924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Porsche | Giełda - samochody
Strona 3 z 3 < 1 2 3
Autor RE: 924 CARRERA GTS CLUB SPORT 1981
czerwony
Użytkownik



Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13
Dodane dnia 23-10-2014 22:55
madmax332 napisał/a:
Symbole G1 lub G8 to tylko kod pomocniczy - mówi kto jest (był) producentem lakieru i w jakim zakładzie pomalowano pojazd). Kod w sensie koloru = 027.


Wyczytałeś to gdzieś, czy tak się domyślasz? Ja prędzej bym był za twierdzeniem, że G1 to farba akrylowa, a G8 to baza + klar, to by tłumaczyło inny ton barwy jak pisze PieszczoH. Z tego co pamiętam jest też jakiś odcień czerwonego oznaczony G3, a na bank nie przypomina tego.


Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82'
Autor RE: 924 CARRERA GTS CLUB SPORT 1981
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 23-10-2014 23:06
Głośno myślę . smiley

Możliwe że jest jak Mówisz, ale - inny ton barwy można też wytłumaczyć płowieniem lakieru pod wpływen czasu i słońca. Być może jakieś konkretne egzemplarze przechodziły całkiem niedawno także renowację lakieru (kopie stosownych nalepek nietrudno kupić) . Potem wyłażą takie różnice w odcieniach.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 24-10-2014 01:12
Autor RE: 924 CARRERA GTS CLUB SPORT 1981
mojojojo13
Użytkownik



Postów: 506
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 09.09.07
Dodane dnia 24-10-2014 12:47
Mad max ma rację. W tamtych czasach w zasadzie było tylko dwóch producentów lakierów. W tym właśnie Glasurit. Podobne oznaczenie stosowano w MB - tylko troszkę inaczej np. 050G - czyli klasyczny biały a producent jak wyżej. Bez rozróżniania metalik/akryl bo to wynikało z samego kodu. Nie mam pojęcia od czego jest 1 i 8
occlassic.com
Autor RE: 924 CARRERA GTS CLUB SPORT 1981
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 25-10-2014 09:46
Powiem tak, jak myślę o odcieniach staram się odwoływać do takich źródeł jak prospekty, filmy, czy stare zdjęcia prasowe.... oczywiście zdjęcie druk itp. zaburzają trochę odcień, jednak kodów czerwonego lakieru stosowanego przez porsche było kilka, stosowanego przez lata, to że lakier ma tą samą nazwę, a inny kod i pochodzi od różnych producentów może mieć wpływ na ton barwy.



SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: 924 CARRERA GTS CLUB SPORT 1981
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 26-10-2014 18:41
1. Jest dokładnie jak Piszecie. Ponadto - Porsche korzystało z produktów firm:

- Lesonal
- Glasurit (i/lub BASF-Glasurit)
- Herberts (obecnie DuPont Herberts)
- Standox

Ostatnia cyfra w pierwszym rzędzie na tabliczce z załącznika wcześniejszego mówi kto nim jest w konkretnym egzemplarzu.

2. Najpewniejszym sposobem doboru lakieru wg oryginału jest jego zeskanowanie z zacienionego miejsca (np. wewnętrza strona klapki wlewu paliwa). Zawsze też w jakimś zakamarku auta jest jego pozostałość. W "beznadziejnej" sytuacji pozostaje stosowne zapytanie do producenta auta.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 26-10-2014 22:04
Autor RE: 924 CARRERA GTS CLUB SPORT 1981
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 26-10-2014 22:42
gorzej jak chcesz budować replikę i za chiny nie masz tego oryginału skąd wziąć.......


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: 924 CARRERA GTS CLUB SPORT 1981
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 27-10-2014 12:28
Wtedy - zdobyć przynajmniej listę kolorów dla danego MY (wystarczy jego symbol/numer), a następnie szukać zamienników wg oryginału. Są stosowne strony w necie ze spisami lakierów, gdzie obok symbolu oryginału jest podany jego symbol według producenta lakieru.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 27-10-2014 12:33
Autor RE: 924 CARRERA GTS CLUB SPORT 1981
czerwony
Użytkownik



Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13
Dodane dnia 27-10-2014 19:53
Symbol czy numer i tak nie daje żadnej gwarancji na otrzymanie dobrego odcienia, nikt nie maluje przecież elementu bez cieniowania, bo widać różnicę, po prostu nie da się dobrać idealnie koloru, dlatego najlepiej wychodzi malowanie całego auta smiley


Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82'
Autor RE: 924 CARRERA GTS CLUB SPORT 1981
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 27-10-2014 22:14
Kod lakieru podany na stosownej nalepce odnosi się przecież do lakieru w stanie nowym - zatem jeszcze nie poddanym upływowi czasu ani różnorakim warunkom jego eksploatacji. Zrozumiałe więc że w stosunku do zachowanego ( w stanie różnym) zużytego "starocia" różnice zawsze będą. Jeśli taki staroć ma być zachowany - należy dostosować do niego "nowy", jeśli nie - pożegnać go bez żalu i zastąpić bez kombinacji nowym (wtedy mamy 100% oryginał) . W obydwu przypadkach kod fabrycznego lakieru jest więc tylko pomocnym punktem odniesienia. Taki jest przecież główny cel podawania tej informacji.

Edytowane przez konto_usuniete dnia 27-10-2014 23:09
Autor RE: 924 CARRERA GTS CLUB SPORT 1981
czerwony
Użytkownik



Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13
Dodane dnia 28-10-2014 09:42
Znam paru lakierników którzy twierdzą, że nowe auta są niedomalowane fabrycznie (oszczędność lakieru), więc nawet malując nówkę, z oryginalnym lakierem ciężko jest mieć idealnie to samo. Ale to już zagłębianie się w lakiernictwo smiley

A wracając do tematu czemu nikt nie jedzie z lawetą ? smiley


Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82'
Autor RE: 924 CARRERA GTS CLUB SPORT 1981
konto_usuniete
Użytkownik

Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07
Dodane dnia 28-10-2014 21:25
1. Ależ to żadne odkrycie dla mnie . smiley Ci fachowcy mają absolutną rację - teraz wszyscy tną koszty jak mogą i robi się to m.in. tak jak mówią. W końcu także lakiernicy/blacharze też z czegoś muszą żyć bo jeśli obecne auta byłyby solidne jak dawniej to nie byłoby "ruchu w interesie".

Inna przyczyna to możliwe zdarzenie losowe w fabrycznej lakierni. Często też w fabryce finalnie poleruje się lakier karoserii bo w trakcie malowania lub ostatecznej kontroli stwierdza sie jakieś fabryczne jego wady. Efektem są np. fabryczne różnice grubości lakieru na całym aucie . Niestety nie ma w tym względzie żadnych norm fabrycznych - "sztuka jest sztuka" i ma być sprzedana.

2. Pewnie nikt nie ma "drobnych" smiley .

Edytowane przez konto_usuniete dnia 28-10-2014 21:42
Autor RE: 924 CARRERA GTS CLUB SPORT 1981
Sliwka
Użytkownik

Postów: 622
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07
Dodane dnia 17-11-2014 23:08
Ubawił mnie ten wątek... Panowie zerknijcie sobie na forum o samochodach włoskich smiley
A tak bardziej na serio ... czego się spodziewacie po samochodach produkowanych w sztukach ??
1543383
Strona 3 z 3 < 1 2 3