924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Problemy techniczne
Autor Koncowki kabli elektrycznych
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 28-04-2007 10:54
Witam,
mam pytanie, zwiazku z tym ze liczniki w moim 924 troche mnie oszukuja, chce sie zabrac za przeglad kabli i polaczen elektrycznych i poczyscic koncowki. Kupilem wd40 mysle ze sie przyda. Pytanie brzmi czy jak juz wymieniam koncowki kabli na nowe to czy dodatkowo izolowac je termozgrzewalnymi pancerzykami? Orginalnie tak nie bylo ale pytam sie na wszelki wypadek, zeby potem nie robic tej samej pracy 2 raz.
Ewentualnie prosze o sugestie jak zrobic to dobrze i nic nie zepsuc.
Czy jest cos o czym powinienem wiedziec przed rozpoczeciem takiego "czyszczenia" ? Oczywiscie akumlator odlacze..
Pozdrawiam


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: Koncowki kabli elektrycznych
juras
Użytkownik



Postów: 2408
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 28-04-2007 12:42
Że powinieneś mieć zaciskarkę do takich końcówek a nie bawić się lutownicą. A termokurczliwe izolacje nie zaszkodzą.
Autor RE: Koncowki kabli elektrycznych
ciachu
Administrator



Postów: 4087
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 28-04-2007 13:25
a o jakich licznikach mówisz - domyślam się, że o zegarach czyli wskaźnikach typu ładowanie akumulatora, temperatura itp. Nie jestem pewien, czy aby Twoje działania pomogą spadkowi napięcia na zegarach, no ale ciekaw jestem jaki będzie efekt skoro już się podjąłeś takiego zadania

bo jeżeli chodzi o licznik to ja nie widzę związu z elektryką.. mechaniczne połączenie linką do kapsla piasty i jeżeli prędkościomierz przekłamuje to tylko dlatego, że masz mniejszą/większą średnicę koł przednich i skorygować to można tylko rozbierając prędkościomierz i przestawiając strzałkę.


www.924.pl
951 '88 284KM 421NM
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86

Edytowane przez ciachu dnia 28-04-2007 13:25
6925558 www.924.pl
Autor RE: Koncowki kabli elektrycznych
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 28-04-2007 20:29
Ciachu - pomylilem slowa. Chodzi o wskazniki. Predkosciomiesz lekko przeklamuje, kiedys na dluzszym dystansie mierzylem i bylo chyba ok 10-15%...dziwie sie tylko bo czasami jak wolno jade to skacze ta wskazowka predkosciomierza w gore i w dol, ale to mi nie przeszkadza.

Juras - tez tak mysle, tyle ze nie chce poprawiac fabryki...koszulek chyba jednak urzyje tylko tam gdzie nie ma gumowej oslony na polaczeniu, a w reszcie przypadkow nie. Zaciskam jak narazie kombinerkami, staram sie byc bardzo dokladny. Nie uzywam lutownicy bo nie widzialem zeby byl gdzies w tych polaczeniach slad po lutowaniu.

Ciekawy jestem kiedy mi sie zapal skonczy, efektow wielkich sie nie spodziewam ale moze cos sie zmieni na plussmiley


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: Koncowki kabli elektrycznych
mis944
Użytkownik

Postów: 13
Miejscowość:
Data rejestracji: 25.04.07
Dodane dnia 28-04-2007 23:14
ciekawe, ja mam podobny problem w 944, tj. z tym predkosciomierzem skacze mi czasem w góre i w dol albo startuje z opoznieniem-czy ktos orietuje sie gdzie lezy problem?
Autor RE: Koncowki kabli elektrycznych
andrzej
Użytkownik

Postów: 191
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 27.07.06
Dodane dnia 28-04-2007 23:14
Abelard napisał/a:
Ciachu - pomylilem slowa. Chodzi o wskazniki. Predkosciomiesz lekko przeklamuje, kiedys na dluzszym dystansie mierzylem i bylo chyba ok 10-15%...dziwie sie tylko bo czasami jak wolno jade to skacze ta wskazowka predkosciomierza w gore i w dol, ale to mi nie przeszkadza.

Juras - tez tak mysle, tyle ze nie chce poprawiac fabryki...koszulek chyba jednak urzyje tylko tam gdzie nie ma gumowej oslony na polaczeniu, a w reszcie przypadkow nie. Zaciskam jak narazie kombinerkami, staram sie byc bardzo dokladny. Nie uzywam lutownicy bo nie widzialem zeby byl gdzies w tych polaczeniach slad po lutowaniu.

Ciekawy jestem kiedy mi sie zapal skonczy, efektow wielkich sie nie spodziewam ale moze cos sie zmieni na plussmiley


Kup sobie zaciskarkę, taką to tych koncówek co maje te "skrzydełka". A potem jeszcze podlutuj i załóż termokurczkę. Inaczej za jakiś czas sytuacja sie jeszcze pogorszy bo nie dasz rady zacisnac tak pożądnie jak fabryka na nowych kablach.
784015997
Autor RE: Koncowki kabli elektrycznych
KRAZ
Użytkownik



Postów: 532
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.05.06
Dodane dnia 29-04-2007 09:29
z tym predkosciomierzem to mam podobnie do 60-80 km/h wskazowka oscyluje miedzy dobrym wskazaniem, przy wyzszych prekosciach przestaje, mysle ze u mnie to wina pancerzyka bo jest juz troche zdewastowany smiley
a co do kabli to wlasnie skonczylem robic nowa wiazke ta co idzie do rozrusznika i alternatora zaciskalem kombierkami i mlotkiem tez staralemm sie byc dokladny i mysle ze spoko mi wyszlosmiley zobaczymy bo narazie nie pamietam jak to bylo podlaczone, cos wykombinujesmiley


.

Edytowane przez KRAZ dnia 29-04-2007 09:32
5442638
Autor RE: Koncowki kabli elektrycznych
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 29-04-2007 09:51
Tez mysle ze kombinerki daja rade, ale mnie troche Andrzej wystraszyles...chyba ogranicze sie tylko do tych najgorszych koncowek. Ostatnio okazalo sie ze jedna byla polamana i zlacze dzialalo jedynie trzymane brudem...smiley Zaciskarki nie kupie, bo w Rawie to nie latwe zadanie, a drugie to ze jest zapewne droga (jak dla mnie).


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: Koncowki kabli elektrycznych
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 29-04-2007 11:13
Juz w tym temacie napisze bo to ma zwiazek z przeklamaniami i elektryka...

Jaka powinna byc temperatura cieczy chlodzacej w zbiorniczku wyrownawczym? U mnie oscyluje miedzy 78-80C - pomiary przy 4 cyklach wl i wyl wentylatora termometrem rteciowym wyskalowanym do 100C. Na wskazniku w srodku przy wl swiatlach nawet chwilami za 3 kreska!


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: Koncowki kabli elektrycznych
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 30-04-2007 10:26
Daawno, dawno temu, jak jeszcze chodziłem do technikum elektronicznego uczono nas, że lutowanie nie jest najlepszym na świecie sposobem łączenia przewodników (niestety nie pamiętam już uzasadnienia, coś mi świta o elektrokorozji, ale nic się za tym hasłem nie kryje smiley ). Z tego powodu np. w telekomunikacji "starej daty" (czyli niecyfrowej) gdzie bardzo ważna była jakość połączenia stosowano metodę owijania - drut miedziany owijało się wokół specjalnych bolców tak, że był on w trakcie tej czynności nacinany. Praktyk od telefonów pytany czemu tak, a nie lut, powiedział, że to się lepiej sprawdza, nie utlenia w miejscu łączenia (co nas zdziwiło) i jest odporne na wstrząsy itp. (jak byśmy na jakimś rowie tektonicznym mieszkali smiley ). Piszę to po to by uzmysłowić, że są różne sposoby łączenia przewodników, w tym lepsze niż lutowanie.

Tak jak już napisano - najlepiej uzyj zaciskarki - na prawdę nie powinna być droga. Ja doraźnie bawię się przy zaciskaniu różnego rodzaju kleszczami, potem zalewam lutem, a na to koszulka. Nie wiem czy to najlepszy sposób, ale ja tak trochę kabli zrobiłem i przewodzą.
W Twoim przypadku problemem może być kiepskie połączenie z masą. Sam co prawda tego nie maiłem, ale czasem ludzie pisali na forum, że poprawa styku brązowych kabli z karoserią pomagała.

Co do prędkościomierza - skakająca wskazówka, to nic innego jak blokująca się wewnątrz pancerza linka. Linka obracając się napotyka w którymś miejscu opór, zatrzymuje się na chwilę, po czym opór przełamywany jest przez obracajace się koło i naprężona linka robi obrót znacznie szybciej niż obraca się koło. To się powtarza, a wskazówka sobie lata. Przy wyższych prękościach jest to mniej widoczne, bo mechanizm licznika uśrednia wynik.
Rozwiązaniem może być zakup nowej linki (jakieś 35-40 zł) lub, jeśli opór nie wynika z tego, że pancerz się przetał i skorodował w środku, można spróbować go inaczej poprowadzić, albo obrócić o 180 st.
Może się też zdarzyć, że wyrobiło się plastikowe gniazdo w liczniku w które wchodzi zagniecione w kwadrat zakończenie linki.

pzdr
jacek(pilatus)
Autor RE: Koncowki kabli elektrycznych
Abelard
Użytkownik



Postów: 975
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 30-04-2007 17:11
Z predkosciomierzem to nic nie bede robil, poniewaz ta dolegliwosc pojawia sie raz na jakis czas, a ze ja jezdze 4 razy w miesiacu to ...smiley

Kable - hm okazalo sie ze w zlym stanie byly 3 koncowki i wszystkie w komorze silnika, tam gdzie nie bylo odpowiedniej oslony gumowej.

Stawiam na przekaznik lub gniazdo przekaznika swiatel. Ale boje sie ruszyc skrzynki z przekaznikami bo jest tam tak duzo polaczen i nie wygodna pozycja ze boje sie czegos nie zepsuc. Pozatym mam do rozwiazania "problem" z przekaznikiem pompy paliwa, wiec poczekam z tym na oka fachowca.

Apropo masy - sprawdzilem wszystkie masy, ktore udalo mi sie znalesc w calym autku, wszystkie w nienagannym stanie, a te podejrzane wyczyscilem.


Już nie zbieram na 968 CS

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."