tyłu i pozostać przy 4 otworach to możesz rozejrzeć się za rozwiązaniami stosowanymi przez "garbusiarzy": link1 link2 link3

pzdr
jacek (pilatus)
Autor RE: hamulce - kompletny remont
kamyk
Użytkownik



Postów: 26
Miejscowość: gdansk
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 19-04-2006 09:48
dzieki stokrotne!
o takie informacje mi chodzilo!

pozdrawiam wszystkich
marcin
420303
Autor RE: hamulce - kompletny remont
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 21-04-2006 18:38
Hej a nie wiecie czy i gdzie w Lodzi mozna kupic klocki hamulcowe? Ew Wawa lub inne lokalizacje ale z wysylka. Pozdrawiam!


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: hamulce - kompletny remont
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 24-04-2006 11:48
Jeśli tylko w Łodzi jest Inter-Cars, Carix lub Fota (a z tego co wiem, to są) to można. Poza tym masz w Łodzi Jurasa który ma do sprzedania piękny komplet nowych Ferrodo w promocyjnej cenie smiley.

pzdr
jacek (pilatus)
Autor RE: hamulce - kompletny remont
ciachu
Administrator



Postów: 4081
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 24-04-2006 12:42
piekne ferrodo od jurasa nieaktualne poniewaz sa juz w moim garazu i nawet je trzymales w rekachsmiley


www.924.pl
951'88 284KM 421NM
996C4S'02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: hamulce - kompletny remont
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 24-04-2006 17:30
no wlasnie to apropo Jurasa, ktos mnie podkupil smileysmileyhehe (zartuje oczywiscie). Klocki zamowilem w Rawie, mam nadzieje ze rzeczywiscie beda a nie ze sie dowiem ze jednak nie jak bede chcial je odebrac!


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."