924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Strona 2 z 2 < 1 2
Autor RE: Ciśnienie oleju
Wiciu
Użytkownik



Postów: 199
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 11.06.06
Dodane dnia 12-02-2007 14:19
oczywiście że można przejść jak silnik jest zdrowy, chodzi tylko o to że czasem zdarzają się silniki, które są lekko nieszczelne i praca z mineralnym im pomaga się uszczelnić a przejście na półsyntetyk pogorszy sprawę... Myślę, że przy zdrowym motorku można śmiało zmieniać smiley

Jeśli się mylę niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu smiley


Pozdrawiam
Wiciu
http://wiciu.fotosik.pl/albumy/74659.html - zdjecia mojego Prosiaczka smiley
3080955
Autor RE: Ciśnienie oleju
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 12-02-2007 23:11
Wiem, że wątek w zamyśle autora tyczył slnika 2.5l, ale nie zaznaczył tego jasno w temacie więc napiszę też o 2.0. W moim silniku miałem oleje od mineralnego przez półsyntetyki do pełnego syntetyka. Spostrzeżenia są ogólnie takie - można mieś super zdrowy silnik 2.0, a nie móc jeździć nawet na mineralnym - kwestia pompy oleju. W 2.0 jest to pompa zębata w aluminiowej obudowie. Pomijając już to, że była konstruowana do współpracy z olejami mineralnymi, raczej dość "gęstymi" to w naszych samochodach ma ona juz kilkanaście/dziesiąt lat. Rozbierałem chyba 6, czy 7 takich pomp i nie widziałem żadnej w stanie idealnym - zawsze mniej lub bardziej porysowany był aluminiowy korpus, a chyba tylko 2 razy luz między zębami był dyskwalifikujący. Innymi słowy "silnik jak dzwon" nie gwarantuje sukcesu.
Jeśli chodzi o konkretne oleje to mam jak najgorsze wspomnienia z Lotosem SemiSynthetic - jak woda gdy gorący. Natomiast trudno nie zgodzić się z twierdzeniem "wymienić, byle z głową". Sam jeżdżę na oleu nieco "nieokreślonym", bo sam producent wypuszcza go w butelkach z napisami "Synthetic blend" i innych "Full Synthetic" - mam na myśli Valvoline VR1 Racing. Mnie ten olej zdecydowanie pasuje, ale do specjalnie "wodnistych" to on nie należy - 10W60. Super był też Castrol Racing, też 10W60 tylko, że straszliwy szlam w silniku zostawia. Powtarzam to już chyba setny raz - nigdy nie wierzyłem w spiskową teorię dziejów, ale Castron z niemieckimi naklejkami był rewelacyjny (ciśnienie i czystość silnika), a ten sam olej rozlewany w Polsce zrobił się kiepski (ciśnienie nadal OK, ale straszny "syf" zostawia). Nie uwierzyłbym, gdybym nie doświadczył sam.

pzdr
jacek(pilatus)

Edytowane przez pilatus dnia 12-02-2007 23:13
Autor RE: Ciśnienie oleju
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 14-02-2007 09:00
sa tacy co twierdza, ze motul jest dobry bo rozlewany tylko i wylacznie we francji :-) nie ma rozlewanego u Nas w PL :-)
niedlugo bede testowal motula 4100 turbolight technosyntese , czyli polsyntetyk. dam znac za jakis czas, czy jest wart swej ceny, ale to potrwa z rok czasu.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Strona 2 z 2 < 1 2