924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor Porsche 944 Fiołek
Teder
Użytkownik

Postów: 49
Miejscowość: Sopot
Data rejestracji: 15.09.14
Dodane dnia 27-09-2014 10:08
W powitalni już byłem a teraz czas na prezentację sprzętu.
Fiołka kupiłem 2 tyg temu ale początkowo był problem z żonką. Jako że mamy już 2 auta a w tym mój projekt monsterka "Piaskowy III" smiley to ten zakup miał być docelowo wykorzystywany przez moją drugą połowę. Połowa ta stanowczo zaprotestowała po zakupie - a taki miał być chytry plan zanabycia Porsche 944 o którym zawsze marzyłem. No cóż zostałem przymuszony smileydo wystawienia na portalach. Na szczęście sprzęt nie jest sprzedawalny od ręki i udało się po długich negocjacjach dojść do porozumienia - będzie też Cliosmiley - kurne 4 auto - jak ja na to zarobięsmiley
Na portalach ogłoszeniowych systematycznie podnoszę cenę żeby przypadkiem nie znalazł się kupiecsmiley - połowa śledzi ogłoszeniasmiley i mają być aktualne do końca.
A teraz o samym Fiołku.
Fiołek bo lakiernicy dobrali bardziej fiołkowo-różowy niż fabryczny. Zresztą to zdecydowanie kiepscy lakiernicy - bardzo kiepscy. Sprzęt cały pomalowany 2 lata temu. Na pierwszy rzut oka jest ok ale dokładniejsze oględziny pokazują że chłopaki dali dupy - w 5 rundzie smiley
Będzie poprawka w przyszłe wakacje. Blacharsko jest petarda - jedynie lewa końcówka progu - lakiernicy dali dużo gumy zamiast wstawić małą reperaturkę i po dwóch latach mamy 10 na 5 cm łatę do wstawienia.
Na całym aucie jest sporo tkz bąbelków - nie doschnięty podkład.
Ale jest ok bo grubego szpachlu nie stwierdziłem. Podłoga to duży plus tego auta - 0 korozji - nawet się uparłem żeby gdzieś w zakamarkach znaleźć - niestety nie masmiley
I to mnie cieszy bo nie lubię blacharki robić.
Układ napędowy działa bez problemów. Na początku ślizgało się sprzęgło co pozwoliło sporo zbić na cenie ale okazało się że to drobnostka. Po prostu jakiś cymbał wymienił wysprzeglik na zamiennik Delphi bez skrócenia trzpienia i auto jeździło na pół sprzęgle. Po skróceniu wszystko działa prawidłowo - nawet tarcza obita sprawuje się dobrze. Pewnie w niedalekiej przyszłości zajrzę tam i tarczę od nowa obiję kevlarem. Trzeba tez ocenić docisk choć jak na razie jest ok.
Jedyny problem z układem napędowym to gdy silnik schodzi z obrotów dostaje lekkich drgawek. Trwa to z 1 s aż się ustabilizują obroty. Obstawiam ze to problem z regulacją biegu jałowego - jeszcze się nie zagłębiałem jak to jest rozwiązane w silniku Porsche. Oprócz tego skład mieszanki jest za bogaty i na świecach jest czarno i mokro. Jednak tutaj poczekam z diagnozą aż wymienię świece, kopułkę , palec i kable WN - wszystko pamięta jeszcze Hitlerasmiley
Największym minusem Fiołka to elektryka i środek auta. Jak się wymienia bezpieczniki podświetlenia zegarów to się topią a jak włącza się przednie przeciwmgielne to alternator wyje z przeciążenia.
Podobno gościu co oklejał deskę narozrabiał w elektryce.
Nie działa obrotomierz, pali się kontrolka klocków, połowa przełączników nie działa. Właściwie czeka mnie porządna inspekcja połączeń, kabli i styków - ale to przy okazji wymiany kompletnej środka. Na razie udało się uruchomić spryskiwacz przedniej szybysmiley
Fajnie że wszystko można rozmontować na części pierwsze.
Cel to odrestaurowanie go do stanu fabrycznego, rejestracja na żółte blachy i sobotnio-niedzielne wypady rekreacyjne na zloty, spotkania i żeby mieć frajdę z klasyka.
A oto fotki Fiołka











Wczoraj wymieniłem olej na 10w60 firmy Valvoline. Wcześniej płukanka Xado do starego oleju oraz specjalny olej płuczący firmy Verylube. Przy pierwszym jak i drugim płukaniu z silnika wypłynął niezły syf. Taką procedurę stosuje zawsze przy nowych nabytkach gdzie nie mam pewności co było lane w poprzednich latach. Dodatkowo tez użyłem Antikoks do rozpuszczenia nalotu komór spalania - pomiary kompresji silnika przed i po podam w poniedziałek.
Powoli tez zbieram graty do wymiany rozrządu oraz uszczelniaczy. Na pewno mocno leci z pod pokrywy rozrządu. Zaniedbana sprawa spowodowała że dół silnika jest cały w oleju i można się tylko domyślać skąd leci - w pierwszej kolejności mycie dołu. Obstawiam tez że spod pokrywy zaworów. Zanim się za to wezmę to muszę mieć komplet żeby tą górę zrobić porządnie. Nie jest łatwo z częściami. Muszę przycisnąć hurtownikówsmiley
To na razie tyle choć lista jest strasznie długa a odrestaurowanie Fiołka musi być połączone z projektem "Piaskowy III"





___________________________________________________________
Ciągle motamy jakiś sprzęt i ciągle jest jakiś sprzęt do motania.

Edytowane przez Teder dnia 27-09-2014 12:14
2652671 http://xj-jeep.com/
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 27-09-2014 11:51
Fajne auto i gratuluję podejścia, normalnie jakbym czytał swój pierwszy wątek smiley


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
Teder
Użytkownik

Postów: 49
Miejscowość: Sopot
Data rejestracji: 15.09.14
Dodane dnia 27-09-2014 12:22
seler2 napisał/a:
Fajne auto i gratuluję podejścia, normalnie jakbym czytał swój pierwszy wątek smiley

Przeczytałem cały temat S2 - na początku trochę się przeraziłem ale po dokładniejszym przeglądzie Fiołka humor mi się poprawił że jednak taka robota jak Twoja mnie nie czeka. Za to Twój jest bardziej ciekawym modelem i podziwiam za wytrwałość i ilość pracy włożoną w odrestaurowanie sprzętu. Szacun się należy.


___________________________________________________________
Ciągle motamy jakiś sprzęt i ciągle jest jakiś sprzęt do motania.
2652671 http://xj-jeep.com/
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
vip3r
Użytkownik



Postów: 6082
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06
Dodane dnia 27-09-2014 13:41
fajne zabawki - trzymam kciuki smiley




968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503

911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460

FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
Teder
Użytkownik

Postów: 49
Miejscowość: Sopot
Data rejestracji: 15.09.14
Dodane dnia 27-09-2014 16:49
vip3r napisał/a:
fajne zabawki - trzymam kciuki smiley


A tak dla ciekawości to trochę sprzętu przerzuciłem przez ostatnie parę latek - a nie jestem handlarzem. To jakaś choroba motoryzacyjna chybasmiley. Kolejność chronologiczna.

Almera 1.4


Piaskowy I


Lanser 1.8 - naped 4x4 full time - rewelacja


Ford Eskort Cabrio 1.3


Mercedes 190 1.8


Piaskowy II - zmota na bazie Jeepa Cherokee


Audi 80 2.6 - dłubnięta na ponad 200 KM - paliła 30L/100kmsmiley
[img]http://images67.fotosik.pl/222/bb74f44908a8f5e6med.jpg[/img]

Citroen XM 2.1 TD - nie ma wygodniejszej jeżdżącej kanapy
[img]http://images69.fotosik.pl/220/e85fc863b1722e53med.jpg[/img]

Audi 80 2.8 - fajne jeżdzidło
[img]http://images67.fotosik.pl/222/75226015f8b2a880med.jpg[/img]

Calibra 2.0 - mały silnik ale daję radę - rewelacja opływowość - żona
[img]http://images67.fotosik.pl/222/e51a90af6f14d933med.jpg[/img]

Nissan Mickra 1.0 z sekwencja - niesamowita ekonomia - miastowy
[img]http://images69.fotosik.pl/220/16f30076a0296610med.jpg[/img]

Jeep Cherokee z silnikiem 4,7 V8 - szedł bokami jak głupi
[img]http://images68.fotosik.pl/221/ab77f2624c8dcf4fmed.jpg[/img]

Ford Probe 2.2 Turbo - wydłubany na grubo ponad 200 Km - szaleniec


BMW 316 Coupe - silnik od kosiarki ale fajnie się prezentował
[img]http://images69.fotosik.pl/220/3dd6d95f4d82fcbbmed.jpg[/img]

Piaskowy IV - wysoki - będzie pracował w terenie
[img]http://images67.fotosik.pl/222/35ebcc7db1fc46f5med.jpg[/img]

Dzisiaj jest Piaskowy III 4 L , Porsche 944, Pontiac Grand Ameryka 3 L, Voyager III 3,8 L oraz Clio 1.4

Dzień dobry ! Mam 42 l i jestem samochodoalkocholikiemsmiley


___________________________________________________________
Ciągle motamy jakiś sprzęt i ciągle jest jakiś sprzęt do motania.
2652671 http://xj-jeep.com/
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
vip3r
Użytkownik



Postów: 6082
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06
Dodane dnia 27-09-2014 18:16
YEAH - XM smiley


968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503

911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460

FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
seler2
Użytkownik

Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13
Dodane dnia 27-09-2014 18:43
fajne klamoty, koniecznie pokazuj postepy z prac, uwielbiam czytac takie watki smiley


było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
Qbak
Użytkownik



Postów: 7482
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 27-09-2014 23:22
Gratulacje Fiołkowego smiley
Ja natomiast uderzę w te modele aut które masz na bezdroża - są genialne smiley
Chyba się w końcu przełamię i coś kupię, od zawsze miałem ochotę na XJ-ta,
ale jakoś w pewnym momencie pojawiło się Porsche i tak już poszło smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
924 CUP
Tor Poznań 2:04,992
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
Teder
Użytkownik

Postów: 49
Miejscowość: Sopot
Data rejestracji: 15.09.14
Dodane dnia 28-09-2014 07:42
Qbak napisał/a:
Ja natomiast uderzę w te modele aut które masz na bezdroża - są genialne smiley
Chyba się w końcu przełamię i coś kupię, od zawsze miałem ochotę na XJ-ta,
ale jakoś w pewnym momencie pojawiło się Porsche i tak już poszło smiley

Jakby co to jestem kopalnią wiedzy na temat Jeepa Cherokee XJ.
Motamy te auta już ładnych parę lat - http://xj-jeep.com/


___________________________________________________________
Ciągle motamy jakiś sprzęt i ciągle jest jakiś sprzęt do motania.
2652671 http://xj-jeep.com/
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4953
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 28-09-2014 14:52
Teder witaj, szkoda że nie jesteś z mazowieckiego i nie robisz więcej przy WJotach... akurat bym miał coś do porobienia :/
ps to audi 80 2,6 to sporo paliło, więcej jak audi 100 4.2V8...
aaa no i Calibra bez obwieszenia spoilerami, choć widzę lusterka w chromie.... no no ...


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close

Edytowane przez PIeszczoH dnia 28-09-2014 14:58
1290383
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
Teder
Użytkownik

Postów: 49
Miejscowość: Sopot
Data rejestracji: 15.09.14
Dodane dnia 28-09-2014 19:23
PIeszczoH napisał/a:
Teder witaj, szkoda że nie jesteś z mazowieckiego i nie robisz więcej przy WJotach... akurat bym miał coś do porobienia :/
ps to audi 80 2,6 to sporo paliło, więcej jak audi 100 4.2V8...
aaa no i Calibra bez obwieszenia spoilerami, choć widzę lusterka w chromie.... no no ...

Mam klientów z całej Polski - z Mazowieckiego też paru, głównie XJ i ZJ ale WJ i WG też motamysmiley
W Audi 2.6 długo nie mogłem rozkminić co było dłubnięte na te 200 km - tunerzy tez się poddali - jechał jak wariat mimo że to ośka była. Sprzedałem bo portfel spalania nie mógł wytrzymać a te 30 l to było bez buta - jazda emerycka - o ile się dało emerycko tym śmigaćsmiley
Zdjęcia Calibry były robione po kupnie - później lusterka wywaliłem. Fajne auto było ale kręgosłup przy wsiadaniu wysiadał - w innych Coupe jest ok ale w Cali wysiadał. Była bez żadnych tiuningów.
Co do Audi 4.2 to zapomniałem o mojej perełce uratowanej z krzaków.
Audi V8 93r 135 tyś km przebiegu - udokumentowany
[img]http://images68.fotosik.pl/224/85ac69ce5b572ae0med.jpg[/img]
[img]http://images67.fotosik.pl/226/64976a3315f14447med.jpg[/img]

Samochód w rewelacyjnym stanie a cena zakupu jak za złom - bardzo długo stał w krzakach nieodpalany ale jak go odpaliłem to nawet klima działała. Z racji długiego postoju hamulce, gumy zawieszenia trzeba było wymienić. Trochę też blacharki bo mchem zarósł. Podwozie stan perfekt, wnętrze tak samo. Sprzedałem go z racji braku środków na pełne odrestaurowanie. Znajomy z Sopotu go kupił i doprowadził do idealnego stanu. Dzisiaj jeździ zapraszany przez Audi na pokazy i wystawy. Jeden z najlepiej zachowanych V8 w Europie.


___________________________________________________________
Ciągle motamy jakiś sprzęt i ciągle jest jakiś sprzęt do motania.
2652671 http://xj-jeep.com/
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
mojojojo13
Użytkownik



Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07
Dodane dnia 29-09-2014 09:35
a jak podniosłeś moc 2.6 ? bo to silnik całkowicie nietuningowalny? Pali tyle co 2.8 i tak sobie jedzie. Kolektor miałeś plastikowy?
V8 znam z forum audi club polska, szkoda że sprzedałeś.
Pzdr

Edytowane przez mojojojo13 dnia 29-09-2014 09:36
occlassic.com
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
Teder
Użytkownik

Postów: 49
Miejscowość: Sopot
Data rejestracji: 15.09.14
Dodane dnia 29-09-2014 10:29
Ja tego 2.6 nie dłubałem - kupiłem już taki sprzęt. Na pewno były inne głowice z wałkami, inny dolot, cały układ wydechowy, komputer, wtryski i bóg wie co jeszcze. Jak chłopaki podłączyli się pod kompa to byli ciężko zdziwieni programem. Generalnie auto fajne ale nie do codziennego jeżdżenia.
V8 szkoda ale czasami kasy brakuje i trzeba wybierać.


___________________________________________________________
Ciągle motamy jakiś sprzęt i ciągle jest jakiś sprzęt do motania.

Edytowane przez Teder dnia 29-09-2014 20:56
2652671 http://xj-jeep.com/
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
Teder
Użytkownik

Postów: 49
Miejscowość: Sopot
Data rejestracji: 15.09.14
Dodane dnia 29-09-2014 20:56
Dzisiaj dokończyłem czyszczenie komory spalania. Zrobione pomiary kompresji przed i po pokazują dość znaczny wzrost
Przed:
cylinder I - 11,8
II -12,2
III-12,2
IV-11,8
po użyciu antykoksu
cylinder I - 13,8
II- 13,7
III-12,2
IV-13,2
Jak widać na wszystkich się poprawiło tylko nie na III. Możliwe że któryś zawór puszcza bo na pierścienie to 12 barów jest za dużo.
Oto środek który użyłem
[img]http://images69.fotosik.pl/227/79a40a2ce1c1e4efmed.jpg[/img]

Znalazłem też w końcu rdzawą dziurkę - na szczęście bo już myślałem że to za bardzo ideałsmiley Pomogło zdjęcie nakładek progowych - tam była ukryta.
[img]http://images69.fotosik.pl/227/72b9baeade627ff6med.jpg[/img]

Powoli też coraz większa robi się lista potrzebnych zakupów jak uszczelki drzwi, targi, haczyk do osłonki przeciwsłonecznej i wielu innych pierdołek. Jak ktoś ma stertę części to proszę o info na pw.
Dzisiaj tez zrobiłem trochę kilometrów- generalnie jest ok choć środek skrzypi niemiłosiernie. Wcześniej miałem odczucie że puka coś z tyłu ale teraz tego nie zauważyłem. Ale profilaktycznie obejrzę sobie sprzęgło i resztę układu napędowego. Mam trochę problem z obrotami bo jak puszczę gaz to jakby się dławił i dopiero po 1 s obroty się normalizują - może to silnik krokowy - jakieś pomysły.


___________________________________________________________
Ciągle motamy jakiś sprzęt i ciągle jest jakiś sprzęt do motania.
2652671 http://xj-jeep.com/
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
slawek290
Użytkownik

Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13
Dodane dnia 29-09-2014 21:19
Haczyki i inne pierdółki kupisz u Qbaka . Doradzi co i jak przy okazji . Co drogie w serwisie musisz szukać w używce .


Sumarycznie jest 3724;-)
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
DjDarecki
Użytkownik

Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13
Dodane dnia 29-09-2014 22:43
Teder napisał/a:Mam trochę problem z obrotami bo jak puszczę gaz to jakby się dławił i dopiero po 1 s obroty się normalizują - może to silnik krokowy - jakieś pomysły.


Mam to samo i nie wiem co to jest smiley
1194844
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
czerwony
Użytkownik



Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13
Dodane dnia 29-09-2014 22:52
Teder napisał/a:
Jak ktoś ma stertę części to proszę o info na pw.


Tutaj chyba wszyscy mają stertę części po garażach smiley


Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82'
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
Blumen
Użytkownik

Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06
Dodane dnia 29-09-2014 23:07
co do czyszczenia komory spalania, to ja stosowałem w BMW inny patent, troszkę czasochłonny, ale bardzo efektywny (pewnie znany) - spuszczenie oleju, wykręcenie świec i nalanie nafty i pozostawienie na noc. Na drugi dzień to samo. Później efekt był taki, że kompresja z 9 wzrosła do wartości fabrycznej. Podobno nawet jest to zalecane przez BMW


Jest MB i BMW smiley
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
Teder
Użytkownik

Postów: 49
Miejscowość: Sopot
Data rejestracji: 15.09.14
Dodane dnia 30-09-2014 07:41
Blumen napisał/a:
co do czyszczenia komory spalania, to ja stosowałem w BMW inny patent, troszkę czasochłonny, ale bardzo efektywny (pewnie znany) - spuszczenie oleju, wykręcenie świec i nalanie nafty i pozostawienie na noc. Na drugi dzień to samo. Później efekt był taki, że kompresja z 9 wzrosła do wartości fabrycznej. Podobno nawet jest to zalecane przez BMW

Stara szkoła i bardzo dobra - jeżeli pierścienie i zawory są ok to przynosi najlepsze efekty.


___________________________________________________________
Ciągle motamy jakiś sprzęt i ciągle jest jakiś sprzęt do motania.
2652671 http://xj-jeep.com/
Autor RE: Porsche 944 Fiołek
Teder
Użytkownik

Postów: 49
Miejscowość: Sopot
Data rejestracji: 15.09.14
Dodane dnia 30-09-2014 18:06
Chwila słabości


___________________________________________________________
Ciągle motamy jakiś sprzęt i ciągle jest jakiś sprzęt do motania.

Edytowane przez Teder dnia 10-10-2014 07:54
2652671 http://xj-jeep.com/
Strona 1 z 2 1 2 >